צילום: יעקב כהן

מועצת חכמי התורה והראשל"צ לעולים למירון: "לא להתמהמה מחשש חילול שבת"

מועצת חכמי התורה והראשון לציון הגרש"מ עמאר יוצאים בקריאה לעולים להר מירון להילולת הרשב"י: "לצאת מהבוקר ממירון ולא להתמהמה מחשש חילול שבת, והנשארים שבת היזהרו לא לטלטל במקומות שאינם כלולים בעירוב • המכתב המלא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עקב חשש חילול שבת השנה בל"ג בעומר החל ביום שישי הקרוב, כאשר רבבות צפויים לפקוד את הציון הקדוש בישוב מירון יוצאים גדולי ישראל בקריאה ואזהרה להקדים את היציאה ממירון כבר בשישי בבוקר מחשש חילול שבת ואף קוראים לשובתים במירון או בישובים הסמוכים להיזהר לא לטלטל בלא עירוב ולא לצאת מרחקים גדולים מחשש יציאה מחוץ לתחום בשבת.

את המכתב כתב הראשון לציון הגרש"מ עמאר רבה הראשי לירושלים הפועל רבות למען כבודה של השבת ואף התריע בשיעורו השבועי על כך, על המכתב צירפו את חתימותיהם מרנן ורבנן גדולי ישראל ומועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן, הגר"ש בעדני, הגרש"מ עמאר, הגר"מ צדקה, הגר"ר אלבז והגר"ד יוסף.

בפתח המכתב אותו כתב הראשון לציון נכתב: "קריאה קדושה מעומקא דליבא. אחינו בית ישראל העולים לחוג בקדושה את ההילולא של קדוש ה' מכובד אדוננו רבי שמעון בר יוחאי זיע"א בהר מירון בל"ג בעומר העי"א, אשריכם ישראל שלמרות הקשיים באים לשפוך שיחם ומר רוחם בציונו של צדיק יסוד עולם שבזכותו עומד עולם, ועל זכותו נשענים כל ישראל בכל העולם, ואורו הגדול והבהיר מאיר ובא זה כאלפים שנה והולך ומוסיף אור בעד אור, ואורח צדיקים כאור נוגה הולך ואור עד נכון היום".

"וידוע שהצדיק הקפיד שיהיו בשמחה ביום ההילולא שלו, ועד היום כל בית ישראל שמחים ביום הזה, לילה כיום יאיר באור יקרות, והיו למאורות, בכמה עטרות, וכבר כתב הרמב"ם ז"ל בהלכות יום טוב (פ"ו הלכה כ') שהשכרות והשחוק הרבה וקלות ראש אינה שמחה אלא הוללות וסכלות, אלא על השמחה שיש בה עבודת יוצר הכל, וכו'. אשר על כן אני קורא לכם קריאה מעומק הלב ואומר: עבדו את ה' בשמחה, בשמחה של תורה וטהרה, בקול תודה המון חוגג ומתפלל ומתחנן לפני ה' ית"ש, בזכות הצדיק ושומע תפילות ישמע תפילותיכם עם תפלות כל עמו ישראל אמן".

בהמשך המכתב מתייחסים גדולי ישראל על החשש מחילול שבת: "הנה השנה יום ל"ג בעומר חל ביום ששי ערב שבת קדש, ואין מזרזין אלא למזורזים שכל מי שחוזר לעירו ולמקומו לחיים לשמחה ולשלום, אנא לא יתעכבו ולא יתמהמהו אלא ישתדלו לצאת לדרכם בבקר ויגיעו לביתם בעוד היום גדול, מקדושת הצדיק לקדושת השבת, ברנה ובגילה ובשמחת עולם".

"ואחינו בני ישראל השובתים במירון הן בודאי שיש מקומות שאינם כלולים בעירוב ויזהרו שלא להוציא עמם שום דבר אפילו סידור וחומש וכל כיוצא בזה. והבאים ברגל ממושבים ויישובים סמוכים, עליהם לברר אם אין זה מחוץ לתחום, שלא יחללו קדש חס וחלילה".

"ושומר ישראל ישמור צאתכם ובואכם, ולא ישמע בזבולנו שוד ושבר רק קול ששון וקול שמחה, קול חתן וקול כלה, ובמהרה נשמע קול שופרו של משיח צדקנו המבשר ואומר כי בא לציון גואל ובאו ציון ברנה ושמחת עולם על ראשם בב"א", מסיימים גדולי ישראל את מכתבם.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture