Mendy Hechtman/Flash90

הרב שהוביל את הלבנוני לחופה: "המסדר קידושין לא בדק את יהדותו"

מנהל בית חב"ד בקמפוס אוניברסיטת טקסס "כשכלה פנתה אלינו לבדוק ולתהות על קנקנו, השבנו כי על פי מה שראינו בפעמים הספורות שהוא הגיע לסעודת שבת או לתפילה, שאורח חייו אינו משקף חיים של יהודי דתי שומר תורה ומצוות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

סערת החתן הלבנוני: הרב יוסף לזרוב, מנהל בית חב"ד בקמפוס אוניברסיטת טקסס A&M, בו "התקרב" הבחור המוסלמי לקהילה היהודית הגיב לפרסום כי התחתן עם יהודית למרות שהוא גוי ומסר כי "במהלך 15 השנים האחרונות (מאז 2007) הנני מכהן כמנהל בית חב"ד ושליח הרבי מליובאוויטש, לאוניברסיטת A&M בעיר קולג' סטיישן, במדינת טקסס".

"במרכז היהודי ע"ש ראהר, אנו מארחים סטודנטים מכל המינים והסוגים שפוקדים את שערי האוניברסיטה, כולל הסגל האקדמי הקבוע והמזדמן, ומסייעים בידם להתקרב לחיי תורה ומצוות, ולהתחבר למורשת היהודית".

"לפני כשלוש שנים, החל להופיע ברחבי הקמפוס צעיר בעל חזות מזרח תיכונית העונה לשם "אליהו חליבה", והוא ניסה להשתלב בפעילות של הארגונים היהודיים במקום, חב"ד, הלל, וגם AEPI. (הוא אף הצליח לכהן לתקופה קצרה כ'נשיא' אחד הסניפים של ארגון יהודי מקומי). הוא מעולם לא למד בישיבה שקשורה לתנועת חב"ד ליובאוויטש, לא בארה"ב ולא במקום אחר. לא היה דובר עברית או קורא עברית שוטפת, מלבד כמה הברות שיכל לרכוש במהלך חייו ומסעותיו".

"בשנה שעברה, בעידן מגיפת הקורונה כאשר הקמפוס היה מושבת, הוא הכיר בחורה מהקהילה הסורית בברוקלין, הוא הציג עצמו כיהודי שומר תורה ומצוות, וכשהבחורה פנתה אלינו לבדוק ולתהות על קנקנו. השבנו, אנוכי ורעייתי, כי על פי מה שראינו בפעמים הספורות שהוא הגיע לסעודת שבת או לתפילה, שאורח חייו אינו משקף חיים של יהודי דתי שומר תורה ומצוות בלשון המעטה".

"כפי שאנו אמונים, על יסודי התורה וההלכה, ורוח חסידות חב"ד המקפידה על קלה כבחמורה, רב מורה הוראה שעומד לסדר קידושין לבני זוג יהודיים, עליו לברר היטב את זהותם היהודית של החתן והכלה קודם שהוא מסכים לקדש את בני הזוג. על הרב לברר ששניהם רווקים (או כשירים להינשא מחדש לאחר גירושין כהלכה, אלמנות וכיו"ב), וזהותם יהודית וכשרה לכתחילה, על מנת שיוכלו להינשא זה לזו. לא היינו מעורבים במקרה זה, לא בסידור הקידושין, לא בהכנות לחתונה או כל צעד הלכתי המתבקש בהכנה לחתונה".

"הנוכחות שלנו, כפי שנראית בתמונות או בקטעי הוידאו, היתה היענות לבקשה ידידותית מגב' שרה זעפרני רעייתו של הרב מסדר הקידושין, וזאת בהנחה (שמתבררת לדאבון לב, כמוטעית) שהרב עשה את המוטל עליו כדת משה וישראל. בני משפחת הכלה, פנו אל הרב עזרא זעפרני מליקווד ניו ג'רזי על מנת שיסדר את הקידושין לבני הזוג. הוא אף הכין את הכתובה, אולם כנראה בגלל חוסר יכולת להיות נוכח במקום, מינה את בנו הרב דוד זעפרני להיות מסדר הקידושין בפועל".

"לא הרב עזרא ולא בנו הרב דוד, עמדו איתנו בקשר לפני מועד החתונה כדי לברר את הידוע לנו אודות זהותו היהודית של החתן. ימים ספורים לפני מועד החתונה, פנה אלי אביה של הכלה המיועדת ושאל אותי על מעמדו היהודי של החתן, השבתי שאני לא יודע, וכי החובה מוטלת על הרב מסדר הקידושין לברר זאת לפני שהוא ניגש לחתן את בני הזוג".

"כאמור, לבקשת גב' שרה זעפרני, שהסבירה שלחתן אין כל קרובים או ידידים בניו יורק, והם אובדי עצות מי יוביל אותו לחופה, הסכמנו להיות מי שיצעד איתו לחופה (כיון שהיינו אמורים להיות בלאו הכי בניו יורק באותו יום ראשון, בגלל השתתפות בסמינר לשלוחי חב"ד בקמפוס שהתקיים בעיר באותו סוף שבוע) מתוך הנחה שמעמדו היהודי אושר ואומת קודם לכן".

"כפי שמתברר, בגלל חשדות של הכלה ובני משפחתה, הם גילו כי מדובר בהונאה וזיוף של זהות, וכי "אליהו" אינו אלא צעיר מוסלמי ממוצא שיעי שהגיע מלבנון לארצות הברית. אנו כואבים מאוד את הגילוי הנורא, והמשמעות שלה לחייה של הכלה ובני משפחתה. ומבינים את הכאב הגדול של כל מי שהונו אותו, הן כאן באוניברסיטה בטקסס, הן בניו יורק והן בניו ג'רזי", דברי הרב לזרוב.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture