'שיריים' עם החדשות הכי מעניינות: האדמורי"ם שכבר המריאו לדאצ'ה

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: התפילה הרועשת בשדה התעופה בקייב, חבר המועצת בציון הצדיק וגם מדוע וויתר 'שיריים' על כרטיס טיסה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

את המדור הנחשק פותח 'שיריים' בצלם של ימי בין המצרים בהם אנו שרויים כעת, מקורביו יודעים לומר כי בימים אלו, אבלות החורבן ניכרת היטב על פניו של 'שיריים' והדבר מורגש בכל צעד ושעל שלו, בכל מקרה 'שיריים' תמיד אומר שהוא מקווה לזכות לראות בבניין ירושלים שכן נאמר "כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בבניינה".

'שיריים' נכנס לספק הלכתי קשה מאוד כאשר אחד מידידיו הקרובים בישר לו כי הוא רכש בעבורו ובעבור משפחתו מספר כרטיסי טיסה, אל מעבר לים, זאת כהוקרה על פועלו של 'שיריים' במהלך השנה החולפת ליסודי הדת והשמעת קול גדולי ישראל בשפה ברורה, 'שיריים' רצה לשמוח על המתנה, אך מפאת שלושת השבועות הוא בישר לידידיו כי הוא מוותר על המתנה.

ובשלהי שבוע שעבר מיהר 'שיריים' להשתטח על ציון הצדיק משטפנשט בגבעתיים שם הוא ראה את כל המי ומי שופכים את צקון לחשם במקום המסוגל, 'שיריים' התפלל בדמעות שליש שייפסקו האסונות והוא יישאר רק עם עבודה לבשר בשורות טובות ומשמחות לעם ישראל כולו הקורא בשקיקה רבה את הגיגיו במרחבי הרשת.

כשהתקרב 'שיריים' לציון הוא ראה את חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א כשהוא מעתיר בדמעות שליש בציון הקדוש, 'שיריים' ניגש לצדיק שמחזיר בתשובה המונים רבים וביקש ממנו בדחילו ורחימו ברכה, חבר מועצת החכמים ברכו בחום.

'שיריים' הרחיק השבוע לאתר "שילה הקדומה" שבבנימין שם הוא ראה את המקובל הנודע רבי בניהו שמואלי כשהוא תוקע בשופר, 'שיריים' התפלא למראה עיניו, ואמר "הרי אלול זה רק בעוד חודש?", המשתתפים מיד הסבירו לו כי כעת נערך מעמד סיום מסכת 'יומא' והמקובל תוקע לתקן תיקונים נשגבים במקום בו הוקם המשכן.

האדמו"ר מזוויעהל שיצא יחד עם קבוצת מחסידיו למסע חוצה יבשות באוקראינה נכנס למיניבוס כאחד האדם לקראת נסיעה לקברי הצדיקים במקום, 'שיריים' מיהר לתעד אבל מרוב התרגשות מכשירו רטט מה שהביא לתוצאה העגומה של תמונה מטושטשת, אבל מה שכן לפחות יש תמונה.

מי שעוד המריא השבוע לקרבי צדיקים היה האדמו"ר מפינסק קרלין, בדרכו בשדה התעופה בקייב שמע 'שיריים' צעקות רמות, תחילה הוא חשב כי מדובר באירוע ביטחוני לא עלינו ולא עליכם אך במהרה הוא הבין כי מדובר בתפילת מנחה שעורכים חסידי פינסק קרלין יחד עם האדמו"ר בדרכם חזרה לישראל. 'שיריים' שכבר התפלל מנחה קודם לכן כמנהג המדקדקים מיהר לתעד.

גם על דאבוס שבשוויץ לא פסח 'שיריים', יודעי דבר מספרים כי 'שיריים' הגיע למקום בכדי לחפש מקום מתאים עבור אדמורי"ם רבים שחפצים להגיע לנפוש במקום בחודש הקרוב, לאחר תפילת שחרית בעוד הוא מגלגל את תפיליו הבחין 'שיריים' בחסידים ואנשי מעשה שמספרים זה לזה סיפורי צדיקים כשמסביב נשמע ציוצם של ציפורי השחר, 'שיריים' חייב לציין שהוא הרגיש באותה העת כמו בתקופה קדומה, ואולי אף בתקופתו של הבעל שם טוב הקדוש.

בנו של כ"ק האדמו"ר מסקווירא שליט"א שהגיע לביקור מיוחד בארץ אשר עיני ה' אלקויך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה נצפה בכניסה למתחם ציון התנא האלקוי הרשב"י זיע"א במירון. בנו של האדמו"ר העתיר שם במשך שעה ארוכה על הכלל והפרט כשעיניו זולגות דמעות כל העת.

מי שעוד נמצא באוקראינה הוא כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שנצפה בתפילת מעריב בבית כנסת מקומי, 'שיריים' שנכנס בפעם הראשונה בחייו למעונו של האדמו"ר בשכונת מאה שערים בירושלים להתברך לפני כשבועיים התרגש לראות את הרבי שקוע בתפילה.


ועם סיום יום היארצייט למרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זיע"א מגיש 'שיריים' תיעוד מיוחד של בנו הגאון רבי בנימין אלישיב שליט"א כשהוא עורך סיום הש"ס לעילוי נשמת אביו הגדול, 'שיריים' שהוזמן למעמד נעדר ברגע האחרון בשל אילוצי לו"ז.

'שיריים' גם יודע לומר כי עשרות אדמורי"ם צפויים לצאת בשבועות הקרובים לדאצ'ה ברחבי אוסטריה, שוויץ, פולין ועוד. 'שיריים' יהיה כאן כמו תמיד לעדכן ולהביא את התיעודים הכי מעניינים של האדמורי"ם נופשים לאחר שנת קורונה קשה.
רגע לפני סיום 'שיריים' מנגיש שוב את המקום בו אתם יכולים לשלוח את כל המידע הפיקנטי שיש לכם על חצרות הקודש והאדמורי"ם, תיבת המייל של 'שיריים' זמינה בכל העת בכתובת: [email protected]. אפרילכען שבת יהודים יקרים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחלה מדור ושפו ליעקב דרדק הכתב הכי מוביל בעולם החרדי (איתמר קירשבוים)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture