תנופת התפתחות בקהילות "שובה ישראל ברחבי העולם

חנוכת בית מדרש חדש השבוע בנס ציונה, ובנית בית המדרש "במייד טאון" שבמיאמי, יחד עם הרחבת הפעילות בבית המדרש בקוינס בג’מייקה אסטייט, ובלוד, בעשיה בלתי פוסקת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

במהלך השבוע יערך בנס ציונה טקס חנוכת בית מדרש חדש שמצטרף לכשמונים בתי מדרשות של קהילות "שובה ישראל", בארץ ובעולם, כשמידי חודש נוספים סניפים נוספים של "שובה ישראל" מלבד אלו הפזורים ברחבי הארץ, ברחבי ארה"ב, במרוקו, צרפת, אנגליה, ובעוד מדינות, בתנופה בלתי פוסקת.
חנוכת בית המדרש החדש שממוקם ברחוב גולי דמשק 8, תערך ברוב עם ביום שלישי הקרוב, ח"י באב בשעה 18 בערב, כאשר באירוע עצמו תועבר בשידור חי ברכתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א ראב"ד מרוקו, שעומד מאחורי דרבון והקמת כל בתי המדרש ברחבי העולם, כשתלמידיו וחסידיו מפיצים אור תורה ויראה בכל רחבי תבל.


נדב זבדה, מייסד בית המדרש, ומתלמידי האדמו"ר, מספר על הפעילות המתוכננת במקום, במסורת בתי המדרש הרבים של "שובה ישראל" "היתה לי את הזכות להיות שותף בהקמת כמצה בתי מדרשות המטרה שלנו כפי שהורה לנו הרב להגיע לכל יהודי, ולקרב כמה שיותר יהודים לאבינו שבשמים" הוא אומר, ומצביע על פעילות מדהימה של שיעורי תורה וקירוב רחוקים שנעשית בכל בתי המדרש של שובה ישראל.
במקביל, בימים הלו נחתם חוזה השימוש, במבנה מרכזי ב"מייד טאון" שבמיאמי, כאשר תלמיד הרב, שמעון בן חיים, הוא שעומד מאחורי המיזם, לאחר שהוא היה הנחשון שפתח את ישיבת "שובה ישראל במיאמי באיזור המכונה סאוט – ביץ, בבית מדרש ששימש כמגדלור רוחני והיווה בית של יהדות למאות צעירים יהודיים, רחוקים מתורה ויראה, שמצאו בו את מקומם., כשתלמידו של האדמו"ר, הרב מיכאל דהן, שהה במקום והצליח להלהיט את אש היהדות בליבם של הצעירים.
בתריסר השנים שחלפו, עברו ב"סאוט ביץ'" ישראלים ואמריקאים רבים, שרבים מהם הקימו משפחות לתפארה, ובניהם לומדים כיום בתלמודי תורה וישיבות, כשהדרך לעורר את הלבבות נעשתה בניצוחו והדרכתו הצמודה של רבי יאשיהו פינטו.


במיאמי עצמה נמצאת גם ישיבת "שובה ישראל" באוונטורה, בראשות תלמידו הותיק של הרב, הגאון רבי משה אביטל שליט"א, שמהווה מוקד ענק לתורה ויראה, ומספקת את הצרכים הרוחנים להמוני יהודים באיזור, בפעילות של שיעורי תורה מסביב לשעון, ופעילות יהודית קהילתית בלתי פוסקת.
בביקורו האחרון של האדמו"ר באיזור במהלך הקיץ האחרון, ביקש הרב פינטו להרחיב את הפעילות ולהאיר את העולם בעוד בתי מדרש, להקים בית מדרש נוסף, בן חיים מדגיש, כי מדובר בבית מדרש שהוקם במקום שנחשב כלב הפעילות באיזור, אזור ה"מייד טאון", שבוט מתרכזים המוני צעירים, מרחבי העולם, ששקועים בחיי החומר, "דוקא במקום שכזה, מהווה בית מדרש בדרכו של כבוד הרב פינטו מגדלור, שמצליח להגיע לליבם של צעירים שכה רחוקים מתורה ומצוות, כשהפעילות כמו בכל סניפי שובה ישראל כוללת שיעורי תורה, שבתות חגים, ויהדות מסביב לשעון, הכל בהכוונתו ולאורו של רבינו יאשיהו שליט"א.
כאמור תנופת העשיה בכל בתי המדרש של שובה ישראל, מתעצמת לקראת חודש אלול, ולאור קריאתו של ראב"ד מרוקו, לחזק ולהוסיף בקירוב עוד ועוד יהודים, לתורה ולמצוות, אחד המקומות שעשה בקיץ האחרון צעדי ענק בהתרחבות הפעילות, הוא בית המדרש שובה ישראל בקוינס ג’מייקה אסטייט, מקום שהוקם לפני שנה בבקשה אישית מהרב , וכשבמקום התפתחה "תעשיה" של שיעורים יומיים לאורך כל היום, שיעורי חיזוק שבועיים של ילדים מבתי ספר חילוניים, שבתות וחגים ברוב עם, ומגוון עצום של חוגים ושיעורים לציבורים שונים, בנושאים מגוונים, החל מלימוד תורה, ועד לחינוך ילדים ושלום בית, עם הרצאות מרבנים אורחים, כאשר השיעורים החיים של ראב"ד מרוקו מועברים בבית המדרש לעיני משתתפים רבים.
ר' יעקב פרץ מקווינס, מספר על ההתרחבות שחלה לאחרונה ומציין כי "יש כאן הרבה צעירים ישראלים חוזרים בתשובה, כאשר כיום ב"ה, המונים משתתפים בפעילות ומתחברים בכל מאודם לתורות והמנהגים של הרב פינטו, ועושים את דרכם אל עולם היהדות.
רחוק משם, בשכונת אחיסמך שבלוד, נרשמת גם התרחבות עצומה, כאשר בבית המדרש המקומי, נערכת פעילות רצופה תחות ניצוחו של ר אשר דרעי, שאף פתח במקום כולל אברכים, והפך את מרכז שובה ישראל למגדלור של תורה לצעירים ולמבוגרים, כחלק משרשרת הפעילות האדירה של שובה ישראל ברחבי העולם.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture