freepik

ראש הישיבה שהקים מוסדות תורה רבים בארצות הברית הסתלק לבית עולמו

בארה''ב החרדית הסתלק ראש הישיבה המפורסם הגאון רבי חנניה יום טוב ליפא מרגליות אשר עמד בראשות ישיבת תורה תמימה בברוקלין שבניו יורק. את כל חייו הקדיש להקמת מוסדות תורה רבים ולהקמת קרנה של עולם התורה באמריקה

ברוך דיין האמת: עם צאת השבת בארצות הברית מגיעה הידיעה המרה והקשה על הסתלקותו לשמי מעלה של ראש הישיבה המפורסם הגאון רבי חנניה יום טוב ליפא מרגליות זצ״ל אשר ייסד ועמד בראשות ישיבת ״תורה תמימה״ בברוקלין שבניו יורק והוא בשנת התשעים ושש לחייו.

המנוח הגאון רבי חנניה יום טוב ליפא מרגליות נולד עוד באירופה של קודם ימי השואה האיומה, בנערותו פרצה המלחמה הארורה ובדרך לא דרך ובחסדי שמים מרובים הוא שרד את ימי התופת.

עם סיום המלחמה הוא עלה לארצות הברית שם הוא פתח דף חדש כשהוא דואג לרבים אשר הגיעו אף הם לאחר שנות הזעם לאמריקה הרחוקה. בוא היה אז בשיא פריחתו והוא החליט להקדיש את כל חייו להקמת עולם התורה מחדש בארצות הברית.

וממחשבה למעשה, במהלך חייו הוא ייסד והקים את ישיבתו המפורסמת ישיבת ״תורה תמימה״ בברוקלין החרדית ואף הקים ישיבות ומוסדות תורה נוספים בליקווד וברחבי ניו יורק החרדית.

שמו הלך לפניו כגאון עצום וכמי שיעשה הכל על מנת להרבות תורה ויראה על אדמת ארצות הברית. המנוח היה חסיד סאטמאר והוא זכה לחביבות רבה מצד האדמורי״ם שליט״א אשר חיבבו והעריצו אותן עד למאוד כאשר בין היתר הם היו משוחחים עמו רבות בלימוד ובהלכה.

תלמידיו מספרים על דמות נערצת אשר זכתה והעמידה אלפי תלמידים במהלך חייו כאשר רעייתו הרבנית עומדת לצדו בכל העת. לדברי התלמידים ראש הישיבה היה מעורה היטב במצבו של כל תלמיד וידע היטב מה מצבו הרוחני של כל תלמיד ותלמיד, דבר שהוכיח על מסירותו הרבה למען תלמידיו.

במהלך התקופה האחרונה הלך ראש הישיבה ונחלש עד שבמהלך השבת פרשת יתרו הוא הסתלק לשמי מעלה כשהוא מותיר אחריו את משפחתו הכבודה ואת תלמידיו הרבים המבכים את הסתלקותו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו