שִׁירַיִם מתכונן לל"ג בעומר: ה'ממשיך' שקיבל מקל כסף והבנש"ק הצעיר ששימש כמוהל

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמו"ר שקרע שערי שמים בפרשבורג, המקובל שהגיע למירון והאדמו"ר שערך קידוש לבנה בחצר מעון הנופש

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

את המדור הנחשק והנקרא ביותר בציבור החרדי פותח 'שיריים' כשהוא עסוק עד למעלה מראשו, בעוד שבוע בדיוק חל יום ההילולא של אדוננו הרשב"י זיע"א ואין לו רגע דל בסדר יומו העמוס, לאחר מאבק ממושך, שכלל אינספור פגישות וטלפונים מאחורי הקלעים התבשר 'שיריים' כי הממשלה והרשויות לא יטילו שום הגבלות על ציון הרשב"י זיע"א במירון והמוני עמך בית ישראל יוכלו לעלות כמידי שנה בשנה להשתטח על קברו של התנא האלוקי, גם ההדלקות המסורתיות יתקיימו כמתוכנן לרווחתם של רבבות עולי הציון.

'שיריים' שהתקשר השבוע לאחד מגדולי העסקנים ושמע ממנו על פרטים שטרם ניתן לחשוף הנוגעים להילולא הגדולה במירון, שמע ממנו כיצד אפילו הוא, אדם שיודע על כל מה שזז במירון התפלא לראות שבעוד שאר אתרי החדשות דיווחו על זעזוע בשל ההגבלות הצפויות דוקא 'שיריים' היה הראשון לחשוף כי ההילולא תתקיים כמתוכנן, לרווחת הקוראים 'שיריים' מצרף כאן צילומסך מהמדור בו אכן נכתב כי לא יהיו הגבלות. 'שיריים' מצדיע ל'שיריים'.

טרם החל 'שיריים' לעסוק בצרכי מירון הוא זכה לשמוע דבר חכמה מאחד מידידיו ששיגר לו את ההודעה הבאה בזו הלשון: "החל מהיום מפסיקין לומר רבי שעי' בן ר' משה ומתחילין לומר רבי שמעון בר יוחאי". 'שיריים' מסתפק מה הדין במי ששכח ועדיין ממשיך לומר ר' שעי' בן ר' משה. מה שבטוח שזכותם של צדיקי עולם ישפיע על כולנו בבני חיי ומזוני רוויחי.

'שיריים' שעשה גיחה קצרה למונסי שבארצות הברית התפלא לראות כיצד אבל של ממש שורר ברחובות, בלי גוזמא, לפליאתו ראה 'שיריים' כיצד כולם מתהלכים בצידי הדרכים, שפופים ואבלים, אבל בתוך דקות, הוא הבין את הסיבה לאבלות: כ"ק האדמו"ר מבאניא זצ"ל אשר הרביץ תורה ויראת שמים במקום הנפלא הזה הסתלק לבית עולמו לאחר שנות יסורים קשים ומרים, 'שיריים' מיהר לבית המדרש ושם הוא ראה את הגוי של הרבי, הלא הוא הגוי שהיה צמוד לרבי מחמת חוליו. הגוי התייפח בבכיר קורע לב והתיעוד חרך את הרשת לאורכה ולרחובה.


באמצע ימי ה'שבעה' ראה כיצד מכירים את בנו של הרבי זצ"ל. הבן הצעיר שמוכר היטב במונסי קיבל במתנה מקל כסוף כמנהג אדמורי"ם חשובים והקהל הריע בתרועות "מזל טוב, מזל טוב", גם 'שיריים' עצמו התרגש לראות כי יש ממשיך לבית באניא ואיחל מזל טוב לאדמו"ר החדש שלא הפסיק להתרגש.

גולת הכותרת של השבוע האחרון הייתה בקורו הלא צפוי של כבוד קדושת האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א שהמריא לביקור בווינה שבאוסטריה לטובת מוסדות החסידות הפרוסות בארץ ובגולה. בקהילה הבוכרית ארגנו דינר יוקרתי והאדמו"ר התקבל בכבוד כמו שרק אחינו הבוכרים יודעים לתת. לקול צלילי מנגינת ליווי החתן בשבת האופרוף הידועה התקבל הרבי כשהוא מתרגש לראות את בני הקהילה.

באחד הלילות בווינה עודכן הרבי כי נגיד החסידות ר' חיים שטרן נכנס למשפטו, משפט העוסק בעבירות מס, הידועה בחומרתה בארצות הברית של הגויים, הרבי נטל עמו את מקורביו ונסע למקום מנוחתו של בעל ה'חתם סופר' זיע"א שם הוא קרע שערי שמים במשך שש שעות רצופים לטובת נגיד החסידות. 'שיריים' שחשף את הסיפור מעל גבי במת האתר בו אתם שוהים כרגע שמע על המופת הגדול כאשר תוך כדי תפילה התבשר הרבי כי למרות התביעה הקשה הנגיד יצא כמעט זכאי ועם רק שנתיים מאסר, זאת במקום עשרים שנה כדרישת התובע.

משם המשיך האדמו"ר להכנסת אורחים בעיר פרשבורג שם הוא טעם מעט מזונות לאחר התפילה הארוכה. האדמו"ר אף בירך את עסקני המקום הפועלים למען הפצת גבולות הקדושה בעיר שהייתה מקום מגוריהם של גדולי עולם זכותם יגן עלינו ועל כל ישראל.

מי שעוד הגיעו לרומניה היו משלחת מיוחדת של זק"א תל אביב, להפתעתם הם הופתעו לגלות את הרבי בבית חב"ד בעיר, הנכ"ל צבי חסיד ניגש אל האדמו"ר וסקר את פעילותם במקום הכולל בין היתר הצלת קברי יהודים בעיר קלוז', הרבי התרגש לשמוע על העניין הכה חשוב שבשלו הם הגיעו למקום ובירך בחום את הארגון, ראשיה ומתנדביה.

'שיריים' עצמו שחזר השבוע לחיים, הגיע לעשות 'כושר' באחד מחדרי הכושר המפורסמים בשכונת רמות בירושלים. כשהגיע למקום והתחיל להרים את המשקולות הוא ראה לצידו לא פחות ולא יותר את אחד מגדולי ראשי הישיבות שבדור, מרוב התרגשות 'שיריים' שכח לצלם את המעמד וניצל את השעה לשוחח בדברי תורה וענייני השעה עם ראש הישיבה הדגול.

לאחר שיחת החיזוק החליט 'שיריים' לעשות גיחה קצרה לארצות הברית, הוא עלה אל המטוס והתמקם במקום מושבו בביזנעס קלאס שם הוא ראה להפתעתו את כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג שיצא אף הוא לביקור חיזוק בקרב חסידי ואוהדי החצר בארצות הברית. 'שיריים' אך יודע לומר כי במשל כמעט 12 שעות טיסה רצופות הרבי היה שקוע בלימוד מעמיק וכלל לא שם למתרחש סביבו.

הרבי מפיטסבורג התקבל על ידי החסידים בשדה התעופה בארצות הברית כשהם נרגשים עד עומקה של נפש לרגל בואו הרם של האדמו"ר שלראשונה הגיע לארצות הברית כאדמו"ר. הרבי שוחח עמם באנגלית רהוטה, שכן הוריו הם אמריקאים.

מי שעוד הגיע לארצות הברית היה הרה"צ רבי נחמיה אלתר שליט"א בנו של כ"ק האדמו"ר מגור, 'שיריים' שרצה להתלוות למסע לא עמד בעומס. בכל רגע נתון ביקר בנו של הרבי בעוד מוסד, קהילה או ישיבה של החסידות הפרוסים לתפארה ברחבי ארצות הברית החרדית. בנו של האדמו"ר אף התקבל בחביבות גדולה אצל גדולי אדמור"י ארצות הברית בהם כ"ק האדמו"ר מסאטמאר. 'שיריים' השיג תיעוד.

האדמו"ר מבעלזא שנופש בימים אלה במעון הנופש בטלז סטון יצא באישון לילה וקידש את הלבנה במעמד מצומצם של חסידים ומקורבים, 'שיריים' קיבל לידיו תמונה יפה מאוד של הרבי כשהוא חבוש בקולפיק בחצר הבית ומקדש את הלבנה.

פחות משבוע לל"ג בעומר, מי שנצפה כמידי יום שישי במירון הוא גאב"ד מאקאווא שהגיע להשתטח על ציון התנא האלוקי זיע"א. 'שיריים' מיהר לתעד את הגאב"ד לאחר תפילת שחרית.

ואפרופו מירון, מי שעוד הגיע לבקר את הציון רגע לפני ההילולא הגדולה היה האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא שהתפלל במקום במשך שעה ארוכה וייחד ייחודים לקראת יום היארצייט.

כשנכנס האדמו"ר לאוהל הציון הוא נפגש בחבר הכנסת ישראל אייכלר, אייכלר ניגש לרבי ושוחח עמו ממשוכות על אביו ר' מנשה אייכלר שהיה איש מירון בכל רמ"ח אביריו ושס"ה גידיו.

כ"ק האדמו"ר ממעזיבוז' שליט"א ערך השבוע מעמד חלאק'ה לבנו היניק והחכם. את המעמד ערך הרבי בתלמוד תורה כלל חסידי הבעל שם טוב בפתח תקווה. מי שעוד הגיע למעמד היה אביו האדמו"ר מראחוב שהתרגש לראות את הנכד הבנש"ק.

לאחר המעמד סייר הרבי בתלמוד תורה והעניק מברכותיו לילדי הת"ת אשר שוקדים על תלמודם כיאה וכראוי לחסידי הבעל שם טוב.

הרה"צ ר' יחזקאל שרגא ראזענבוים בנו של כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת שימש בכבודו ובעצמו כמוהל בברית של חסידות טרעבישאן בבית שמש. 'שיריים' שעוד לא ראה מוהל בנש"ק כה צעיר מיהר לתעד.

רגע לפני סיום, 'שיריים' ימשיך לעיסוקיו הרבים הכוללים בין היתר מתווה מלא ומסודר שימנע מראות מבישים של קריסת תחבורה ואי מתן אוכל ושתייה לרבבות העולים לציון הרשב"י. באם לאחד מהקוראים יש רעיון למתווה שכזה הוא יותר ממזומן לשלוח.

בכל מקרה 'שיריים' מצפה כבר לעלות לציון הקדוש כמידי שנה בשנה ולחזות ברבבות העולים השמחים בשמחתו של רשב"י, ועד אז שיהיה לכולנו רק בריאות ושמחה. אפרילכע'ן שבת.

לפניות, תגובות ולשליחת חומרים בנושא המדור וחצרות הקודש ניתן לשלוח לכותב השורות, במייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדור יפה מאד.
רק טעות קטנה, ל"ג בעומר זה לא היארצייט של ר' שמעון בר יוחאי.
טעות ידועה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture