תמונת אילוסטרציה, למצולם אין קשר לתוכן הכתבה • צילום: Nati Shohat/Flash90

חסר תקדים: חב"ד הדיחה שליח שהפיץ תכנים נגד הקורונה והחיסונים

"זה לא חיסון. זה ניסוי", כתב הרב מיכאל גרין שקרא בין היתר לאנשים "אל תשתתף בבית כנסת שאוכף מדיניות מסיכות ... הם חיללו את בית מקדש מעט". בתגובה, החליטו במל"ח להדיח אותו: "חלק מההצהרות הפומביות שלו היו פזיזות ועלולות להיות מסוכנות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שליח חב"ד במסצ'וסטס הודח רשמית על ידי המטה העולמי של ליובאוויטש בשבוע שעבר לאחר חודשים של הצהרות פומביות ולאחר שהתגייס נגד תקנות הבריאות של הממשלה וחיסוני קורונה.

לפי הדיווחים באתר חב"ד און ליין, הרב מיכאל גרין, שכיהן כמעט 20 שנה כמנהל חב"ד וודסטבורו, הטיף לציבור שומעיו שלא לעטות מסכה ולא לקבל את החיסונים החדשים של קורונה, אותם הוא מכנה "ניסוי מניפולציה גנטית ו-פי 100 מסוכנים יותר מקורונה עצמה".

יחד עם אחיו, פרסם "הצהרה רבנית" כי "אין חובה על אדם בריא ללבוש מסכה בחוץ, או בכל מקום אחר לצורך העניין", וקרא ליהודים שומרי מצוות "לדחות את כל ההיבטים של מדיניות הקורונה שאינם מתיישבים עם ההלכה, כולל מדיניות עטיית המסכה".

הרב גרין פרסם בפייסבוק: "אל תשתתף בבית כנסת שאוכף מדיניות מסיכות … הם חיללו את בית מקדש מעט." הוא כתב כי אין "להסתמך על הכשרות של רב כזה חסר מנהיגות", ועל "אל תסמכו על הכשרות של מקוה" העומד גם במדיניות תקנות נגד התפשטות נגיף הקורונה.

הוא גם עודד אחרים להגיע למצעד בברוקלין שקרא "ללא מסכות, לא עוד בדיקות, ללא חיסון חובה, ללא התרחקות חברתית, ללא מעקב אישי, לאפשר למשפחות להיכנס לבתי חולים ובתי אבות".

לאחר סערה פומבית נגד הודעותיו הרבות השנויות במחלוקת של הרב גרין ותגובותיו הנוגדות אודות עמיתים אשר לא הסכימו איתו, הוא הודח כשליח רשמי ונמחק מרשימת השלוחים הרשמית של מרכזי חב"ד ברחבי העולם.

הרב מנדל פוגלמן, אמר בהצהרה מטעם המל"ח (המרכז לענייני חינוך): "הרב מיכאל גרין הודח כנציג חב"ד-ליובאוויטש המשרת את וודסבורו. למרבה הצער, פעילויותיו והצהרותיו של הרב גרין מנוגדות למשימת הארגון ומתנגשות ישירות עם המשימה הקדושה שלשמה מונה. חלק מההצהרות הפומביות שלו היו פזיזות ביותר ועלולות להיות מסוכנות, והוא שוב ושוב היה עוין ופוגע במי שלא הסכים איתו".

"קיווינו שאפשר יהיה לפתור את זה איכשהו ושכולנו נוכל להחזיר את האנרגיות שלנו לאחריותנו הקהילתית. במשך הזמן ובמיוחד לאחר שהרב קיבל אזהרות מרובות התברר כי פיטורים הם הבחירה היחידה שנותרה לנו. זו לא הייתה החלטה קלה לקבל, ולא נלקחה בקלילות. אנו מאחלים לרב גרין ולכל המשפחה היקרה רק את הטוב בהמשך".

תגובת הרב מיכאל גרין:

"זרוע ההסברה של תנועת חב"ד ליובאוויטש סיימה את מעמדי הרשמי כנציג הארגון המרכז לענייני חינוך. הם גם הסירו את הפרטים שלנו ממאגר המידע שלהם על מרכזי חב"ד מוכרים ורשמיים. הם לא "פיטרו אותי" מתפקידי כרב ומנהל חב"ד מוודטבורו, ואין להם כל סמכות שיפוט לחלוטין".

"חב"ד ווסטבורו משולב כבית תפילה עצמאי ללא כוונת רווח, ויש לנו את דירקטוריון ותומכים משלו. מעולם לא קיבלנו מימון מהמל"ח או מכל ארגון חב"ד אחר בשום מקום. בית הכנסת שלנו ימשיך לשרת את הקהילה שלנו כפי שעשינו בנאמנות כמעט שני עשורים. הדלתות שלנו פתוחות ומוכנות לשמש כתמיד, וכולם מוזמנים להשתתף בשירותים לקהילה, באירועים ובשיעורים שלנו. "הדבר היחיד שהשתנה הוא סיום הנומינלי שלי על ידי המרכז לענייני חינוך".

"הסיבה המוצהרת שלהם היא ברורה. דעות לגבי מדיניות הקורונה ומדיניות חיסון חובה, לא כל כך את דעותיי שלי שתיארו כ"רדיקליות" (מבלי להציע הסבר כלשהו), אלא בעיקר את העובדה שקראתי תיגר על רבנים שקיבלו מדיניות של קורונה והטלתי ספק בכושר ההחלטה שלהם. יש גורם ברור נוסף שהניע אותם לנקוט בפעולה קיצונית זו נגדי על רק אמירת דעתי הרבנית, אך אני מעדיף לא לפרט עליה בשלב זה. היא תיחשף בבוא העת אם החלטתם לא תתהפך".

"הגבתי למכתב הסיום שלהם (ולמכתב האזהרה הקודם האחד שלהם) במכתב משלי, שלא אשתף בזה הזמן. הסיבה שאני מתמודד עם ההחלטה הזו היא לא בגלל האופן שבו היא משפיעה עלי באופן אישי בעולם חב"ד או ברחובות קראון הייטס. הנאמנות שלי מעולם לא הייתה תלויה בתנועה, ואף פעם לא ראיתי את עצמי חסיד של שום תנועה. במקום זאת אני תמיד אהיה תלמיד ושליח לכל החיים של הרבי".

"אף אחד לא יכול לקחת ממני את התפקיד המדהים הזה, מכיוון שהוא מטבע הדברים מי שאני. למעשה, דבקותי בתורתו של הרבי היא שגרמה לי להתבטא בשנים האחרונות כדי לסייע לחינוך ילדים, ולמחאה על עריצות רפואית המפריעה לחירויות הדת שלנו ולחירויות האדם החיוניות".

"הסיבה שאני מתמודד עם המל"ח, והפעולה שלי נובעת מכך שהיא אינה קשורה אלי בכלל, אלא בנושא גדול בהרבה עם השלכות מרחיקות לכת על חב"ד, היהדות, העם היהודי ברחבי העולם וכל האנושות. למעשה, דווקא מתוך התמסרותי להגן על המוניטין הקדוש של הרבי אני נדרש להתמודד עם המהלך הזה".

"לא ניתן לסבול צנזורה ודיכוי של חילוקי דעות בחברה החופשית. אוטונומיה גופנית והסכמה מדעת הם קדושים. זוהי סטייה חמורה מערכי היהדות לעסוק בהתנהגות בלתי ניתנת לערעור כל כך, גם אם מאמינים שיש תועלת חברתית שנתפסת. אם לצטט את הרבי, "המטרה אינה מצדיקה את האמצעים".

"יתר על כן, איננו יכולים לעמוד בצידה בחיבוק בזמן שמיליוני בני דתנו, אזרחינו ובני אנוש ברחבי העולם נלחצים או נאלצים להגיש הליך רפואי ניסיוני הנושא סיכונים משמעותיים, ידועים ובלתי ידועים. התעללויות מזעזעות שכאלו מהוות הפרה חמורה של קוד נירנברג ומהוות פגיעה באמונה היהודית. אנשי המל"ח יודעים זאת היטב".

"כל ניסיון להתעלם או לסבול מנהג כזה בתואנה פסאודו-דתית כלשהי הוא פשוט הוכחה מחרידה שהערכים הדתיים של האדם הופרדו. הרביים שלנו היו מתנגדים באופן מוחלט למדיניות כזו, והם יודעים זאת".

"אני מקווה שהבכירים במל"ח יתקנו את הטעות החמורה הזו, ויפנו את כל הבלבול ביחס לעמדתה בסוגיות קריטיות אלה. למען האמת והתורה הקדושה, ולהנצחת הרלוונטיות שלה כתנועה הראויה לשאת את שמו של הרבי. כשזה יקרה, אסיר בשמחה את הפוסט הזה ואת האחרון".

"יש לציין גם כי זה שגיאה מצד המל"ח אינה מייצגת שליחים חב"דיים רבים ברחבי העולם, שרבים מהם מוטרדים עמוקות מפעולותיו הרעות של המל"ח נגדי ואינם תומכים בצנזורה מכל סוג שהוא. תודה ששמעתם אותי, ויהיו לנו חדשות טובות לדווח בעתיד הקרוב".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קשה. זה מה שקורה לחסידות שאין בה רבי חי שיכול להורות להם דרך ברורה באמת

מה התמונה שבכותרת, ניסחיון לצייר את חבד כהזויה? בבקשה תחליפו, זה לא מכבד לא את חבד ולא אתכם

ידוע דעתו של הרבי בעד חיסונים וכו'

באמת למצולם אין כל קשר לכתבה וכנראה אינו חבדניק

מסכים עם יוסי התמונה שבכותרת פשוט מחרידה אתם עושים מחבד משוגעים…
התמונה שבכותר זה הפלג המשיחי והקטן בחב"ד שמונה רק כ30 % אחוז זה לא יפה
תחליפו את התמונה כמה שיותר מהר….

אנא שנו את התמונת אילוסטרציה.
לדגל המוזר הזה אין קשר לארגון השלוחים הרשמי שהדיח את השליח.

בלי שום קשר ליחס הראוי לאמונה החב"דית , הפעולה שלהם היא מילוי חובה אלמנטריית.
תארו לכם שאותו שליח היה עושה דבר פחות חמור למשל כותב בעד הענקת הגבהת ספר תורה לילדות שטרם מלאו להן 12. האם מישהו דתי היה מתנגד לסילוקו מהקהילה?

בקשר לתגובה 1 אני חושב שאולי הגיע הזמן לומר ברור ולהתפעל ממסירות שיש למאות אלפי חסידי חב"ד בכל רחבי תבל. ולאלפי השלוחים בכל קצוות הארץ שמקרבים את עם ישראל להקב"ה לתורה ולמצוות.
זה רק מראה את הכח האלוקי של הרבי ו"צדיקים במיתתם קרויים חיים" שגם לאחרי ההסתלקות יש מנהיג לליובאוויטש
והתוצאות מדברות בעד עצמם.
קצת כבוד מינימלי………..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture