במעמד מרשים באודסה שבאוקראינה נחנך הסניף הראשון של מרכז החסד האירופאי

לאחר שלושה ימים ננעל הסמינר המקצועי לרבני אירופה שנערך על ידי "מרכז רבני אירופה" באודסה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בטקס מרשים ומרגש נחנך השבוע באודסה שבאוקראינה הסניף הראשון של "מרכז החסד האירופאי", אחד מתוך עשרות סניפים שיפתחו בע"ה בחודשיים הקרובים בכל רחבי אירופה.

מדובר במיזם ייחודי המהווה בשורה של ממש לקהילות היהודיות באירופה שכן מרכזי חסד דומים להם קיימים בישראל וחסרים ברחבי אירופה. כל מרכז השאלה כולל ציוד רפואי מלידה עד זקנה בשווי עשרות אלפי יורו, כשבחלק מהמדינות הציוד מגיע לסניפים בימים אלו .

הטקס עמד במרכזו של סמינר מקצועי שעורך "מרכז רבני אירופה" לרבני אירופה בנושא הקורונה והשלכותיה. עשרות רבני קהילות מכל רחבי אירופה הגיעו לאודסה במטרה לקחת חלק בדיונים מקצועיים שיסייעו להם בעבודת הקודש.

טקס הפתיחה באודסה נערך בראשותו של רבה הראשי של אודסה הרב אברהם וולף, הרב הראשי לאוקראינה הרב משה אסמן, נציגי הממשל העירייה והרשויות, בכירי מחלקת הבריאות בעיר, ונציגי ציבור. מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב אריה גולדברג, הרב יוסף ביינהקר סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה" ורבני הקהילות היהודיות מכל רחבי אירופה.

ראשון הדוברים היה רבה הראשי של העיר אודסה ודרום אוקראינה הרב אברהם וולף, שהעלה על נס את המהפכה הגדולה שיצאה השבוע לדרך, מהפכה שכבר מכה גלים בכל הקהילות באוקראינה, והביע הערכה רבה ל"מרכז רבני אירופה" על שבחר להקים את הסניף הראשון באודסה.

הרב הראשי לאוקראינה הרב משה ראובן אסמן סיפר כי היוזמה הייחודית יוצאת לדרך בזמן שזקוקים לו כל-כך, והעלה על נס את העובדה שעשרות רבות של יהודים ניצלו בחסדי שמים בעקבות מחוללי החמצן שהקהילה היהודית בקייב הצליחה להשיג בחודשי הקורונה.

מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב אריה גולדברג, סיפר בהתרגשות כי לאחר שראה את העשייה העצומה של הקהילה היהודית באודסה בראשות רב העיר הרב וולף בקנה מידה חסר תקדים, הוא קיבל החלטה לפתוח את הסניף הראשון של מרכז החסד היהודי דווקא באודסה. בדבריו הודה ליו"ר המרכז ואיגוד הקהילות היהודיות הרב מנחם מרגולין שהשקיע רבות במיזם זה, ולסמנכ"ל ומנהל הפרויקט הרב יוסף ביינהקר שעשה לילות כימים עד שהגענו הלום.

סגן ראש עיריית אודסה מר ווגלמן פאבל וואלדימרוביץ' העלה על נס את היוזמה הייחודית שלא הייתה קיימת עד היום באודסה ובאוקראינה כולה.

מר ניקוגן רובנוביץ יו"ר מחלקת הבריאות באודסה ציין את ההיבט המקצועי של הסניף כשלפי מראה עיניו לא חסכו בעלות והביאו את הציוד הרפואי היקר והמשוכלל ביותר.

עין לא נותרה יבשה כשמר שוורצמן רומן מרקוביץ יו"ר איגוד ניצולי השואה באודסה, העלה מבט של ניצול שואה עד כמה המיזם הזה נחוץ וחשוב להם "ב"ה מביאים לנו ארוחה חמה, אבל לרבים מאתנו אין את האפשרות לצעוד מהמיטה ועד המטבח, וכעת יש גם את זה", אמר.

כאמור, מעמד הפתיחה עמד במרכזו של סמינר מקצועי לרבנים מכל הקהילות היהודיות באירופה, שהתכנסו זה לראשונה מאז פרוץ הקורונה לשלושה ימים של דיוניים מעשיים ומקצועיים בדרכי ההתמודדות עם הקורונה והשלכותיה.

במהלך הסמינר שמעו הרבנים הרצאות מקצועיות ממומחים בראשם איש החינוך הנודע הרב פנחס ברייער יו"ר ארגון 'לגדל', והרב אברהם ריינמן מבכירי אנשי המקצוע והייעוץ החינוכי בישראל.

במהלך הסמינר ביקרו הרבנים במוסדות החינוך, בבית היתומים, בבית היתומות ובאוניברסיטה היהודית באודסה, ועמדו נפעמים מהעשייה העצומה הנעשית מסביב לשעון ברשת המוסדות הכוללים את בני כל הגילאים, המהווים יחד אימפריה לתורה חינוך וחסד בכל מערב אוקראינה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture