Aharon Krohn/Flash90

מרן ראש הישיבה על גזירת הכשרות של כהנא: "רק זכויות מעבירין רוע הגזירה" • צפו

בשיחתו השבועית אמש שנערכה במעונו ברחוב ראב"ד בבני ברק התייחס מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לגזירות החדשות שמקדמת הממשלה בין היתר גזירת הכשרות החדשה. בדבריו אמר ראש הישיבה כי רצונם של הממשלה החדשה היא "להיות ככל הגויים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א התייחס אמש (שלישי) בשיחתו השבועית שנערכה במעונו ברחוב ראב"ד בבני ברק לגזירת הכשרות החדשה של שר הדתות מתן כהנא ושר האוצר אביגדור ליברמן. בדבריו קרא ראש הישיבה להתחזק בעסק התורה.

בדבריו שהגיעו לידי 'חדשות JDN' אמר ראש הישיבה, "הנה בתקופה זו, יש בשלטון כוונה לגזור גזירות, על הרוחניות, להיות ככל הגויים בית ישראל, ומבקשים לגזור על הרבה עניינים, שלא יוכלו לעסוק בתורה, ועל כשרות, ועל גירות, ועוד הרבה דברים, ויש שתדלנים שעוסקים בזה, אבל עלינו מה הן הזכויות, כי הכל צריך זכויות".

"אותם אנשי שלטון לא מבינים שכל זכות הקיום בעם ישראל זה רק התרי"ג מצוות, ובאמת כבר כתוב בספרים שעם ישראל לאחר החורבן, אחרי חורבן בית שני כבר אין מדינה, מפוזר ומפורד בין העמים, מפוזרים בכל העולם, ואין מדינה, כולם בגלות, ומחזיקים מעמד אלפי שנים, וכי זה מובן בדרך הטבע?".

"ויתירה מכך כתב בחובות הלבבות (שער הבחינה סוף פ"ה) שגם בגלות רואים את ההשגחה שעם ישראל חי חיים טובים, ולפעמים החיים של היהודים אפילו יותר טובים מאשר הגויים, ורבינו תם היה מלווה בריבית לגויים (עיין תוס' ב"מ ע, ב, ד"ה תשיך), וחיים יותר טוב מאשר הגויים, בגלות! בלי מדינה! וסובלים גזירות בגלות, אך על כל פנים מתקיימים ומחזיקים מעמד".

עוד הוסיף מרן ראש הישיבה, "בכל שנות הגלות היו גזירות, ולא היה שוויון זכויות ליהודים, במשך שנים רבות בחוץ לארץ לא היה שוויון זכויות, ורק מאוחר יותר בצרפת ובאמריקה התחילו קצת לתת שוויון זכויות, אבל ברוסיה למשל, לפני מלחמת העולם הראשונה, שאז הייתה ממשלת רוסיה על פני ששית מהעולם, היו גזירות על היהודים, וגזרו כל מיני גזירות, אך עסקו בתורה והחזיקו מעמד, שלא כדרך הטבע, וזהו זכות הקיום, בהשגחה ובנס גלוי, בלי מדינה".

"לכן עכשיו שאנו רוצים שהגזירות לא יתקיימו, הנה אלו העוסקים לגזור גזירות לא מבינים את זה, אבל אנחנו מה עלינו לעשות? אמנם כן יש שתדלנים, אבל זה לא העיקר, אלא צריכים זכויות. רק זכויות מעבירין רוע הגזירה".

"והזכויות הם כפי שאומרים בימים נוראים "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה", ראשית צריכים תשובה, על כל העניינים הרוחניים, תשובה על תורה, ועל עוד דברים, כגון תפילה, שתהיה יותר בכוונה".

"ותשובה על תורה היינו להוסיף יותר תורה, עוד משהו תורה. עוד כמה דקות לעסוק בתורה, כל אחד לפי כוחו אפשר להוסיף משהו, ואפילו דקה אחת, אין לשער מה זה דקה אחת של תורה. ובקלם דיברו כעין זה על מעלת עניית אמן, שאין לשער גודל השכר ומה שמרוויחים בעניית אמן אחד, מילה אחת של אמן, מה מרוויחים מזה ומה שזה משפיע בעולמות העליונים".

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הוסיף ואמר, "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה, רק עם זכויות! ומהזכויות תבוא הישועה. לכן כל אחד יראה מה שהוא יכול להוסיף, משהו תורה, כמה שאפשר, ואגב  יש לדעת כי גם אל"ף בי"ת זה דברי תורה, ומלמד בחיידר שמלמד לילדים אל"ף בי"ת, הוא מזכה הרבים בתורה, כי זה תורה, וזה גם היסוד לכל ההמשך, ואחר כך לומדים קריאה, וחומש ומשנה וגמרא, אבל היסוד מתחיל מאל"ף בי"ת, וזה גם כן דברי תורה, וכן בתפילה, כל פרק בתהלים הוא תפילה, וכל אחד מה שיוכל להוסיף לפי כוחו, זהו התשובה".

"והנה לתשובה יש הרבה ספרי מוסר, ואמנם אם זה משעמם זה לא משפיע, אך יש הרבה ספרי מוסר שמעניינים ומשפיעים, ובפרט הספרים המפורסמים: מסילת ישרים, חובות הלבבות, שערי תשובה, וארחות צדיקים, ויש עוד ספרים, כגון נפש החיים, אך הוא יותר קשה קצת, וכהנה יש ספרי מוסר רבים שנותנים חיזוק, והם דרך בטוחה להצלחה".

"וכן צדקה, ידוע שמי שנותן חומש לצדקה, מצליח עם חיים טובים ומאושרים, ובספר 'אהבת חסד' למרן החפץ חיים האריך בכל הפרטים בזה, האיך להתנהג עם צדקה ועם חומש, ובדוק ומנוסה שזה נותן הצלחה וחיים מאושרים. ויש עוד ספר ממרן החפץ חיים 'תורת הבית' ובו האריך בדרכים ועצות האיך לעסוק בתורה, וכיצד לנצל את הזמן באופן שלא יהיה ביטול תורה".

"ובכלל, ידוע שכל הספרים של החפץ חיים, דברי המוסר של החפץ חיים, משפיעים השפעה שאין לשער, ויש ממנו ספרים רבים, כגון 'שמירת הלשון', שמלבד ההלכות המבוארות בספר חפץ חיים, כתב חלק נוסף שמירת הלשון עם דברי חיזוק להיזהר מלשון הרע, וכן ספר 'שם עולם', ועוד ספרי מוסר רבים שחיבר, וידוע שכל ספריו משפיעים מאד".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture