תלמידי שובו יסיימו את התורה כולה בבית מרן שר התורה

30 שנה לרשת הקירוב הגדולה בישראל • תלמידי ובוגרי הרשת התאחדו יחד לסיום התורה כולה, ש"ס בבלי ותנ"ך, לזכר מייסד הרשת רבי אברהם הכהן פאם זצ"ל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

את הסיום המשותף בבית מרן שר התורה ייערוך תלמיד הרשת בן 17 בלבד, שבשנה הבאה יסיים את הש"ס כולו, ואברך בוגר הרשת ^ מנכ"ל הרשת הרב גוטרמן: "העובדה שחזונו של הרב פאם הוגשם, זו המתנה הגדולה ביותר שאנו יכולים לתת לו במלאות 30 שנה לרשת החינוך"

ארגון שובו מציין 30 שנה להקמתו ע"י סיום מרגש של כל התורה כולה: ביום ראשון הקרוב ייערך מעמד סיום מרגש על ש"ס בבלי וכל התנ"ך, בבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א. מעמד הסיום הוא שיאו של מאמץ משותף של תלמידי ובוגרי הרשת לציון 30 שנה להקמת רשת החינוך ע"י הגאון רבי אברהם הכהן פאם זצ"ל – ראש ישיבת ודעת בניו יורק, ויו"ר מועצת גדולי התורה של אמריקה, והלימוד לע"נ.

שמה של היוזמה "עטרה למלך" הוא ע"ש ספרו של הגר"א פאם זצ"ל הנושא את אותו שם, שמבוסס על מדרש האומר שכל מצווה שיהודי עושה וכל תורה שהוא לומד מצטרף כמו יהלום נוסף לכתרו של המלך מלך המלכים הקב"ה.

היוזמה שיצאה לדרך לפני כמה חודשים רתמה את כל התלמידים מכתה ו' במוסדות שובו בכל הארץ, כאשר אברכים מרשת הכוללים "כנסת ישראל" בראשות הרה"ג ר' יעקב קניג, למדו עם התלמידים. החיבור המיוחד הזה בין אברכי הכולל לתלמידי הרשת, לא רק איפשר את הסיום הגדול, אלא גם יצר קשר מיוחד בין האברכים לתלמידים, קשר שיימשך גם בעתיד בע"ה.

בנוסף, במסגרת היוזמה, כל תלמיד קיבל גמרא "שוטנשטיין" שנתרמה ע"י 'ארטסקרול' לע"נ הגר"ד פיינשטיין זצ"ל. בהנהלת הרשת אומרים כי בזכות התרומה המיוחדת, בבתים רבים נכנס לראשונה כרך של הש"ס, מה שהפך לאירוע בעל משמעות לעתיד הבית כולו.

את התנ"ך למדו הגילאים הנמוכים יותר והבנות ברשת, ואת המסכתות הקשות והמורכבות למדו אברכי כולל שובו בבית וגן, בראשות הרה"ג ר' יעקב וידר. מדובר בכולל שקיים כבר 20 שנה, והוקם בזמנו לפי בקשת נשיא הרשת הגר"א פאם, ומרן רה"י הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. אליהם הצטרפו עשרות בוגרי שובו שאף הם לקחו יעדים ודפים ללימוד ובמאמץ משותף הצליחו יחד לסיים את הש"ס והתנ"ך.

תלמידי שובו התברכו ע"י גדולי ישראל

כהכנה לקראת מעמד הסיום תלמידי הרשת עלו להתברך אצל מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א. לביקורים המרגשים נתלוו אף צוות בתי הספר ורבני הכוללים ובתי המדרש של 'כנסת ישראל' המפעילים את הפרויקט.

תלמידי שובו אשדוד זכו להכנס למעונו של ראש הישיבה מרן הגרי"ג אדלשטיין שליט"א שאף נשא בפניהם דברי חיזוק. ראש הישיבה אמר כי ניכר בפניהם אור התורה, והתורה הינה מקור השמחה והאושר. בסיום הביקור במעונו של ראש הישיבה עלו התלמידים לביקור בהיכל הישיבה, ולאחר מכן אף התברכו אצל הגרב"ד פוברסקי שליט"א.

קבוצה נבחרת מתלמידי שובו נתניה זכו להיכנס לבחינת ממושכת אצל ראש הישיבה הגאון רבי שרגא שטיינמן שליט"א. מרן ראש הישיבה בחן כל תלמיד בחינה אישית על דפי הגמרא אותם הוא למד, והביע התפעלות עצומה מהיקף הידיעות של התלמידים. לאחר מכן נערכה התייעצות של חברי ההנהלה אצל ראש הישיבה.

תלמידי שובו בית שמש זכו להיכנס למשך זמן רב בקודש פנימה בחדרו האישי של כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ ב"ש שליט"א, אשר בחנם קלות, ולאחר מכן נשא דברי חיזוק בפני התלמידים. בסיום הביקור האדמו"ר שליט"א ציין בהתרגשות, כי הוא חשב שיחזק את התלמידים, אך בפועל הוא עצמו שאב חיזוק מהביקור.

תלמידי שובו לוד זכו לשיחת חיזוק מבנש"ק האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא בבית המדרש המיתלוגי בו הרביצו תורה אביו הבבא חאקי ודודו הבבא סאלי זכותם יגן עלינו. האדמו"ר חיזק את התלמידים היקרים, ובסיום דבריו זכו כלל התלמידים לברכה אישית מהאדמו"ר, כאשר במשך זמן רב בירך האדמו"ר כל תלמיד ותלמיד באופן אישי.

מעמד הסיום שיתקיים בע"ה ביום ראשון בביתו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א ישתתפו נציגי התלמידים, נציגי האברכים, נציג הבוגרים, נציגי ההנהלה ונציגי התורמים. מי שיסיים את הש"ס הוא התלמיד משה דטסקי בן ה-17 בוגר ביה"ס שובו בת ים, שעוד שנה מתכנן בע"ה לסיים בעצמו את הש"ס כולו. יחד עמו יסיים גם האברך החשוב ר' דוד רכליס, מאברכי כולל שובו שלמד 300 דפים מסדר קודשים. מהנהלת שובו נמסר כי יתכן וגם נציג התורמים יערוך סיום במקום.

הסיום מהווה רגע שיא במאמץ משותף ואדיר של הנהלת הרשת בישראל ובארה"ב, והוא ישודר בשידור חי לנשיאי וראשי הרשת, שיערכו גם הם סיום במקביל, ובהם נשיא שובו בארה"ב הרה"ג רבי ראובן פיינשטיין שליט"א, והרה"ג רבי אליהו ברודנא שליט"א, ראש ישיבת מיר בניו יורק. במעמד ישתתפו גם חברי הנשיאות של ארגון שובו בארה"ב ויחגגו יחד עם הרשת בארץ את הסיום המרגש.

"מדובר בשיאה של תכנית מאוד מרגשת ומיוחדת כאשר באמצעותה כולנו מבקשים להכיר טובה למייסד רשת שובו רבי אברהם הכהן פאם זצ"ל שהרשת נקראת על שמו, שובו – חזון אברהם" ציין המנכ"ל הרב חיים מיכאל גוטרמן.

"המתנה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת למייסד זצ"ל היא הסיום הזה שמראה שאנחנו מקיימים את חזונו בדיוק כפי שניסח זאת: חינוך קודש לזרע קודש בארץ הקודש". הרב גוטרמן ביקש להוסיף כי דווקא ימי הקורונה מרמזים על התכנית כאשר משמעות קורונה זה כתר, והכתר של הלימוד יהיה כנגד כתר הקורונה. "התנופה האדירה שאנחנו חווים בשנה האחרונה ובפרט עם העלייה המשמעותית ברישום השנה, היא חיזוק אדיר בשבילנו ומראה לנו שמורשתו של הרב פאם הולכת ומתחזקת, ומחוללת מהפכה אדירה בשדה החינוך בישראל. אין הכרת הטוב גדולה יותר למייסד זצ"ל מכך שחזונו הולך ומתרחב".

 

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture