ביום ראשון: מעמד אדיר לזכר הגרי"ש אלישיב זצ"ל בבנייני האומה

הושלמה ההיערכות למעמד האדיר לזכר מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ביום א' הקרוב בבנייני האומה ראשי הארגונים 'דרשו' ו'תודעה' נכנסו אל מעונם של מרנן ורבנן גדולי התורה להזמינם לכינוס האדיר: 'גדול יהיה המעמד לכבודה של התורה ולומדיה' עם סיום מסכת 'עירובין' ותחילת מסכת 'פסחים' במסגרת לימודי הדף היומי • מאות רבני קהילות ומורי הוראה הבטיחו השתתפותם באירוע לכבודם של הלומדים • שידורים חיים יועברו בכל רחבי הארץ

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בכנס הגדול שיתקיים ביום א' הקרוב, ט"ו בתמוז, בבניני האומה בירושלים, ישתתפו גדולי ומאורי הדור, מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א, אדמורי"ם ראשי ישיבות, רבני ערים, דיינים ורבני הקהילות אשר יבואו לחזק את הלומדים להמשיך בלימודם ב'דף היומי' כסדר, ולעודד את הצטרפותם של לומדים רבים נוספים למסלולי הלימוד של "הדף היומי" בש"ס, כאשר בשיאו של הכינוס יעלה זכרו הטהור של מרן רבנו הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ע"י בני המשפחה ומרנן גדולי התורה אשר יישאו דברים לחיזוק ועידוד לימוד התורה.

קרא עוד בJDN:

[postim]

ראשי הארגונים "דרשו" ו"תודעה" אשר נכנסו בימים האחרונים אל מעונם של מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א כדי להזמינם לכינוס האדיר, התברכו על היוזמה לעידוד וחיזוק לומדי התורה. גדולי הדור אמרו כי מדובר בכינוס חשוב מאין כמותו בימים אלו כאשר המערכה על כבוד התורה בעינה, וכי חובה על כל העוסקים בכך לפעול להגביר חיילים לתורה, להלכה, ולהגדיל את היקף הלומדים בכל אתר ואתר.

בבית הרב שטיינמן והגר''ח קנייבסקי (1) בבית הרב שטיינמן והגר''ח קנייבסקי (2)

המעמד הגדול אשר נערך בסיוע עירית ירושלים, יציין גם את שמחת לומדי שיעורי הדף היומי ברחבי שכונות העיר ירושלים. הרב גבריאל שטאובר מנהל האגף לתרבות תורנית בעיר אמר כי "רבני השכונות ומשתפי השיעורים יעלו על נס את החיזוק הגדול בקביעת עיתים לתורה במסגרת השיעורים המתקיימים ברחבי העיר והשיעורים הרבים שנפתחו לאחר הכינוס הגדול של סיום הש"ס שנערך בקיץ שעבר".

מהועדה המכינה של הכינוס נמסר כי המעמד יפתח באמירת פרקי תהילים ותפילת "אחינו כל בית ישראל" לאור ניסיונות הפגיעה המרובים בלומדי התורה ובני הישיבות, ולאחר מכן יעלה זכרו של מרן רבינו הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ויעלו ניצוצות הוד מחייו והצצה לעולמו של עמוד ההוראה זצ"ל.

בכינוס יסיימו את מסכת עירובין אשר נלמדה בעקביות ע"י לומדי הדף היומי בחודשים האחרונים ויחלו בלימוד המסכת הבאה 'פסחים'. בארגון "דרשו" אומרים כי בכינוס יוזכר המסלול הייחודי שיזמו בהוראתו של הגרי"ש אלישיב – וצבר תאוצה אדירה בשנים האחרונות "הדף היומי בהלכה" ויקראו לציבור שטרם הצטרף למסלול חשוב זה לידיעת ההלכה על בוריה, להצטרף בימים אלו, יחד עם לימוד 'הדף היומי' בש"ס. בארגון 'תודעה' מציינים כי מניסיון רב השנים, הלומדים שעברו את המשוכה של סיום מסכת 'עירובין' על סוגיותיה הסבוכות והנושאים המורכבים הנלמדים בה, המשיכו בס"ד וסיימו את הש"ס כולו, "אין ספק שאירוע שכזה בו גדולי התורה יחזקו את הלומדים הרבים, יחזק ויעודד את לומדי הדף היומי בכל קהילות הקודש להמשיך בכך ביתר שיאת וביתר עוז ואף יגביר חיילים לתורה ולהלכה".

את שמחת התורה בסיום מסכת עירובין, ינעימו בקול גיל ורנן בעלי מנגנים מחצרות הקודש בניצוחם של ר' משה לאופר ור' רובי בנט, אשר ינצחו על תזמורת מורחבת להעלות ולהגדיל את שמחת התורה ויקרת מעלת לומדי התורה, אברכי הכוללים ובני הישיבות הקדושות.

הרה"ג ישראל משה פרידמן שליט"א מנכ"ל ארגון 'תודעה' אומר כי במהלך הערב יאמרו אלפי המשתתפים בבניני האומה את תפילת השל"ה הקדוש למען חינוך הילדים כאשר במקביל לאמירת התפילה בבניני האומה, קהל רבבות יאמר את התפילה יחדיו באותו זמן, "אנו מקווים שתהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון, כשרבבות אלפי ישראל יתפללו יחד את התפילה לשימור החינוך הטהור של ילדינו".

בארגון "דרשו", יקיימו במקביל לכינוס הגדול בירושלים, כינוסי משנה בכל רחבי העולם, בארה"ב ובצרפת קיימת דריכות והתרגשות בקרב בני הקהילה התורנית. הכינוסים שיתקיימו ברחבי אירופה בפריז שבצרפת, בלונדון שבאנגליה וברחבי ארה"ב בנקודות שידור ישירים שיעוברו מהמעמד הגדול. בליקווד שבארה"ב נשכר אולם רחב ידיים להעברת השידור וכן בברוקלין שבניו יורק ובהרי הקטסקילס ובעשרות נקודות נוספות בערים שונות ברחבי ארה"ב.

יצוין עוד כי לאחר 'סיום' מסכת 'עירובין', יחלו ברוב עם הדרת מלך את לימוד מסכת 'פסחים', כאשר קול התורה הולך ומתחזק דווקא בימים אלו בכל אתר ואתר למרות הקשיים, הגזירות והאווירה כנגד לומדי התורה ואברכי הכוללים. כמו"כ הקהל הרב בכינוס יאמר את תפילת השל"ה כאיש אחד בלב אחד לקראת המערכות הציבוריות הכבירות לשמירה על החינוך הטהור ומעמד לומדי התורה.

בהנהלת "דרשו" אומרים כי "מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א אשר השתתפו בכנסי "סיום הש"ס" העולמיים שקיימנו לפני מספר חודשים בכל רחבי העולם וקראו לציבור להצטרף למעגל לומדי ומסיימי הש"ס, יטרחו ויגיעו באופן אישי לכינוס האדיר על מנת לחזק את הלומדים הרבים, ולקרוא לציבור שטרם הצטרף ללימודי הדף היומי, לעשות כך, לקבוע עתים לתורה ולחזק את הלימוד היומי ואף להוסיף את לימוד הדף היומי בהלכה דבר יום ביומו במשנה ברורה".

הועדה המכינה מקרב נציגי הארגונים הפועלים להרבצת תורה, שיזמו את הכינוס שיתקיים בסיוע עיריית ירושלים, נועדו בימים האחרונים בצורה אינטנסיבית על מנת לעמוד מקרוב אחר כל הפרטים הדרושים להצלחתו של האירוע האדיר לכבודה של התורה. כאמור, ההיערכות וההכנות לקראת הכינוס שנערך בהפקת חברת "אפקט" בראשות ר' אפרים זילברברג, הושלמה בימים אלה, "הכינוס האדיר יוכיח קבל עם ועולם כי 'אין גדול כתורה ואין חכמיה כישראל' – וכי כבוד התורה הולך וחזק – למרות הכול, ובעז"ה רבים מאד יצטרפו גם הם בעצם ימים אלו למסלולי לימודי הש"ס כסדר". אומרים ב"דרשו" וב"תודעה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture