הרב הראשי: "מתווה הגיור המוצע הוא הונאת הגר; יגרום לחורבן וקרע של העם היהודי"

הגאון רבי דוד לאו אמר כי "מתווה הגיור יגרום לחורבן וקרע של העם היהודי שישפיע גם על יהדות התפוצות". ראש ישיבת חברון: "דייני ישראל שומרים את קדושת בית ישראל ואין רשות לאף אחד לקעקע את היסוד של היוחסין בעם ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

כנס הדיינים השנתי התקיים השבוע בירושלים, בראשות נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו, ובהשתתפות ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן שליט"א, ראש ישיבת מרכז הרב הגאון רבי יעקב שפירא שליט"א ועשרות דייני בתי הדין הרבניים מכל רחבי הארץ, אבות בתי דין וראב"דים.

בפתח הכנס מסר ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן שיעור שעסק בהלכות גיור, במהלכו עמד בפני הדיינים על דיני גיור ועל חובת השעה לשמור על גדרי ההלכה המסורה מדור דור.

בדבריו ציין ראש ישיבת חברון: ""הם מדברים על קולות בגיור אבל המצב שאנחנו יודעים שמועטים מאד אלו שמקלים בגירות, מילא בכשרות יש כאלו שאומרים שהם מסתפקים בכשרות יותר נמוכה ויש כאלו שמחפשים יותר גבוהה, אבל אנשים צריכים לדעת שבכשרות יש את החלק של בין אדם לקונו, אחד מחמיר יותר ואחד מקל יותר זה בינו לבין עצמו וגם שם יש אחריות כלפי אותם תמימים שעלולים להכשל בעקבות כך".
"אבל גירות זה לא דבר שמסור לכל יחיד ויחיד, אלא דבר שמסור לשלמות של האומה היהודית, המשמעות של להכניס גוי לתוך האומה הישראלית הוא שמחר הוא עלול לבוא ולהתחתן עם יהודייה וזה פגיעה בקדושת בית ישראל".

אף אחד לא יכול לבוא ולומר אני בית הלל ואני מקל וברגע שרוב מניין ובנין של דייני ישראל בכל הדורות וגם בדור שלנו אומרים שזה להכניס גוי לכלל ישראל אין פה שום מקום להקל.

"אנחנו בלי ספק נמצאים בתקופת חבלי משיח, התפקיד שדייני ישראל לוקחים על עצמם זה לשמור את קדושת בית ישראל ואין רשות לאף אחד לקעקע את היסוד של היוחסין בכל עם ישראל, אין פה עניין לא של קולות ולא של חומרות".
"יש לכם את הזכות לשמור על קדושת וטהרת עם ישראל וכולנו סמוכים ובטוחים שהקב״ה יתן סייעתא דשמיא להמשיך את המסורת המפוארת של בתי הדין ולשמור על קדושת ישראל בכל כוחנו".

לאחר מכן נשא דברים נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו והתייחס לסוגיות העומדות על הפרק ועל הרפורמות המוצעות בגיור, הרב הראשי ציין בפני הדיינים כי השבוע התקיימה בלשכתו פגישה עם רבני ערים מכלל המגזרים שבאו להתייעץ עמו בנושא הגיור, בפגישה סוכם חד משמעית כי מתווה הגיור המוצע הוא סכנה ויגרום לחורבן וקרע של העם היהודי.

הרב הראשי נשא דברים בפני הדיינים ואמר: "כשפתחו את אזורי רישום הנישואין הטענה שלהם הייתה שהרבנים המקומיים לא מכירים את המציאות ואת האנשים, ולכן צריך לפתוח את אזורי הרישום, פתאום עכשיו באים ואומרים שבגיור צריך שרבני ערים האלה הם ישבו בבית הדין ויגיירו, זה לעקם את הדבר כמו שרוצים. זו לא האמת, זה לא נכון".
"באים ורוצים להקים ועדת היגוי שהיא תחליט על כללי הגיור, יש לנו כללי גיור – הכללים שנכתבו בשולחן ערוך ולפיהם נוהגים בבתי הדין.״

עוד הוסיף הרב הראשי, "אמרתי להם, אתם אוהבים את הגרים או אתם שונאים את הגרים? אתם מבינים מה משמעות הדבר, שיעמוד יהודי בבית כנסת והגבאי יגיד לו "רגע אתה יהודי, תראה לי את תעודת הגיור שלך" והוא יצטרך לראות אם זה תעודת גיור של מערך הגיור והוא יקבל ואם זאת תעודת גיור לא של מערך הגיור לא יקבל את האדם. זה נקרא להונות את הגר. זה פשוט שקר ורמיה".

"אנחנו עומדים בקשר עם יהדות העולם, עם בתי הדין בעולם, הם נושאים עיניהם אלינו ומתחננים "אל תשנו שום דבר". אמר לי אחד מחשובי הדיינים בעולם היהודי, הרב אני מבקש מכם, אם אתם תשנו משהו זה דומינו שנופל לאורך כל הדרך, אצלינו לא יחזיקו מעמד. זה חורבן וקרע של העם היהודי בכל אתר ואתר. אני רואה את הדברים ואת הצעות החוק, אחת גרועה מחברתה, כולם מיועדות לדבר אחד, כולם מסמנות עיגול אחד לאפשר לאנשים מסוימים לגייר לא על פי כללים של כולם, אלא מכללים שלהם. זה לא דרכה של תורה"!

בסיום דבריו אמר הגר״ד לאו, "התורה הגדירה לנו איך מכריעים הלכות, ואם יש מציאות של רוב מנין ורוב בנין של רבני ישראל שמגדירים הגדרות ברורות, אנחנו לא נשנה! אנחנו מודעים ומכירים את המצב, מכירים את הבעיות ועושים מאמץ, רואים את דמעת העשוקים ועושים מאמץ, אבל רק בדרכה של תורה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture