"אם כל אחד יתנדב להקדיש מזמנו למען מעוכבי השידוכים בסביבתו – תבוא הישועה!"

המיזם הבינלאומי 'כולנו כאחד' למען הדהוד זעקת מעוכבי השידוכים פרץ בסערה בכינוס ההיסטורי הגדול שהתקיים ביום שלישי החולף • הרבנים הגאונים והמשפיעים שליט"א הביעו את הזעקה וקראו לכל אחד להקדיש שעות למען המטרה המקודשת • המיזם הגדול של ארגוני השידוכים העולמיים 'הגפן' ו'קשר גלובל' • וְהָיָה כִּי יִזְעַק אֵלֶיךָ וְשָׁמַעְתָּ קוֹלוֹ

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

זעקה אילמת המכוונת לכל מי שלב יהודי פועם בקרבו, הופנתה השבוע, בערבו של יום שלישי, מוצאי צום תענית אסתר, בכינוס הזעקה והתושייה להשקת מיזם השידוכים הבינלאומי 'כולנו כאחד'. במעמד ראשי ונציגי הקהילות וטובי השדכנים בארץ הקודש, זעקו הרבנים הגאונים המשפיעים שליט"א את זעקתם האילמת והאנושה של אלפי-אלפי בחורי ישראל ובנות ישראל אשר שידוכים מתבושש מלבוא ואנה הם באים בצערם וביגונם.

הכינוס ההיסטורי התקיים במוצאי צום העשירי, באולמי סנהדרין שבירושלים, כשקהל המשתתפים הורכב מנציגי קהילות הקודש בכל רחבי הארץ ומשדכנים מנוסים ורבי ניסיון. מטרת הכינוס היתה אחת: להדהד את זעקת מעוכבי השידוכים ולגרום לכל יהודי באשר הוא, להתנדב ולנדב משעותיו ומזמנו למען הרבות שידוכים והקמת בתים בישראל. את הכינוס הנחה בכישרון רב, הרב טוביה פריינד הי"ו שמנחה בעקביות את כל הכינוסים הגדולים מבית 'הגפן'.

 

לא מתעלמים!

בלב דואב וברגש מפכה, הקשיבו הנוכחים במקום, יחד עם רבבות אלפי ישראל שהאזינו לשידור החי במערכת 'קול הלשון', לדבריו חוצבי הלהבות של נשיא ארגון הגפן והוגה המיזם הכביר, הגה"צ רבי חיים שמרלר שליט"א, רב ביהמ"ד 'היכל צבי' דחסידי צאנז בירושלים. בפיו מפיק המרגליות הוא היטיב להביע את הזעקה האילמת של אלפי-אלפי מעוכבי השידוכים, כשהוא מביא את דעתם של מומחים הטוענים שמצב טראגי שכזה עם ריבוי מעוכבי שידוכים – עוד לא היה מיום היות ישראל לגוי.

הוא שאג את דברי ה'אור החיים' הקדוש שכותב שהשבטים הקדושים האשימו את עצמם בכך שלא שמעו את תחנוני יוסף אחיהם "בהתחננו אלינו", כשהתחנן אליהם לבל ימכרוהו ולבל ירחיקוהו מאביו. השבטים הקדושים אמנם דנו אותו למיתה כדין, אולם ראו את עצמם אשמים מאחר ולא שמעו לקול תחינותיו. "יהודים יקרים, הבה לא נתעלם מתחינותיהם של אלפי אלפי מעוכבי השידוכים אשר מתחננים אלינו ומצפים ומייחלים לכל טלפון וטלפון". הגר"ח שמרלר שליט"א הביא מספרים מסמרי שיער של מעוכבי השידוכים בארץ ובעולם. "למעלה מ-12,000 שמות של מעוכבי שידוכים קיימים רק במאגר הארצי של הגפן. בבורו פארק לבד יש 1,800 בחורים מבוגרים ובליקווד עיר התורה ישנן למעלה מאלף בנות ישראל שמייחלות להקים בית בישראל".

ומכאן יצאה הקריאה הגדולה:

"כל אחד ואחד צריך להתנדב ולנדב משעותיו. כל אחד ימלא טופס ויקבל על עצמו לעסוק שעה יומית או שעה שבועית, או על כל פנים מספר שעות חודשיות, למען השידוכים. שכל אחד יביט סביבו, יראה את מעוכבי השידוכים במשפחתו הקרובה והרחוקה, בבית הכנסת, בשכונה, בקהילה – ויתחיל לפעול, יתחיל לחשוב על הצעות. וכך נביא את גאולת הנפש הגדולה לכל המייחלים לישועה".

 

הקלק כאן על מנת להצטרף להמוני המתנדבים המקדישים שעות למען המעוכבים

 

 

כל אחד מוכרח!

מגיד המישרים, הגאון רבי אשר דרוק שליט"א, ריתק את הקהל משך שעה ארוכה כשהוא מעלה על נס, מן התורה ומן הנביאים ומדברי הראשונים והאחרונים, את החובה של כל יהודי, להתאמץ למען זולתו ולטרוח עבורו. וזעק את זעקת המעוכבים המייחלים שיטרחו בעבורם, שיעשו בשבילם. בדבריו נרשמה התעוררות רבתית בקהל.

המגיד שליט"א גם תיאר באריכות את רב הטוב הצפון לעתיד לבוא לכל מי שטורח למען רווחת בני ישראל, כשהוא מתאר את דמותו של משה רבינו שתורה – התורה הקדושה מדגישה שוב ושוב את היותו רואה בצרת אחיו, נוכח בסבלותם ונלחם עד כדי מסירות נפש עבור כל יהודי ויהודי.

דבריו נחתמו בקריאת דם –

שכל אחד ואחד ייקח על עצמו לפעול ולעסוק בענייני שידוכים. לא צריך להיות שדכן גדול בשביל זה. כל אחד יכול. כל אחד צריך. כל אחד מוכרח.

 

הקלק כאן על מנת להצטרף להמוני המתנדבים המקדישים שעות למען המעוכבים

לפקוח עין, לפתוח לב

אחרון עלה אל דוכן הנואמים, הגה"צ רבי מנשה ישראל רייזמן שליט"א אשר מאז שמע על המיזם המקודש, מקדיש שעות רבות למען הצלחתו – למען גאולת המוני מעוכבי השידוכים.

בתוך דבריו המופלאים ששולבו במקורות ודברי התעוררות, לצד פרקטיקה ותושייה, הוא סיפר על עצמו. "מאז ששמעתי על המיזם, התחלתי להקדיש ולנדב שעות למען המטרה. התחלתי רק ברחוב שאני מתגורר בו. נזכרתי מיד במעוכבי השידוכים המתגוררים בו מתוך התחלה לנסות למצוא עבורם שידוכים. לא שדכן אנוכי ולא בן שדכן, והנה ארבעה שידוכים עומדים לקראת סגירה, בשעה טובה ומוצלחת".

מהדברים הוא הקיש לכל אחד ואחד –

לא צריך ללבוש את הטייטל המפחיד 'שדכן', צריך רק לפקוח את העיניים ולפתוח את שערי הלב. לשבת ולחשוב ומהר מאד למצוא את כל מעוכבי השידוכים המתהלכים בתוכנו. כשעם קצת מוח ועם קצת לב ועם שעה קלה של התנדבות קודש מדי יום – נצליח להביא להמוני המייחלים את ישועתם.

אל תתרום כסף!

כעת הגיעה השעה המכרעת של הכינוס ההיסטורי.

טפסי התנדבות חולקו. בטפסים מילא כל אחד את שמו ואת מספר השעות היומיות או השבועיות שהוא רוצה להתנדב למען המטרה הקדושה. המתנדבים לא צריכים לתרום כסף, הם בסך הכל מנדבים שעות למען מעוכבי השידוכים. מקבלים על עצמם לעסוק בשידוכי מקורביהם, קרוביהם, שכניהם ובני קהילתם. ואדרבה, אולי אף ירוויחו כסף בדמות דמי שדכנות נאותים על כל שידוך שישלימו. אבל לא הרווח הכספי העיקר – אלא המעשה.

כדי להצטרף אל המוני המתנדבים המנדבים שעות למען מעוכבי השידוכים. שילחו בקשה לדואר האלקטרוני של ארגון הגפן, בכתובת: [email protected] או לחילופין הירשמו במערכת הטלפונית של הגפן, בטל' 02-9666666 שלוחה 05.

 

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture