הראשון לציון בפסק הלכה דרמטי: ניתן לשלם את תשלומי הביטוחים המשלימים מכספי מעשרות

בפסק הלכה מיוחד, כותב הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגר"י יוסף לרבה של כללית הרב מנחם לפקיבקר כי ניתן לשלם את ביטוחי הבריאות מכספי מעשרות • גם רבה של ירושלים הגרמ"ש עמאר פסק על הביטוחים המשלימים כי "אין ספק שיכול להשלימם ממעשר כספים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

"ורשאי לקחת מכסף מעשר תשלום הביטוחים, שפעמים והם צורך גדול במצבים רפואיים קשים שיכולים לעלות הון רב והדבר מצוי לצערנו", כך כותב בפסק הלכה מנומק הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף במענה לשאלה הלכתית ששלח רבה של 'כללית' הרב מנחם לפקיבקר, האם נותר לשלם דמי ביטוח בריאות מכספי מעשר ובפרט לבעלי משפחות שפרנסתם אינה ברווח.

במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי, זכאים אזרחי המדינה לקבל מקופות החולים שירותי בריאות בסיסיים הכלולים בסל הבריאות. אך קופות החולים מציעות ללקוחותיהם ביטוחים משלימים המכסים טיפולים ושירותי בריאות שאינם כלולים בסל הבריאות. בין שירותים אלה ניתן למצוא טיפולי שיניים, ניתוחים בארץ ובחו"ל, התפתחות הילד, יישור שיניים, ניתוח לייזר לתיקון הראייה, חיסונים לנוסעים לחו"ל, בדיקות וטיפולים בתקופת הלידה ועוד טיפולים רפואיים שחלקם אף מצילי חיים.

את תהליך הבירור ההלכתי עם גדולי הפוסקים החל מנכ"ל כללית פרופ' אהוד דודסון יחד עם רבה של כללית הרב מנחם לפקיבקר. הפסק הדרמטי יסייע למשפחות רבות בציבור החרדי לרכוש מרכישת ביטוחים משלימים המחזקים את בריאות הגוף ולעיתים אף מסייעים בהצלת חיים של ממש. על מנת לסייע לאברכים רבים ומשפחות מעוטות יכולת, פנה הרב מנחם לפקיבקר רבה של 'כללית' לגדולי הפוסקים במטרה לאפשר לאותן משפחות למממן את הביטוחים המשלימים כחלק מכספי המעשרות.

ואכן, בפסק ההלכה המיוחד של הראשל"צ הגר"י יוסף ובפסק הלכה שהוציא גם הראשון לציון ורבה של ירושלים הגרמ"ש עמאר נפסק כי ניתן לשלם את ביטוחי הבריאות המשלימים מכספי מעשרות.

במכתבו לרב לפקיבקר, שנפתח בחביבות רבה כותב הגר"י יוסף את המקור ההלכתי של 'מעשר כספים' ואופן החיוב של הפרשת מעשר ממון. לאחר פירוט המקורות והדיוק בדבריהם של פוסקי ההלכה בדורות הקודמים , מסכם הראשל"צ כי בעלי משפחות ואברכים יכולים "לקחת מכסף מעשר תשלום הביטוחים, שפעמים והם צורך גדול במצבים רפואיים קשים שיכולים לעלות הון רב, והדבר מצוי לצערנו".

גם רבה של ירושלים הגרמ"ש עמאר התייחס לשאלתו של הרב לפקיבקר וכתב כי "בכל מזונות הילדים הוא עושה צדקה בכל עת וק"ו הרפואה וההשלמות ואין ספק שיכול להשלימם ממעשר כספים".

לדברי הרב מנחם לפקיבקר רבה של כללית "כארגון הבריאות המוביל בישראל, כללית מובילה גם בכל הנוגע להטמעת גדרי ההלכה בכל הנוגע לשירותי הרפואה בישראל. פסקי ההלכה שנתנו הגאונים הגר"י יוסף והגרמ"ש עמאר יביאו להקלה מרובה עבור משפחות אברכים שיוכלו גם הם ליהנות מביטוחי הבריאות המשלימים אותם ישלמו בכספי מעשרות ובכך יפעלו לשמור על בריאותם ושלומם של בני משפחותיהם"

הרב אברהם קונסקי מנהל המחלקה החרדית ב'כללית' הוסיף כי "כללית רואה לעצמה זכות וחובה לפעול למען שמירה על סטנדרטים הכי גבוהים בכל תחום הן בתחום הרפואי מקצועי והן בתחום השמירה על כללי ההלכה. לכן פעלנו יחד עם רבה של כללית הרב מנחם לפקיבקר לבחון את דעת התורה בכל הנוגע לתשלום ביטוחי הבריאות מכספי מעשרות ואנו גאים להוביל בכל התחומים הנוגעים לרפואה והלכה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture