בערב יום הכיפורים: מעמד הקניית חובות אבודים שאין ידועים בעליהם ע"י "קרן והשיב"

אין יום הכיפורים מכפר: התעוררות גדולה לכפר על כל חשש גזל וחוב שאין ידועים בעליו, באמצעות הפתרון ההלכתי המוסמך ביותר, של הקניית החוב לבעליו והפקדתו ב"קרן והשיב" - שם ישמש לגמ"ח לזכות הבעלים עד שיבוא אליהו * רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א: "אם אינו יודע מי בעל החוב, כך צריך לעשות!"

אין יום הכיפורים מכפר: התעוררות גדולה לכפר על כל חשש גזל וחוב שאין ידועים בעליו, באמצעות הפתרון ההלכתי המוסמך ביותר, של הקניית החוב לבעליו והפקדתו ב"קרן והשיב" – שם ישמש לגמ"ח לזכות הבעלים עד שיבוא אליהו * רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א: "אם אינו יודע מי בעל החוב, כך צריך לעשות!"

המוני ישראל הרוצים לבוא פני שוכן מעונה בלב וידיים נקיות, מתעוררים בימים אלו לקיים את הפתרון ההלכתי היחיד לכל החושש שנכשל בחובות נעלמים ואבודים, שאין ידועים בעליהם. כבר עשר שנים מאז שנוסדה "קרן והשיב" בעצת כל גדולי ישראל וחשובי הפוסקים שליט"א, משמשת הקרן שע"י הגמ"ח  הנודע מירושלים "צדקתו עומדת לעד" בהנהלת הרב דוב פייגנבוים שליט"א, כמענה ופתרון לרבים הרוצים להיטהר מעוון גזל, אשר כידוע מקטרג בראש ומעכב התפילה מלהתקבל ר"ל.

המענה ההלכתי שנעשה לאחר בירורים הלכתיים מעמיקים עם גדולי הפוסקים אשר ניסחו תקנון ייחודי ע"מ שהוא יבוצע באופן הראוי והמועיל ביותר, מבוסס על הפקדת המשיב את הסכום בקרן 'והשיב', כאשר מתבצעת הקניה של החוב לזכות הניזק או הנגזל באמצעות זכין לאדם שלא בפניו.

הכסף העומד לרשות לווי הגמ"ח – שנותן הלוואות ללא תשלום לציבור הרחב – זוקף את כל זכויות המצווה לזכות בעל החוב, בעולם הזה ובעולם הבא, והכסף נשמר לזכות הניזק או הנגזל בפיקדון עד שיבוא אליהו. מכיוון שבעלי החובות בין כך לא יכולים לקבל את כספם לפני שיבוא אליהו, 'אנן סהדי' שהם מסכימים לזכות בכסף באופן זה, שאין להם שום הפסד מכך ורק זכות הוא להם, מפני שמרוויחים מצוות הלוואה לרוב, והקרן נשמרת להם לכשיבוא אליהו. בכך ניתן לשוב ולכפר על חובות נעלמים ואבודים שלא ניתן להשיבם משום שבעליהם לא ידועים.

מאז ייסוד הקרן בשנת תשע"ג בראשות הגאון רבי נפתלי נוסבוים שליט"א, הפכה 'קרן והשיב' לפתרון ההלכתי המוסמך היחיד לאלפי ציבור יראי ה' ע"מ לגשת ליום הדין ללא חשש גזל ר"ל, וכדברי רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א: "אם אינו יודע מי בעל החוב, כך צריך לעשות!".

חשיבות רבה נודעה להפקדה מכספי נפטרים ולזכות הורים שנלקחו לבית עולמם, באשר בהפקדה זאת המוקנית לבעל החוב, מובטח כי לא נותרו חייבים לאיש וללא שלחובתם סרך גזל חלילה. מיותר לציין כי כאשר יודעים מיהו בעל החוב, חובה גמורה להשיב לו ישירות.

מהנהלת הגמ"ח נמסר כי מעמד הקניית כספי החובות לשנה זו יתקיים בערב יום כיפור בשעה 17:00. ניתן לפנות לצורך הסדרת הפקדות כאן >>>>

לקבלת עלון הלכתי ומפורט ומידע מלא יש לפנות לכתובת: [email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו