"עלינו להתבונן בניסים": האדמו"ר הסביר את סיבת האסון הנורא שהתרחש בהר מירון

במסגרת משא חיזוק שמסר האדמו"ר מטריסק לחסידיו הסביר הרבי מדוע הקב"ה המיט אסון נוראי שכזה בהר מירון. לדבריו, "א נעצרנו להתבונן ולהודות על הנסים הגדולים שחידש ימינו כקדם לאחר שנה של מגפת קורונה קשה ומסוכנת". הרבי הוסיף ואמר כי חייבים להודות לקב"ה על ניסיו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

כ"ק האדמו"ר מטריסק שליט"א נשא מהלך השבוע האחרון דברי חיזוק והתעוררות נוכח האסון הכבד שהתרחש בהר מירון בל"ג בעומר אז קיפחו את חייהם ארבעים וחמישה קדושים. משאו של האדמו"ר הגיע אף בעקבות המצב הביטחוני החמור השורר בארץ הקודש.

בדברי החיזוק שהגיעו לידי 'חדשות JDN' אמר האדמו"ר כי, בוודאי כל אחד צריך להתחזק ולעשות חשבון נפש אישי איזה דברים צריך להתחזק ולב ידע מרת נפשו. הרבי הוסיף כי "עברה שנה קשה על כלל ישראל בעקבות נגיף הקורונה שפקד את כל העולם וסגרו למשך תקופה ארוכה את בתי הכנסת ובתי המדרשות ותלמודי תורה וישיבות".

"רק בתקופה אחרונה נעשה נס גדול בזמן שדברי המומחים היה שנראה שילווה אותנו עוד תקופה ארוכה. ובנס גלוי שעשה עמנו ה' עשה שחזרו ושבו להתפלל בבתי כנסיות ומדרשות, ללא הגבלות וישועת ה' כהרף עין נתעלם בארץ ישראל מגיפת הקורונה, כאשר בל"ג בעומר האי שתא לא היה כלל חשש מהידבקות הנגיף מאחר שנסתלק מאיתנו בחסדי ה'".

האדמו"ר הוסיף ואמר כי, "ידוע שהמצב בכל העולם זקוקים לישועות גדולות שאצלם הנגיף מכה בצורה קשה מאוד ובהרבה מקומות בעולם לא שובו לפתוח את בתי הכנסיות ובתי המדרשות לתפילות וללמוד תורה ברבים, ויש מקומות שאף מוטלים תחת סגרים ולא יוצאים מהבית".

כאן זעק האדמו"ר ואמר, "ומי יודע אולי האסון רח"ל הגיע בשביל זה שלא הערכנו מספיק את הנס הגדול שעשה עמנו". עוד ציין כ"ק האדמו"ר כי בתפילת 'נשמת' אומרים עד הנה עזרונו רחמיך וכו' וביאר דאפשר שעד הנה עזורנו רחמיך היינו דבשעה שאדם מכיר בזה שכל הניסים שהיו היה אך ורק מרחמיך, כמו כן מה שלא עזבונו חסדי חסדי ה' רק בגלל שמכירים שהכל מחסדיך, ואז מובטח שלא יטשנו לנצח.

"ורק בארץ ישראל עשה לנו הקב"ה נס למעלה מדרך הטבע ובודאי שצריך להודות לרבש"ע שבארץ ישראל כיום ב"ה אין זכר למגיפת הקורונה ואין הדבר מובן מאליו והיינו צריכים להודות ולהלל על שקיבלנו יותר מן הראוי, וכל המקומות חוזרו כפי שהיה הן בתי כנסיות, וישיבות, ותלמודי תורה. ואפי' למירון בהילולא דרשב"י כיון שכבר עבר מן העולם לא היה צורך בהגבלות בציבור ויוכלו לחגוג בהילולת רשב"י בלא שום זכר למגיפת הקורונה ואז קרה הטרגדיה הנוראה שמתו ארבעים וחמש קדושים וטהורים במיתת חנק הגיע כזה אסון כבד".

הרבי הוסיף והסביר כי, "לא הערכנו את גודל הנס שגם במגיפה שמתו ע"י חנק ולא נעצרנו להתבונן ולהודות על הנסים הגדולים שחידש ימינו כקדם". הרבי הוסיף את המובא בגמ' ברכות דברי ר' יוחנן בשם רשב"י מיום שברא הקב"ה את עולמו לא היה אדם שהודה עד שבאתה לאה כשנולד יהודה, ואפשר שמתוך דבריו למידים שדוקא אצל לאה כשנולד יהודה שכידוע יהודה שזה שם יהודי ובאת לאה ואמרה שאודה את ה' על קיבלתי יותר מן הראוי.

את דבריו סיים האדמו"ר מטריסק ואמר כי, "לאחר הטרגדיה הגדולה שכל העולם נעצר מגודל האסון מוטל להתבונן ולהודות שהוציאנו מאפילה לאורה בארץ ישראל שנשכח המגיפה ויעזור ה' שע"י שנודה על כל החסד שעשה, שהמגיפה תפסק בכל העולם. ושבארץ ישראל יפסקו המלחמה שבמקומות רבים יש פרעות על יהודים".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הבא נודה לה' יתברך שמו שהנה עברו שבועיים מהיום הגדול והנורא ל"ג בעומר, ולמרות שהצטופפו יחד כל כך הרבה יהודים יחד בקרבה ותדבקות זה לזה כל כך גדולה עם כל זאת לא נגרמה שום השפעה מזיקה לבריאות הציבור, בניגוד מוחלט לחששות אנשי הרפואה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture