ראש הישיבה ספד לתלמידו שנהרג: "נשמה טהורה; מהמצוינים של השיעור"

הגאון רבי יצחק זאב פינשטיין שליט"א ספד בבכי קורע לב לתלמידו הבחור החשוב פנחס וייס ז"ל שנהרג בתאונה טראגית אמש. בדבריו ספד ראש הישיבה ומנה את מעלותיו הכבירים של תלמידו האהוב שהלך ואיננו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

ראש ישיבת "נר זרח – עוצם" הגאון רבי יצחק זאב פינשטיין שליט"א ספד בבכי קורע לב לתלמידו הבחור החשוב פנחס וייס ז"ל שנהרג אמש (ראשון) מפגיעת רכב חולף בסמוך ליישוב עוצם. בדבריו קונן ראש הישיבה על תלמידו האהוב שאיננו ועל מידותיו הנאצלות וההתמדה המיוחדת שהייתה לבחור המנוח.

בדבריו המצמררים שהגיעו לידי 'חדשות JDN' ספד ראש הישיבה: "אוי. נהפך לאבל מחולינו. בזמן שרוצים להתחיל את זמן חורף הארוך והיקר עם מסכת כתובות קיבלנו מכת מחץ שכזו. כתוב בפסוק קראו אל המקוננות ותבואנה – מכה כזו קשה אי אפשר לפרוט בכלל – צריך מקוננות שידעו לקונן על מכה קשה כזו, אין מילים בפה רק יבבה בלא מילים -דבר אין בפי ובלשוני מילה".

"מה בכלל שייך לומר על אסון איום ונורא שכזה, בחור בן עליה מופלא שכזה – יקר שביקרים – טהור – נשמה טהורה – מהמצוינים של השיעור – גם בעל כשרון וגם ירא שמים וגם לומד ברצינות ובשקידה שככה נקפד פתיל חייו בגיל צעיר כל כך בתחילת פריחתו הוא נקטף מאיתנו בצורה כואבת כל כך".

ראש הישיבה סיפר בבכי "בחודש אחד הוא כבר הספיק להשאיר רושם כל כך מופלא, חברים מספרים שהוא היה מעורר השחר – בחור שקם חצי שעה לפני המעורר, וזה היה לו נסיון קשה אבל הוא עמד בו, בחור שמלבד הלימוד של הסדרים גם לומד ומשתתף בשיעור של דף היומי שיש בישיבה. בשבת עוד זכינו לדבר בלימוד, הוא ניגש לשאול שאלה בענין תנאי כתובה, זה לא כל כך מצוי שבחור משיעור א' ניגש אבל הייתה לו שאלה והוא ניגש".

"אחד הרבנים סיפר לי שיש לו מבחן על סדר ג' שהוא צריך להחזיר לו. מה אעידך – מה אשוה לך ואנחמך ? כתוב בגמ' דהפחד מביא את הדם שנאמר ותחלחל המלכה מאד שפירסה נדה אבל החרדה מסלקת את הדמים, פחד פתאומי מכוץ את הבן אדם, זו חרדה זה לא פחד. אנחנו עכשיו במצב של חרדה 'ויחרדו איש אל אחיו ויאמרו מה זאת עשה אלקים לנו', כזו מכה פתאומית".

"בגמ' בשבת כתוב שר' יוסי אמר יהא חלקי ממתי בדרך מצוה, איזה דרך מצוה גדול יותר יש מבחור שהלך לעשות מבחן של 'דרשו' וחזר לישיבה ללמוד, וככה נהרג עם משנה ברורה ביד. כתוב בספרים ובנפש החיים שבשעה שאדם עושה מצוה שורה עליו רוח קדושה ממרום ואחר המצוה רוח זו מסתלקת מעליו וזהו הגן עדן שהוא עתיד לרשת אחר מאה ועשרים, זו הכונה 'יהא חלק עם מתי בדרך מצוה' משום שבאופן זה הרי שהוא נכנס לגן עדן עוד קודם מיתתו ויחד עם רוח הקדושה של המצוה הוא נמצא בגן עדן, זה חוסך לו את כל הצער והדין שהנשמה צריכה לעבור עד שזוכה לחזור למקור מחצבתה משום שהוא כבר בג"ע מיד, אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו אשרי מי שבא לכאן וגן עדנו בידו אשריו שנכנס ישירות לישיבה של מעלה".

"איזה דרך מצוה גדול יש ממצות תלמוד תורה גם דרך חזרה ממצוה וגם דרך הילוך למצוה. זה בנוגע אל הנפטר שבא מיד למקום מנוחתו בעוד טהור ונקי, אבל אנחנו בישיבה צריכים להתבונן מה זאת עשה אלקים לנו, וזה כבר אחרי שתי המעשים שהיו בקיץ ובאלול. קטונתי מלומר בזה דברים, באופן כללי כל אחד יודע נפשו מה עליו להתחזק, וצריך לשאול בדבר את גדולי הדור, אבל עלתה בי מחשבה מאחר שאנחנו אחרי חודשיים של עליה והתרוממות, של תשובה וכפרה, אלול ר"ה יום כיפור בע"כ שמדובר על בין אדם לחברו שאין יוה"כ מכפר עד שירצה את חברו".

לסיום אמר הגאון רבי יצחק זאב פיינשטיין "שוב קטונתי מלומר זאת, אבל אני משתף את הציבור במחשבה ובהרגשת הלב. צריך להקפיד לא לצער את השני, לא לפגוע בשני, ומי שנכשל בזה צריך לעשות הכל לפייס את חברו. אחרי המבול נח הקריב קרבנות וכתוב 'וירח ה' את ריח הניחוח' ויאמר לא אוסיף לקלל עוד' וגו', איזה קרבן יותר גדול יש מבחור טהור ויקר שכזה, יהי רצון שתהיה מיתתו כפרה על כל ישראל ועל משפחתו ועל בני הישיבה כולם ומכאן ואילך לא נדע עוד שוד ושבר ונשמע רק בשורות טובות, אמן".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture