שִׁירַיִם עם התיעודים שלא ראיתם: הרבי ששתה "לחיים" כמו ה'באבא סאלי'

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמו"ר שהמריא ללונדון, הטיסה של הרבי מגור שנמצאת בספק והגאב"ד שהגיע לראשונה לאשדוד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

השבוע החולף היה שבוע מוס במיוחד, לאחר ש'שיריים' חשב שזהו זה נגמרו האסונות, הוא התבשר בשעות לפנות הבוקר של היום על הרוג נוסף באסון הנורא שהתרחש סמוך לכניסת חג השבועות בחסידות קרלין בגבעת זאב, 'שיריים' שהיה באמצע לישון קיבל את הבשורה הקשה וליבו נקרע מרוב צער.

אבל עד הבשורה האיומה, השבוע החולף היה עמוס בכותרות ובנייעס עסיסי בכל מה שקשור לחצרות האדמורי"ם והרבנים בארץ ובעולם כולו, רגע לפני שנגיש בפניכם את התיעודים הרבים שהגיעו לידי כותב המדור 'שיריים' רק רוצה לומר שהוא מודאג מאוד מכניסתו של בנט לתפקיד ראש הממשלה.

רק שבוע עבר מאז הכתרתו לתפקיד החשוב ביותר במדינה, והנה התפרצה לה שוב נגיף הקורונה שכבר חשבנו שהוא הרבה מאחורינו, 'שיריים' לא יודע מה יהיה עם כל ה"בנאות דשא" שהאדמורי"ם כבר הזמינו בגלילות דאבוס ואוסטריה, מה שבטוח שהוא מקווה מאוד שהטיסות ימשיכו כהרגלם, ושערי נתב"ג לא ייסגרו לתועלת מנוחתם של גדולי האדמורי"ם שזקוקים לחופשה אחרי שנה כה עמוסה, הלוואי.

תחילה יצא השבוע 'שיריים' לביקור בזק בלונדון הבירה, בעודו מתרווח על מושבי המטוס הוא הבחין בכ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א שיושב מספר מטרים ממנו, כהרגלו מיהר 'שיריים' לתעד את הרבי בדרכו לביקור מיוחד במוסדות החסידות בלונדון.

אפרופו ויז'ניץ ולונדון מי שעוד הגיע למקום במהלך השבוע החולף היה מרן הדאמו"ר מויז'ניץ שליט"א שברדכו לנפוש ב'חלדודנא' הוא הגיע למעמד הכנסת ספר תורה במקום, שליח 'שיריים' ללונדון ולתפוצות מיהר לתעד.

והמסע המדובר של השבוע היה ביקורו הרב רושם של כ"ק האדמו"ר מבאבוב 45 שליט"א שהגיע לביקור היסטורי בישראל, הרבי ששבת בעיר מודיעין עילית ניהל את הטישים ביד רמה בהשתתפות אלפי חסידים וכאלו שלא שהגיעו לחזות בפניו של האדמו"ר. סמוך לכניסת השבת ראה 'שיריים' את ראש העיר גוטרמן כשהוא חבוש ב"ספודיק" מהודר נכנס למעון האכסניא של האדמו"ר.

והבר מצווה המדוברת של השבוע הייתה שמחת הבר מצווה לבנו של הרב אריה קניבסקי נכדו נאמן ביתו של סביו הגדול מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א, מאות בראשות גדולי תורה, ראשי ישיבות ואישי ציבור הגיע לשמחה הגדולה.

תחילה הגיע הסב מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א אשר האזין לדרשתו של החתן שנאמרה בטוב טעם ודעת, שר התורה איחל מזל טוב לחתן ולאביו. 'שיריים' יודע לומר כי מדובר בהשתתפות נדירה לאחר תקופה ארוכה ששר התורה לא יוצא לאירועים.

לאחר מכן ראה 'שיריים' את רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שהגיע לאחר מזל טוב.

‏גם בכירי המשטרה ממ"ר דן נצ"מ דני חדד וקצין האג"מ סנ"צ שי תירם הגיעו לאחר מזל טוב לסב הנרגש הגאון רבי אברהם ישעי' קנייבסקי שליט"א.

והגאון רבי דב לנדו נצפה לראשונה מזה שנה וחצי כשהוא יוצא למסור שיעור כללי בהיכל ישיבת סלבודה כשהוא לא עטוי במסיכה. כידוע, ראש הישיבה היה מהמחמירים הגדולים בסוגיית המסיכות, כעת החליט ראש הישיבה להסירה.

'שיריים' עצמו שהשתתף במהלך השבוע האחרון בשמחת החתונה לאחד מבני משפחתו שנערכה בליקווד שבארצות הברית פגש שם את כל המי ומי. דקות לאחר החופה הוא הבחין בגאון רבי דוד אהרן גרוס שליט"א רב ביהכ"נ 'בית דניאל' בקליוולנד משוחח בסוגייא הלכתית עם הגאון רבי ישראל דרדק שליט"א מרבני העיר מודיעין עילית ומתלמידיו המובהקים של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א שהגיע אף הוא לשמחה הגדולה.

כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים שליט"א שהה במהלך השבוע החולף בביקור מיוחד בקרב חסידיו בארצות הברית, האדמו"ר נפגש עם שלל אדמור"י ארצות הברית והתקבל בכבוד גדול. 'שיריים' אף ראה את הרבי מתקבל במעונו של האדמו"ר מסאטמאר שליט"א בוויליאמסבורג.

לאחר מכן בדרכו ארצה פגש 'שיריים' את האדמו"ר בשדה התעופה, הרבי שיישב מטרים ספורים ממקום מושבו של 'שיריים' עסק כל הדרך בתפילה ולימוד כביכול הוא שוהה בבית מדרשו בירושלים במעמד מאות החסידים. 'שיריים' לא יכל שלא להתפעל.

'שיריים' שחשף אמש על נסיעתו ההיסטורית של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א חייב לציין שבכירי העסקנים בארצות הברית מודאגים מאוד בשל התפרצותה המחודשת של נגיף הקורונה והתורים הארוכים להשגת וויזות, דבר שברגע אחד יכול לבטל את המסע כולו. 'שיריים' מחזיק אצבעות אבל הוא ערוך לכל תרחיש, גם לתרחיש שהמסע המדובר יתבטל.

המשפיע החסידי רבי מנדל מאסקאוויטש שליט"א אשר שמו יצא לתהילה בארץ ובעולם כולו לאחר שניצל בנסי ניסים מהאסון הנורא בהר מירון נפגש השבוע עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שהתפעל לשמוע את סיפור ההצלה הניסי.

וביקור היסטורי נערך במהלך השבוע החולף באשדוד, היה זה כאשר כ"ק גאב"ד ירושלים שליט"א הגיע לעיר לראשונה בחייו בכדי להשתתף בשמחת החתונה לנכדו שנערכה במקום, 'שיריים' שהקדים להגיע למקום הצליח לשים את ידיו על תיעוד יפה.

ובשמחת בית ספינקא ראה 'שיריים' מחזה נדיר כאשר שלושת האחים לבית ספינקא התאחדו יחד ואחזו זה לזה ידיים בהתרגשות של קדושה. שוקי לרר, מלך הצלמים של המגזר מיהר לתעד.

ובהמשך השמחה ראה 'שיריים' מחזה נדיר ומיוחד, היה זה כאשר הרבי מספינקא בשיא השמחה נטל שני כוסות "משקה" נטל אחת בידו ואחת הגיש לר' שרגא שניצר מהכנסת האורחים בציון הרשב"י במירון ולגם מלוא הכוס כשידיו שלובות בידיו של ר' שרגא לקול צלילי שירי מירון. כפי שניתן לראות בתיעוד ר' שרגא לא מצליח לסיים את הכוס החריף אך הרבי סיים אותו לחלוטין. יודעי דבר מספרים כי הרבי שותה "לחיים" כמו שהבאבא סאלי היה שותה. ויהי לפלא.


אפרופו שוקי לרר, תיעוד נוסף יפה שהוא תיעד במהלך השבוע היה תמונה של מרן הגאון רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א במעמד קידוש לבנה במהלך השבוע האחרון.

רגע לפני סיום 'שיריים' רוצה לאחל לרבבות הקוראים שבת שלום ושמחה, במקרה ונתקלתם באיזו ידיעה מעניינת הקשורה לתחום חצרות הקודש, האדמורי"ם והרבנים אתם יותר ממוזמנים לשלוח את הידיעה לכותב השורות במייל: [email protected]. אפרילכע'ן שבת יהודים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חולה על המדור שלך יעקב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture