Yaakov Naumi/Flash90

רבני חב"ד דורשים מראש העיר: לפעול באופן מסודר מול הוועד הנבחר

רבני חב"ד דורשים מראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין שלא להעניק הקצאות לגורמים בחסידות שלא מיוצגים על ידי הוועד הרשמי והנבחר • "נעשו צעדים שלא הועילו ואף גרעו מטובת קהילתנו על-ידי שיתוף פעולה עם אדם פרטי שאזנו מייצג אח קהילתנו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רבני וועד קהילת חב"ד ליובאוויטש בבני ברק, כתבו היום (חמישי) מכתב חריג לראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין. לכמבת צירף את חתימתו מזכיר בית דין רבני חב"ד בארה"ק הרב ירוסלבסקי והרב למברג בשם הרב אהרונוב יו"ר צעירי חב"ד.

במכתבם לראש העיר הם מבקשים כי יפעל רק מול הוועד הנבחר ולא מול אנשים פרטיים שלא מייצגים את חב"ד. "אנו עסקני קהילת חב"ד, מנהלי המוסדות, מנהלי בתי חב"ד, גבאי בתי הכנסת – בכל רחבי העיר, פונים בזאת אל כבוד ראש העיר".

"בשנים האחרונות הוקם 'ועד חב"ד בני ברק', המייצג את כלל קהילות חב"ד הפזורות ברחבי העיר – קהילה-קהילה במקומה ובשכונתה. הועד נוסד על-מנת לאחד את קהילת חב"ד מבית ומחוץ, וכך לטפל בכל הנושאים המשותפים הכרוכים בקהילתנו ובאנשי שלומנו, שכן זולתו אין למאן-דהו שהוא סמכות בנושאי חב"ד בעיר בני ברק"

"אנשי הועד הם בעלי רקע של עשיה רבת-שנים, איש איש בתפקידיו. בראש הועד עומד רב קהילתנו המעטירה, הגאון הרב יוסף יצחק בלינוב, רב מרכז בני ברק וראש ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית בכפר חב"ד, אשר מנווט ומנצח על עניני הקהילה ביד רמה".

הם כותבים לראש העיר, "לדאבון הלב, בתקופה האחרונה נעשו צעדים שלא הועילו ואף גרעו מטובת קהילתנו על-ידי שיתוף פעולה עם אדם פרטי שאזנו מייצג אח קהילתנו כלל וכלל. הנזק המהדהד שנגרם לנו מכך הוא עמוק ומשמעותי, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ (דוגמה לדבר: במתן אפשרות לייסד מוסד חינוכי חדש – חפצה העירייה להיטיב עם קהילת חב"ד, ולא לדאוג לאינטרסים הפרטיים של אדם עצמאי המייצג את עצמו בלבד!)".

"לכן, מוגשת אפוא אל כבודו בקשתנו הברורה: כל הנושאים הכרוכים בקהילת חב"ד בעירנו – ללא יוצא מן הכלל – ייעשו מצד העירייה בסדר מסודר, באמצעות הועד הנבחר ובראשו הרב מרא דאתרא דקהילתנו שליט"א, וזאת על-מנת לשמור על הסדר הנכון והמתאים ביותר לטובת קהילת חב"ד המפוארת בעיר".

בהמשך עדכנו את אברהם רובינשטיין כי "בא-כוחו של הועד מעתה ואילך הוא רב הפעלים הר"ר יוסף צבי פולמר, אשר מונה על ידינו להיות המזכיר והמייצג של קהילת. חב"ד ומוסדותיה מול עיריית בני ברק ומול כל הגורמים השונים".

"וזאת למודעי: אף אדם פרטי אינו רשאי לייצג או לדבר בשים קהילת חב"ד; בכל נושא הכרוך בקהילתנו יש לפנות אל הועד הנ"ל המיוצג מכאן ואילך על-ידי הרב פילמר המוסמך לכך. בקשתנו שטוחה: כל פנייה מצד כבודו או מצד אי-מי מאנשי העירייה תיעשה בסדר מסודר המתאים וההולם ליהודים יראי השם ההולכים לאור רבותיהם ובהנחייתם".

"אנו בטוחים כי בקשתנו תיפול על אוזניים קשובות ובלב חפץ להועיל, לשפר ולסייע מכאן ואילך. אנו תפילה ותקווה כי חפץ ה' בידיו יצליח לבנות ולסייע לכלל תושבי עירנו. והשם הטוב יתן לו שפע רב מידו המלאה, הפתוחה, הקדושה והרחבה בענייניו הפרטיים ובעניניו הכללים".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture