מועצת הרבנות הראשית החליטה: לא נכיר בכשרות ובגיורים של כהנא

בכינוס היסטורי מאות הרבנים חיזקו את ידי הרבנים הראשיים והצטרפו להחלטת מועצת הרבנות הראשית שלא לשתף פעולה עם הרפורמות של הממשלה. הראש"ל הגר"י יוסף: "חזרו בכם, אל תהרסו את היהדות בארץ ישראל"

מועצת הרבנות הראשית בראשות הרבנים הראשיים לישראל, הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, התכנסה היום (רביעי) לישיבת חירום דחופה, יחד עם מאות רבנים מהארץ ורבני הערים מכל רחבי הארץ, לנוכח היוזמות ההרסניות בהרס עיקרי הדת ב'רפורמת הכשרות' וברפורמה בגיור ועוד, דברים אשר יפרצו את חומות הדת.

בכינוס ההיסטורי, שנערך באחדות מלאה וחסרת תקדים מקיר לקיר, הושמעה הזעקה הנוקבת כנגד כל התכניות הללו כשכלל הרבנים מתאחדים סביב החלטות מועצת הרבנות הראשית, וקוראים בקול אחד כי לא ישתפו פעולה ולא יתנו יד לרפורמת הכשרות ושאר רפורמות.

הגאון רבי יצחק לוי, רבה של נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית שהנחה את הכינוס, פתח בהעלאת זכרו של הראי"ה קוק זצ"ל, שהיום הסתלקותו, והביא מדבריו כיצד לחם על חיזוק הרבנות. הגאון רבי יצחק שלו רבה של ירוחם הקריא את החלטות הכינוס, כשכל הרבנים מצטרפים להחלטות מועצת הרבנות הראשית.

בעניין רפורמת הכשרות החליטו הרבנים פה אחד כי הרבנים והדיינים מצטרפים לעמדת מועצת הרבנות הראשית לישראל הדוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות והיהדות בישראל. בהחלטה נכתב כי "ה׳תכנית׳ שאושרה בממשלה לשינויים במערך הכשרות משמעותה היא ביטול הכשרות במדינת ישראל, פתיחת בזאר של גופים בעלי אינטרסים עסקיים שיעניקו כשרות ומתן אפשרות לכל אדם להעניק כשרות כשהתוצאה היא אחת, הרס וחורבן הכשרות".

הרבנים הוסיפו כי זהו חלק ממגמה כללית של פגיעה בשירותי הדת, בכשרות, בנישואין ובגיור שמטרתה הסופית היא ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל וחיסול המוסד הרבני בישראל. הרבנים הודיעו כי יורו לשומעי לקחם שלא לסמוך על כשרות שתינתן לפי תכנית זו, שיש בה מכשול לרבים. כמו כן הם קראו לממשלת ישראל לבטל את החלטתה המסוכנת שמשמעותה היא החרבת מערכת הכשרות, במדינת ישראל מדינתו היחידה של העם היהודי ראוי שתהיה מערכת כשרות ציבורית ומתפקדת.

בעניין 'גזירת הגיור' החליטו הרבנים והדיינים שהשתתפו בכנס כי הגיור אינו יכול להיעשות מתוך אינטרס אזרחי, חברתי או תרבותי, אלא אך ורק מתוך רצון כן להיות חלק מעם ישראל ומתורתו עם קבלת עול תורה ומצוות. מאז היותו לעם קיומו של עם ישראל הוא בשמירה על מעמדו המיוחד. בזכות מחיצה זו, זכינו להגיע עד הלום. מי שרואה בגיור המוני של אינם יהודים כמשימה "גאולתית" או "לאומית" ומטרתו מניעת התבוללות ע"י גיורים שאינם ע"פ ההלכה, משיג את היפך המטרה, ומחדיר לעם ישראל אינם יהודים במסווה של גיור.

"לא עומדת בפנינו רק השאלה האם הגיור הוא גיור כהלכה או לא", כתבו הרבנים בהחלטתם, "השאלה היא האם עם ישראל יתקיים כעם יהודי או שיהיה צירוף של גויים רבים – זו מלחמת קיום". הרבנים התריעו על הכוונה לשנות את מסגרת הגיור בישראל ולהפריטה ולהוציאה מידי הרבנות הראשית. המציאות הזאת תביא בהכרח ליצירת קהילות נפרדות, ותיצור קרע בין חלקי העם. רישום הנישואין הוא ספר היוחסין של עם ישראל בארץ הקודש, והרבנים יעמדו איתן על משמר הכניסה לעם ישראל. הרבנים החליטו שגיורים שיבוצעו שלא ע"י הרבנות הראשית לישראל לא יוכרו ע"י הרבנים.

הרה"ר הגאון רבי דוד לאו אמר בכנס: "בפרשת השבוע רש"י מביא "כדאי הוא מינוי הדיינים הכשרים להחיות את ישראל ולהושיבם על אדמתם", למה דווקא 'מינוי הדיינים'? בהקדמת ה'שב שמעתתא' הוא מביא יסוד שכשיש איזה חטא שנעשה בדבר רשמי, ממוסד, זה חמור פי כמה וכמה כשיש טעות שורשית בעצם המינוי, כשיש הנחייה רשמית, המינוי הוא הצהרה, זה חמור".

הרב ציין כי בעבר יזם הצעה לחיזוק הכשרות באמצעות כך שהחוק יקבע שכל הרבנים המקומיים יפעלו "בכפוף לנהלי הכשרות", ואמר: "מי שהכשיל את זה היו אנשים שכביכול נושאים תואר רב ושכנעו את הח"כים להתנגד כדי שלא לחזק את הרבנות הראשית והם אותם שעכשיו מוחאים כפיים לרפורמה הזו. גם בעניין הגיור, מערך הגיור עושה מאמץ על במסגרת כללי ההלכה, מתוך יראת שמים, להקל כמה שאפשר. אתם יודעים איפה אני רוצה שרבני ערים יצטרפו? בנושא של משפחות מלוות, לפני הגיור ואחרי הגיור. אם באמת אכפת לך הגיור וההתבוללות, בא ותתגייס ותעזור לנו לחזק את הגרים, בעיר שלך, זו הפעולה האמיתית.

"אנחנו נמצאים ביום ג' אלול, יום פטירת מייסד הרבנות הראשית, שהדגיש כי חיי האומה מתחילים ביסוד הגדול הזה. אני מתפלל שהמאה שנים שצויינו השנה ימשיכו לעוד שנים רבות, ונזכה לקדש שם שמים בכל מעשינו, לעשות את הישר והטוב בעיני אלוקים ואדם ולהעביר את שרשרת הדורות הלאה, ולשמר את התורה בטהרתה".

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית: "אם אנחנו נתמיד במה שקורה כרגע, שזה לא יהיה דבר חד פעמי וכל אחד הולך לדרכו, אלא שכולנו נמשיך באחדות הזו עד שבעז"ה הגזירות הללו יתבטלו כולם".

את הכינוס חתם הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף, נשיא מועצת הרבנות הראשית: "לא שייך שהממשלה והכנסת יתעלמו מכנס כזה היסטורי. אנחנו קוראים מכאן: חזרו בכם, עכשיו חודש אלול, תעשו תשובה. אם חלילה וחס תתקבל הרפורמה שלהם בגיור, נצטרך לדון בעניין פתיחת ספרי יוחסין. הם עושים פילוג בעם ישראל. דיברתי על כך עם עמיתי הגר"ד לאו, שלא ניתן בשום פנים ואופן הכרה לגיור של רבני ערים. איך רוצים לבוא ולהכיר ברפורמים? כמה מיליוני יהודים איבדנו בגללם! באים ורוצים לתת להם הכרה בגיור, בכותל. אני קורא לממשלה, לכל הגופים שמעורבים בדבר, תחזרו בתשובה, אל תהרסו את היהדות בארץ ישראל".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרבנים שבכינוס מייצגים נאמנה את אלה שמכבדים את התורה ושבעד לראות בה משהו מחייב.
לכן יש לצפות שכאלה שהכיוון שלהם ממש להפך , יגיבו כאן בהמוניהם נגד מה שהרבנים רוצים.
יכתבו כל מיני סיסמאות על חופש דת , חופש רמה דתית וכשרותית, חופש לאכול מה שבא לי , חופש להוציא תעודות כשרות , תעוודות גיור , תעודות נישואין, תעודות גרושין, תעודות פטירה, תעודות לעסוק ברפואה טבעית, ברפואה מערבית, בתעודות לנשיאת נשק וכו' וכו' .
ברור כשמש בצוהר שחובבי כסף יהיו נגד מה שהרבנים הדתיים האלה רוצים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו