Flash90

בהוראת מרנן ורבנן: המחנכים יחדדו לתלמידים את האיסור להתקרב להפגנות

לקראת סיום אפשרי של הסגר בשבוע הקרוב: בהוראת מרנן ורבנן שליט"א מנהלי הת"ת והישיבות מתעתדים לכנס את בני הישיבות כבר בימים הקרובים ולחדד בפניהם את האיסור החמור שבהתקרבות להפגנות. בישיבות חינוכיות של מנהלי המוסדות וראשי הישיבות התקבלה ההכרעה להעניש במלא חומר הדין אי מי שיימצא בקרבת ההפגנות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

לקראת סיום הסגר בסוף השבוע הקרוב, מנהלי מוסדות חינוך ומחנכים מחדדים את הקריאה לתלמידים ולבני הישיבות להימנע מהתקרבות לכל אזורי ההפגנות האלימות שבמרכזי הערים. בהוראת מרנן ורבנן שליט"א מנהלי הת"ת והישיבות מתעתדים לכנס את בני הישיבות כבר בימים הקרובים ולחדד בפניהם את האיסור החמור שבהתקרבות להפגנות שבהן אינשי דלא מעלי פורעים פרעות ומחללים שם שמיים בפרהסיא רח"ל.

בימים האחרונים נועדו אישי חינוך חשובים לישיבה מיחדת אודות הדרכים הנכונות להרחיק את תלמידי הישיבות והתת"ים ממקומות אלו. בישיבות החינוכיות התקבלה ההכרעה להזהיר גדולים על הקטנים ולהעניש במלא חומר הדין אי מי שיימצא בקרבת ההפגנות שהן בחזקת השחתת הנפש והמידות המוסריות להם מחונך בן תורה.

כזכור בשבוע האחרון פורסם גינוי נרחב מקיר לקיר לפלגים הקיצוניים שבאצטלא דקדושא זורעים הרס וחורבן וממיטים אסון על בני היהדות החרדית, חוטאים בחילול ה', וגורמים נזק חינוכי בל יתואר לבני הישיבות ותשב"ר. במכתב שפרסמו מרנן ורבנן שליט"א ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הם קראו לציבור היראים להימנע מכל קירבה להפגנות ח"ו, המחללות שם שמיים בפרהסיה.

"כמובן אין מי מקהל החרדים לדבר השם שמגיע להשתתף בהפגנות אשר כידוע אין זה דרכה של תורה" נכתב בקריאת הקודש. "ובוודאי שלא עלתה על דעת מאן דהוא להתחבר עם הפוחזים מחוץ למחננו שמציתים אש האלימות, בנוסף גם יש לעורר שאין להתקרב למקומות אלו ויש בזה משום הרחק מן הכיעור, ראוי למנוע את מידת הסקרנות לזה, כי עצם ראיית מעשים אלו מזיקה לנפש. ומן השמים ירחמו , שילמדו תועים בינה, וילכו בדרכה של תורה".

הדים נרחבים עוררו גם מכתבו של מרן חכם שלום כהן שליט"א, נשיא מועצת חכמי התורה שבמכתב מיוחד, הוא הביע את מורת רוחו מההפגנות והעימותים עם כוחות המשטרה הגורמות לפגיעה בנפש ורכוש וגורמות לחילול ה' גדול: "הנה בעוונות הרבים, לנוכח מגיפת הקורונה המפילה חללים רבים בעם ישראל ל"ע כאשר אין לך יום שאין קללתו מרובה מחבירו".

"אורבת לנו אף סכנה רוחנית המאיימת להרוס את כל יסודות חינוך ילדינו עליהם עמלנו ומסרנו את נפשנו, עם התגברות תופעת ההפגנות האלימות ברחובותינו, כאשר אנשים פורקי עול שלא מקרב מחננו עושים דין לעצמם, מתעמתים עם שוטרים, מתפרעים וגורמים נזק לנפש ורכוש תוך כדי סכנת נפשות חמורה, חילול שם שמים נורא והוצאת שם רע על כלל היהדות הנאמנה. אוי לעיניים שכך רואות".

"ומלבד חילול ה' הגדול הנגרם מכך, ישנה סכנה רוחנית חמורה לצעירי הצאן העלולים לנהות אחר ההתרחשויות ואף להיגרר לתוכן חלילה, וההרס החינוכי מי יישורנו, כאשר עמל של שנים עלול לרדת לטמיון ברגע אחד".

"ומכאן אזהרה חמורה לכל שומעי לקחנו יראי ה' ולכל תומכי ואוהדי תנועת ש"ס הק', להדיר רגליכם ממקומות עימות אלו ולא לשהות בהם ולו לרגע אחד. איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות ועימותים המנוגדים בתכלית לדרך התורה, וכל המפר את דברנו ונמצא שם – הרי הוא שותף לחילול ה' וגדול עוונו מנשוא".

ומסיים מרן שליט"א את מכתבו: "ולהזהיר גדולים על הקטנים, חובה על ההורים להשגיח על בניהם שלא ימצאו במקומות אלו, אלא ישקדו על תלמודם על פי ההנחיות, וינהגו הקפדה יתירה בשמירת כללי הבריאות כפי שציוותנו התורה, ותורה מגנא ומצלא".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture