מטלטל: הקשר בין הרצח של אלי קיי הי

צילום: דובער וובר; ישיבת חב"ד קרית גת

מטלטל: הקשר בין הרצח של אלי קיי הי"ד, הממשלה והמתייוונים עם התפילין

הכדור שפילח את ליבו של אלי קיי הי"ד, פגע בספר של הרבי מליובאוויטש, 'ליקוטי שיחות', אותו החזיק בידו • הרה"ח שבתי וינטראוב מצא את הקשר בין השיחה בה נעצר הכדור שירה המחבל, לממשלת הגזירות וחג החנוכה הבעל"ט

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרצח המזעזע של התמים הקדוש אליהו דוד קיי הי"ד בעת שהלך להתפלל בכותל המערבי: כפי שדווח ב'חדשות JDN', ההורים השכולים קיבלו את ספר 'ליקוטי שיחות' עם שיחותיו של הרבי מליובאוויטש, אותו אחז אלי הי"ד בזמן הפיגוע.

כשפתחו את הספר, גילו ההורים כי יש חור בספר מקליע הירי של המחבל. במקום החור בספר הופיע הפסוק: "וְאִם אָסוֹן יִהְיֶה וְנָתַתָּה נֶפֶשׁ תַּחַת נָפֶשׁ".

דובער ובר, שלמד עם אלי בישיבת תומכי תמימים בקריית גת סיפר: "נסעתי לנחם את הוריו של חברי הקדוש אליהו קיי הי"ד, שנרצח השבוע ליד הכותל. ביקשתי מההורים היקרים אם הם יכולים להראות את החפצים שאלי החזיק ברגעיו האחרונים. הם שלפו את הספר 'ליקוטי שיחות', שיחותיו המודפסות של הרבי מליובאוויטש. פתחנו. בפנים היה הקליע…".

הרה"ח שבתי וינטראוב, מחבר 'אקטואליה בזווית חב"דית' הזדעזע עוד יותר – כמו רבים מחסידי חב"ד – למראה תמונת הכדור שפילח את הספר הקדוש "ליקוטי שיחות" חלק א' אותו נשא הקדוש בשכמו והכדור של המרצח ימ"ש, נכנס לתוך הספר הקדוש ופילח את הספר מהכריכה האחורית עד לפרשת "כי תשא". הוא למד את השיחה המדוברת בדיוק היכן שננעץ הכדור – וכתב על כך מאמר מטלטל.

עד מתי אתם פוסחים על שני הסעיפים?! / הרב שבתי וינטראוב

הרצח המזעזע של התמים הקדוש אליהו דוד קיי הי"ד בעת שהלך להתפלל בכותל המערבי מקום עבודתו במורשת הכותל מזעזעת עד עמקי הנפש, מול חוצפתם של אויבי ישראל המרימים ראש בעיר העתיקה, מקום שהפקירה ממשלת ישראל יום לאחר הכיבוש ב'ששת הימים' ובעטו במתנתו של הקב"ה. התוצאות העגומות שהרבי הזהיר מיד מה יקרה, מתרחשות לנגד עינינו יום יום ושעה שעה.

מזעזע עוד יותר התמונה שפורסמה אתמול של הספר הקדוש "ליקוטי שיחות" חלק א' אותו נשא הקדוש בשכמו והכדור של המרצח ימ"ש, נכנסו לתוך הספר הקדוש ופילחו את הספר מהכריכה האחורית עד לפרשת כי תשא.

אין לתאר את שברון הלב לראות כיצד הרוצחים ימ"ש הצליחו לפגוע באורייתא קודשא בריך הוא וישראל, באותו רצח נורא. כל הנוגע בהם נוגע בבבת עינו של הקב"ה. הדבר לא נותן מנוח והתחושה היא כמו הסכין שנעץ הרשע טיטוס בפרוכת בקודש הקדשים בעת חורבן הבית ויצא דם. אוי לנו שראינו את הסיפור המזוויע הזה השבוע שדם יהודי נשפך יחד עם הליקוטי שיחות.

הרמב"ם פוסק שאם קורה מקרה מזעזע כזה ידאגו כל בני החבורה וללמוד היכן לתקן. אי לכך פניתי היום בבוקר ללמוד את השיחה שבו בדיוק פגע כדור המרצח ימ"ש כדי לדעת על מה ולמה הרעה הזאת ולמה עשה ה' ככה.

בשיחה בפרשת כי תשא עמוד 185 נותן הרבי 2 טעמים מדוע מי ש"פוסח על שני הסעיפים" גרוע יותר מעובד עבודה זרה ר"ל.

מי שעובד עבודה זרה שהגיע לדיוטא הכי תחתונה הוא מחפש רוחניות רק הוא טועה באמת, ולכן עדיין יש סיכוי שברגע שיבין את טעותו הוא יחזור בתשובה. לעומת זאת פוסח על שני הסעיפים – מדובר באחד שיודע שיש הקב"ה ובכל זאת הוא פוסח כי אותו מעניין רק הגשמיות שלו ולכן אין סיכוי שיחזור בתשובה.

סיבה שניה מסביר הרבי מי שעובד עבודה זרה אין סיכוי שילמדו ממעשיו הרעים כולם יודעים שהוא כופר ר"ל ולא ילמדו ממעשיו הרעים, לעומת זאת פוסח על שני הסעיפים הוא האדם הכי מסוכן, לעיני כולם הוא נראה בסדר והסכנה שיתחברו אליו וילמדו ממעשיו. ובלשונו של הרבי בשיחה, שהפוסח על שני הסעיפים "הוא בכלל מחטיא את הרבים והמחטיא את הרבים קשה מכולם".

בנוסף מסביר הרבי שחכמים ביטלו את היצר הרע של עבודה זרה, אבל את היצר הרע של פסיחה על שני הסעיפים הם לא ביטלו.

ממשלת הפסיחה והעקירה

יושבת כעת ממשלה בישראל שקוראת לעצמה ממשלת הריפוי, ממשלת הפסיחה על שני הסעיפים, שעומדת "לעקור את הכל". זה הדבר היחיד שמוסכם היום על כל מרכיביה מהקצה אל הקצה. יהדות, גיור, כשרות, ויתירה מכך ממשלה שהדגל שלה היא בגלוי "כתבו על קרן השור אין לנו חלק באלוקי ישראל". ממשלה שראשיה ונציגיה קוראים לעקור את התורה בריש גלי בצורה שלא ראינו מאז ימי הקומוניזם שנפלה לפני שלשה עשורים.

רק השבוע היה מזעזע לשמוע את דבריהם של נציגי השלטון בכנסת והלהט שלהם לעקור את שורשי היהדות.

כל מי שמכיר את הנפשות הפועלות באותה ממשלה יודע שהם מחכים ומצפים ופועלים שניה אחר שניה איך לעקור כל זיק של יהדות, ובפרט בנושא הליבה של היהדות, גיור, כשרות, הכותל המערבי שמעולם לא זזה ממנו שכינה, להעביר את הכח לכת הרפורמים.

וכמובן הכח של השלטון לבצע את אותם מעשים איומים הם מכח אותם אנשים ש"פוסחים על שני הסעיפים" באופן מוצהר. אם בשלטון רבין, שרון ואולמרט חשבנו שראינו את התחתית, הרי מתברר שאנו נמצאים בגזירות איומות וקשות המאיימות על עצם קיומנו ממש כפי שהיה בתקופת החשמונאים.

גם בנושאי שלימות הארץ ובטחונה הרבי תמיד זעק שמדיניות הפסיחה על שני הסעיפים גרועה יותר מכל מדיניות אחרת והתוצאות שלה הם הרי אסון, היום כולם רואים זאת, עד כמה הדברים נכוחים.

מתייוונים שמניחים תפילין!

ונצטט קטע מבהיל שהרבי אמרבשבת פרשת מקץ תדש"מ בדיוק לפני 38 שנים על מדיניות פסיחה על שני הסעיפים "מסופר בתנ"ך אודות דבריו של אליהו הנביא לבני-ישראל: "עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים אם ה' האלקים לכו אחריו ואם הבעל לכו אחריו". כלומר, שהמצב של הליכה אחרי הבעל רחמנא-ליצלן, הוא טוב יותר מאשר המצב של "פוסחים על שתי הסעיפים", כי כאשר הולכים אחרי הבעל חס-ושלום, הנה בסופו של דבר יחזרו בתשובה, מה-שאין-כן כאשר נמצאים במצב של "פוסחים על שתי הסעיפים", שאז לא יודעים שצריכים לחזור בתשובה…..

ובזה ישנה הוראה ולימוד מימי חנוכה:

נצחונם של בני-ישראל בימי חנוכה הוא – שנשארו נאמנים לעם ישראל, לתורה ומצוותיה, והלכו עם התוקף של "גאון יעקב", מבלי להתפעל מהלחץ של היוונים והמתייוונים – יהודים ש"רדפו" אחרי היוונים, התרפסו בפניהם והשתדלו לישא-חן בעיניהם, תמורת כל מחיר!

אבל לדאבוננו, ישנם גם כיום יהודים שהולכים בשיטתם של המתייוונים, והם אלו שגרמו לכל המחדלים השונים…

ולפלא, שבכל המקרים הצליחו אותם "מתייוונים" להטות את הכף, להשפיע ולפעול על כולם (גם אלו שהם בעלי מעמד גבוה יותר בממשלה) שיסכימו לדעתם!

אותם "מתייוונים" יכולים להיות יהודים שמניחים תפילין בכל יום, אבל בענין זה – הם בבחינת "תינוקות שנשבו", היות וקבלו חינוך שצריכים להתפעל מהגוי, להתרפס בפניו ולהשתדל לישא-חן בעיניו, ובלשונם: יהודי בביתך ואדם בצאתך!

ולכן, אף שבענין זה הם בבחינת "תינוקות שנשבו" – אין זה מצדיק את העובדה שממנים יהודי כזה בתור 'שר' ומנהיג בישראל, כאשר רואים שהנהגתו ושיטתו גורמת למחדל אחרי מחדל!".

לכל כדור יש כתובת! ואם הכדור של המרצח השפל ימ"ש הגיע לאותה שיחת קודש בליקוטי שיחות ושם היא נעצרה, זה בא להעיר אותנו שנקום ונזעק על ה'.

היהדות הנאמנה מקצה לקצה כל מי שזיק של יהדות בלבבו, צריכה לצאת לרחובה של עיר לזעוק ולהריע לה' על הצרות המתרגשות עלינו, ומי יודע מה הדברים הללו של הפגיעה בעיקרי היהדות יביאו בנוגע למצב הביטחוני. כפי שהרבי אמר לפני עשרות שנים כאשר חדרו מטוסי מיג מסוריה לשטח ארץ ישראל, הרבי הסביר כי כאשר פורצים את הגבולות בין ישראל לעמים נפרצים הגבולות האמורים להביא להגנה על יושבי ארץ הקודש.

מי לה' אלי! ולה' הישועה, שנזכה לגאולה השלימה בחסד וברחמים תיכף ומיד ממ"ש.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
2 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגם שאין לנו היום נביאים שיגידו לנו מה צריך לתקן, היום השגחת ה' היא בהסתר בדרך מציץ מן החרכים ומתוך ההסתר הקב"ה שולח לנו רמזים מי יתן וניקח את זה לתשומת ליבנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture