צילום: דוברות כב״ה מחוז דן

"פשע שנאה המחריד": זעזוע – ארון קודש הוצת בבית הכנסת בבני ברק

שני שריפות פרצו הלילה בבתי כנסת בגוש דן - סמוך לשעה 04:00 נקראו לוחמי האש לשריפה בבית כנסת ברמת גן. במקביל הזונקו לוחמי האש מתחנת בני ברק לשריפה בבית כנסת ברחוב החלוצים, בהמשך התברר כי מדובר בהצתה. דרעי: "ההסתה הקשה מחלחלת עמוק פנימה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

הלם וזעזוע: במהלך הלילה (בין ראשון לשני) פרצו שריפות בשני בתי כנסת בגוש דן – אחת בבני ברק והשנייה ברמת גן. בעור השריפה ברמת גן נגרמה ככל הנראה בגלל קצר חשמלי בארון חשמל, חוקרי השריפות מצאו כי השריפה השנייה בבני ברק נגרמה ככל הנראה כתוצאה מהצתה.

מדובר בשריפה שהתרחשה בבית הכנסת "מאור ישראל", על שם מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל. ארון קודש בבית כנסת הוצת בידי פורעים ורק בנס ספרי התורה ניצלו. המשטרה פתחה בחקירת ההצתה.

מכיבוי אש נמסר כי הבוקר סמוך לשעה 04:00 נקראו לוחמי האש לשריפה בבית כנסת ברמת גן ברחוב רות, לוחמי האש זיהו שריפה וודאית במשרד שבקומה השניה של בית הכנסת. במקביל הזונקו לוחמי האש מתחנת בני ברק לשריפה בבית כנסת ברחוב החלוצים, שם זיהו לוחמי האש כי השריפה נקודתית אשר כילתה את הפרוכת של ארון הקודש וכובתה טרם הגעתם.

"בשני האירועים לוחמי האש ביצעו פעולות לכיבוי מהיר ומקצועי של השריפה והצלת ספרי הקודש. חוקר דליקות זומן לחקור את נסיבות פרוץ הדליקות וממצאי החקירה מראים כי אין קשר בין שני האירועים", נכתב בהודעה.

לגבבי מקור השריפה אומרים בכיבוי האש: "השריפה בבית הכנסת ברמת גן פרצה כתוצאה מכשל חשמלי במקרר במשרד בקומה השניה. ובאשר לשריפה בבני ברק קיים חשד לפלילים, האירוע נמצא בחקירת המשטרה".

מהמשטרה נמסר כי היא פתחה לפנות בוקר בבדיקת נסיבות שריפה בבית כנסת בבני ברק, כאשר עפ"י חוו"ד גורמי מקצוע עולה חשד להצתה ולפיכך נפתחה חקירה בהתאם. בתוך כך, חוקר שריפות וחוקרי הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל אספו ממצאים פורנזים שונים במקום, לבחינת הנסיבות לקידום החקירה.

יו"ר שס, השר אריה דרעי אמר בעקבות האירוע: "מזועזע וכואב על פשע שנאה המחריד הלילה, כשארון הקודש ובית הכנסת הוצתו בבני ברק ורמת גן. לצערי ההסתה הקשה בתקופה האחרונה מחלחלים עמוק פנימה. אני קורא למשטרת ישראל לאתר את הפושעים ולמצות איתם את הדין".

סגה"ש בן צור הוסיף: "ימים אחדים ליום הזיכרון לשואה ולגבורה ואנו עדים לפשע שנאה והצתת ס"ת שהם פגיעה חמורה בלב ליבו של העם היהודי. לא נשקוט ולא ננוח עד שכוחות הביטחון יניחו ידם על הפורעים עד למיצוי הדין".

חה"כ אוריאל בוסו הגיע יחד עם חבר מועצת העיר מטעם תנועת ש"ס הרב ישראל בן ששון הבוקר לזירת בית הכנסת בקרית הרצוג שחולל והוצת, ובנס לא נפגעו ספרי התורה:
"זהו בהחלט אירוע קיצוני שיש לו עקבות של ההסתה שהתפרצה לה בשנה האחרונה, הפורע או הפורעים לא בחלו בשום אמצעים, אני סמוך ובטוח שגורמי האכיפה והמשטרה יתנו דגש על איתור הפורעים עד למיצוי ההליכים, שאירועים כאלו לא יחזרו על עצמם".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture