תיעוד: מאות אברכים שוקדים על תלמודם ב'היכל התורה' אדיר הממדים שהוקם באומן

היכל התורה בנשיאות הגאון רבי יעקב שלמה מוזסון שליט"א הוקם ופועל בסיוע בני משפחת הנגיד ר' חיים ראזענבערג ז"ל, מהרוגי האסון הנורא במיאמי, ובמסגרתו מתקיימים גם כוללים ללימוד הלכה וליקוטי מוהר"ן המחלקים מלגות בסך כולל של מאות אלפי דולרים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

'היכל תורה' אדיר ממדים הוקם בעיר אומן שבאוקראינה, סמוך ונראה לציונו הקדוש של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א, לטובת אלפי חסידי ברסלב שהקדימו את הגעתם לאומן, בשל החשש מסגר חטוף שיתרחש לפני ראש השנה וימנע את הימצאותם על ציונו הק' בימי ראש השנה הבעל"ט.

עם פתיחתו של 'היכל התורה', בנשיאות הגאון רבי יעקב שלמה מוזסון שליט"א, המונה קרוב ל-1,000 מקומות ישיבה נוחים ומסודרים, החלו מאות-מאות אברכים לפקדו ולשקוד על תלמודם במשך שעות על גבי שעות דבר יום ביומו, כאשר קול התורה מהדהד בכל הסביבה וגורם לקידוש ה' גדול.

כוללי הלכה וליקוטי מוהר"ן

בנוסף על מאות לומדים הגודשים את היכל התורה שלא על מנת לקבל פרס וקובעים בו את סדרי לימודם הקבועים בגמרא ובדף היומי ובשאר ספרי הקודש, כבכל ימות השנה, מתקיים בכל יום ב'היכל התורה' כולל ייחודי נושא מלגות, לפני צהריים ואחר הצהריים.

במסגרת הכולל שוקדים מאות אברכים בני עליה במשך שעות ארוכות על של לימוד טור שולחן ערוך הלכות סוכה, וכן על לימוד 'התורה הזמנית' בליקוטי מוהר"ן – תורה מ' תנינא – בעמקות ובהתבוננות, כפי שגילה הרה"ק רבי נחמן זי"ע את רצונו שיעיינו בתורותיו.

שיעורי ההלכה בכולל נמסרים על ידי רבני הכולל הרה"ג רבי בצלאל גלינסקי שליט"א, הרה"ג רבי צבי ליברמנש שליט"א, והרה"ג רבי יצחק רוזנבלט שליט"א – ובכך מקיימים האברכים את רצון הרה"ק מברסלב זיע"א שאמר "שכל איש ישראלי מחוייב ללמוד בכל יום ויום פוסקים ולא יעבור" (שיחות הר"ן כט).

עמדות 'אוצר החכמה'

לטובת הלומדים הרבים, הוצבו במקום עשרות עמדות מאויישות של 'אוצר החכמה', המאפשרות לכל לומד לבקש שידפיסו עבורו דפים מסויימים מתוך כל ספר תורני שלבו חפץ. זאת על מנת לסייע בעד כלל הציבור להמשיך להתמיד בסדרי הלימוד הקבועים, כבכל ימות השנה.

קמפיין ייחודי למשיכת ציבור ההמונים

בכדי למשוך את ציבור ההמונים ל'היכל התורה', הופק קמפיין ייחודי מסוגו המופץ בכל רחובות העיר אומן וקורא לציבור באמצעות מודעות צבעוניות ומושכות להצטרף גם הם אל מאות האברכים, לפרוש מעיסוקיהם וטרדותיהם ולהקדיש עתים וזמנים ללימוד התורה ב'היכל התורה' הענק, המהווה אי ייחודי של יישוב הדעת ללימוד תורה בניחותא, תוך שמירת הדיבור. כמו כן, הוצבו שלטי הכוונה ברורים בכל אזור הציון הק', המפנים את הציבור ל'היכל התורה'.

מן המותר לציין כי ההיכל ממוזג ומסודר, כאשר צוות נרחב פועל במשך כל שעות היום על מנת לשמור על הנקיון במקום ולחלק ללומדים כיבוד קל מעת לעת.

היכל התורה והכוללים, פרי יוזמתו של הרה"ח ר' מרדכי גוטליב שליט"א, ראש הכוללים ללימוד ליקוטי מוהר"ן בעיון, ממוקמים באחד מאוהלי ה'הכנסת אורחים' המפורסמים של הנגיד הר"ר אליעזר שיינר והוקמו בסיוע בני משפחת הנגיד ר' חיים ראזענבערג ז"ל אשר נלקח לבית עולמו באסון הטראגי הנורא במיאמי, אשר תרמו מהונם למען העמדת היכל "ישיבה על קברו" הגדולה בעולם, על שמו ולזכרו, למען עילוי נשמתו בגנזי מרומים.

התעוררות גדולה לתורה ותפילה!

ההתעוררות הגדולה המתחוללת באומן בימים אלו, באה לידי ביטוי נוסף בהיכלי הישיבות הקדושות דחסידי ברסלב שכבר העתיקו את מושבם לעיר אומן וממשיכים לקיים את סדרי לימודם הקבועים ביתר שאת וביתר עוז בכל מקומות מושבותיהם, תוך התעוררות גדולה לתורה ולתפילה, כיאה וכיאות למקום הקדוש, סמוך ונראה לציונו הק' של הרה"ק רבי נחמן זיע"א.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture