אילוסטרציה. צילום: פלאש 90.

יהודי שהתאסלם שב ליהדות: "אחרי שנים בער בו הניצוץ היהודי"

יהודי שהתאסלם בעבר ונרשם במשרד הפנים כמוסלמי לשוב ליהדות. כשבית הדין הודיע לא' שבקשתו התקבלה באופן רשמי, זה היה רגע מרגש מאוד. "דמעות רבות הוא שפך היום בבית הדין. בחודשים האחרונים הוא מניח תפילין ושב ליהדות"

בית הדין הרבני בבאר שבע קיבל השבוע את בקשתו של א', יהודי שהתאסלם בעבר ונרשם במשרד הפנים כמוסלמי לשוב ליהדות. זה קרה אחרי תהליך מורכב שתחילתו בכך שא' יצר קשר לפני מספר חודשים עם ארגון להב"ה וסיפר שהוא רוצה לשוב ליהדות.

ענת גופשטיין, ראש מערך הטיפול בארגון להב"ה סיפרה: "בשעה טובה קיבל בית הדין הרבני את בקשתו של א' לחזור ליהדות. א' פנה אלינו לפני מספר חודשים ומאז נמצא איתנו בקשר צמוד הכולל תמיכה לימוד וסיוע. הוא פנה אלי לפני חודשיים כשבקשתו הייתה לשוב ליהדות שיוכל להיקבר כיהודי".

כשבית הדין הודיע לא' שבקשתו לשוב ליהדות התקבלה באופן רשמי, זה היה רגע מרגש מאוד. "דמעות רבות הוא שפך היום בבית הדין. בחודשים האחרונים הוא מניח תפילין ושב ליהדות". לדבריה מדובר באירוע חריג כי "ברוב המקרים שפונים אלינו מדובר בנשים שהתאסלמו ומעוניינות לחזור ליהדות, אך יש גם גברים שהתאסלמו ואנו מסייעים להם לחזור לחיק היהדות".

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, מסר: "אני מודה לבית הדין שקיבל את בקשתו של א' להתנתק מהאסלאם ולשוב ליהדות. המקרה של א' מלמד שאסור להתייאש בשום מצב. אחרי שנים שא' חי כמוסלמי, בער בו הניצוץ היהודי וגרם לו לחזור למקור, לחזור ליהדות". כעת הוא מקבל ליווי וייעוץ מראשי ארגון להב"ה, בנצי וענת גופשטיין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו