שִׁירַיִם עם החדשות: הריקוד של הבנש"ק מסאדיגורה וריקוד השלום בקרעטשניף

כמידי שבוע מביא יעקב מלמד תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: הגאב"ד שהגיע בבגדי לבן לחתונת האדמורי"ם בארה"ב והאדמו"ר מברכפלד שהתרגש בחופה • אל תפספסו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

השבוע האחרון היה שבוע מלא וגדוש בשמחות רבות. גדולי האדמורי"ם בארץ הקודש ובעולם חיתנו את בניהם ונכדיהם ושמחה שררה בעוז בכל אתר ואתר. 'שיריים' שכבר שנה ויותר לא משתתף בחתונות החליט להגיע לכל השמחות הללו בכדי להשלים את כל השמחות שפספס בשל נגיף הקורונה ז"ל.

אחד מידידיו אמר ל'שיריים' שבעקבות החתונות הרבות הגן עדן בעולם העליון היה ריק השבוע, שכן כידוע במעמד החופה מגיעים הסבים ממקום מושבם אי שם למעלה. 'שיריים' נהנה מההברקה והשתדל גם להגיע למעמדי החופות בכדי לזכות ולקבל את השפע הגדול.

החתונה הכי מדוברת הייתה חתונת חסידות גור שנערכה באמצע שבוע שעבר, במשך שעות ארוכות היה נדמה כי מעמד החופה לא תתקיים כרגיל ברחבת בית המדרש הגדול ברחוב ירמיהו בירושלים, אך לאחר מאמצים רבים החופה התקיימה כהרגלה. 'שיריים' היה שם בכדי לתעד את הרבבות.


גם שמחות השבע ברכות בחצר הקודש בעלזא היו בראש הכותרות. שיא המעמד היה במהלך השבע ברכות האחרון כאשר כ"ק האדמו"ר מגור הגיע לשמחה הגדולה והתכבד בכבוד גדול.

ובשמחה שנערכה בעיר מודיעין עילית ראה 'שיריים' כיצד כ"ק האדמו"ר מיערוסלב מתנועע בדביקות לקול צלילי מנגינות הרגש של החופה. לצידו של הרבי עמד נאמנו מזה שנים רבות הרב יונה פרידמן שמישב"ק כמו שרק הוא יודע.

ובשמחת בית קרעטשניף ראה 'שיריים' מהי אחווה ורעות בין שני אחים אדמורי"ם. היה זה כאשר הרבי מקרעטשניף קרית גת רקד ממושכות עם אחיו הצעיר הרבי ממיאלען בשמחת נישואי בנו שנערכה השבוע בעיר התורה והחסידות בבני ברק.

'שיריים' גם הספיק לקפוץ השבוע לדאבוס שבשוויץ שם הוא בדק את המקום לקראת חופשת הקיץ הקרבה ובאה. בדרכו הוא ראה את המקובל הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי כשהוא שקוע בלימוד מעמיק במהלך הליכתו לצרכי בריאות ליד מפל מים מרהיב. 'שיריים' מיהר לתעד.

את המשפיע החסידי הרה"צ רבי מנדל מאסקאוויטש ראה השבוע כשהוא מגיע לציון התנא האלוקי רשב"י זיע"א שם הוא נפצע קשות באסון הר מירון בליל ל"ג בעומר. המשפיע שוחח עם הפוסק רבי מרדכי גרוס ששמע את פרטי הנס הגדול.

גאב"ד מאקאווא יצא השבוע למסע חיזוק מיוחד בארצות הברית הרחוקה, 'שיריים' שהגיע לסיור בנתב"ג ראה כיצד הגאב"ד מלווה במקורביו יוצא לכיוון המטוס.

'שיריים' חייב לציין את עבודתו המסורה של הצלם המיתולוגי לבית בעלזא הרב אנשיל בעק שעבד השבוע ללא הפסקה בכדי לתעד את רגעי ההוד בשמחת החתונה והשבע ברכות לנכד האדמו"ר.

את ראש עיריית ירושלים ראה 'שיריים' כשהוא מתברך בחמימות ובאורח נדיר מכ"ק האדמו"ר מגור במהלך מעמד השבע ברכות האחרון בחסידות. 'שיריים' יודע להגיד כי הרבי העריך את פועלו הרב של ליאון שעשה הכל על מנת שמעמד החופה יתקיים כמתוכנן למרות הקשיים. גם 'שיריים' מודה לראש העיר ומחזק את ידיו.

גאב"ד מרוקו האדמו"ר רבי ישאיהו פינטו הגיע כשהוא לבוש בבגדי לבן לשמחת החתונה בבית ויז'ניץ שנערכה בשכונת ויליאמסבורג שבארצות הברית. הצלם האגדי יהושע פרוכטר שחגג השבוע יום הולדת בשעה טובה ומוצלחת תיעד את הרגעים ושיגר ל'שיריים'.

הבנש"ק מסאדיגורה הבחור ר' שמעון בנו של הרבי זצ"ל הגיע השבוע לשמחת אחד מהחסידות. הבנש"ק רקד עד כלות הכוחות לשירת עשרות החסידים.

רגע לפני סיום 'שיריים' משגר ברכת מזל טוב חמה ולבבית לבוס הבלתי מעורער של אתר החדשות הלא הוא המנכ"ל המסור ר' יואל סילבר אשר יחגוג בשבת הקרובה את מעמד ה'קידושא רבא' לביתו שנולדה לו במזל טוב. הקידוש ייערך בבית המדרש של חסידי ביאלא במעלה עמוס עם מיטב מאכלי השבת. מזל טוב.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך מותר לבנש"ק מסדיגורא לרקוד בחתונה, זה הרי באמצע שנת האבל על אביו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture