הגר"ד בצרי במכתב נדיר: "בואו לעזרת ה' בגיבורים למען תנועת ש"ס"

חיזוק אדיר לתנועת ש"ס: המקובל הגר"ד בצרי במכתב נדיר "ידעתם את מנהגי שלא להתערב בבחירות אך איככה אוכל וראיתי באובדן מולדתי, בואו לעזרת ה' בגיבורים למען תנועת ש"ס"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

לאחר התמיכות המפתיעות שזכתה תנועת ש"ס בשבועות האחרונים ובעיקר מהגרב"צ מוצפי אשר במשך שנים הדיר עצמו מכל עיסוק ועניין פוליטי, הבוקר זוכה שוב תנועת ש"ס למכתב תמיכה נדיר במיוחד מגדול המקובלים הגאון הצדיק רבי דוד בצרי שליט"א אשר גם הוא במשך שנים לא התערב בכל נושא פוליטי אף הפעם מחמת הבלבול הגדול וההרס הנורא ע"י אותם שמנסים לטשטש את ההשקפה הצרופה בדרכו של מרן הגר"ע יוסף, בחר המקובל הגר"ד בצרי להביע דעתו באופן ברור ונחרץ כי תנועת ש"ס היא תנועתו היחידה של מרן זצ"ל.

במכתבו פותח הגר"ד בצרי "הנה ידעתם את מנהגי שלא להתערב כלל וכלל בענייני בחירות והשתדלתי להרחיק את עצמי מענייני פוליטיקה וכד', ושמתי פניי להרבות תורה וקדושה בעם ישראל ולהשיב לב בנים על אבותם. וגם כשחזיתי כל השנים את עמוד האש ההולך לפני המחנה, הלא הוא מרן גאון הגאונים ופלא הדורות רבנו עובדיה יוסף זיע"א, אשר הנהיג את הדור ביד רמה והתווה את הדרך אשר ילכו בה ואת המעשה אשר יעשון, ומה היה לי הקטן באלפי ישראל להוסיף או לגרוע על דבריו הקדושים.

והנה בעת אשר נתקדרו השמים בעבים בג' חשוון תשע"ג, ובאה השמש בצהרים ונסתלק מעמנו המאור הגדול לבית עולמו והותיר אותנו יתומים כצאן ללא רועה. אוי לה לספינה שאבדה קברניטה. וגם אני ראיתי את המבוכה הגדולה שהשתררה במחננו והחלל העצום שנוצר, וגם הבלבול קנה לו שביתה באי אילו אנשים אשר אינם יודעים באיזו דרך לילך, והנה כל מפעלו הגדול של מרן זיע"א עומד בסכנה חלילה". כותב הגר"ד ומוסיף,

"ועל כן עצור במילין לא אוכל, כי איככה אוכל וראיתי ברעה אשר ימצא את עמי ואיככה אוכל וראיתי באבדן מולדתי, כיצד אוכל להחריש אל מול החשש הנורא כי כל עמלו של מרן מונח על כף המאזניים, אשר למעלה משנות דור מסר נפשו רוחו ונשמתו, להקים עולה של תורה בארץ ישראל, להוציא יקר מזולל ולהשיב רבים לכור מחצבתם, ובייחוד בקרב בני עדות המזרח אשר הגיעו מארצות ערב ונפלו ברשתם של משכיחי א-ל ועמדו בסכנת כליה רוחנית רח"ל, והוא בהנהגתו הכבירה ובמתק שפתיו אשר חננו ה', יחד עם נציגי תנועת ש"ס הקדושה הצליח למצוא מסילות לליבם ולהשיבם אל מסורת אבותם, והקים להם מוסדות תורה ויראה מדן ועד אילת, עד שנעשו עדרים עדרים של בני תורה, צורבא מרבנן, יושבי על מדין, אשרי העם שככה לו.

"ועתה, עם הסתלקותו מעמנו, היאך ניתן יד שכל עמלו הגדול של מרן זיע"א ילך לאבדון רח"ל, כיצד זה לא נאזור חיל ונקום כאיש אחד להמשיך את מפעלו הרוחני הגדול של מרן, אשר הוא כצוואה קדושה עבורנו".

SKMBT_C35315031200440"עצור במילין לא אוכל". מכתבו של הגר"ד בצרי שליט"א

הגר"ד בדבריו מדגיש כי לאור הסכנה על מפעליו של מרן החליט לחרוג ממנהגו ולהביע תמיכה ברורה לתנועת ש"ס "על כן, אמרתי אל ליבי, לחרוג הפעם ממנהגי ולעשות המעט שאוכל למען כבודו של מרן, ולקרא לכל יהודי אשר לב קדוש לו, להירתם במערכה זו, ולהצביע ולפעול ככל יכולתו למען תנועת ש"ס הק' אשר יסודה בהררי קודש וכל כוונתה אך ורק לשם שמים, וגם אשר מונהגת ע"י אבירי התורה מועצת החכמים, אשר לא זזה ידם מידי מרן זיע"א והמה הממשיכים את דרכו בסיעתא דישמיא.

דעו נא אחים, כי לא ענייני פוליטיקה אלו אלא ענייני תורה מן המעלה הראשונה, וכל עתיד חינוך צאצאנו תלוי בכך. על כן לא עת לחשות. הסירו את נגע הספק מלבכם, חוסו מפעלו של מרן, הצילו את נפשות המוני ילדי ישראל המצפים לרוח הטהרה שתיגע בהם, בואו לעזרת ה' בגיבורים למען תנועתו של מרן ש"ס, שתמשיך להתעצם ולעשות חיילים רבים לתורה ולתעודה.

וה' יחיש את גאולתנו במהרה, ונזכה ליום עליו נאמר ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים, אכי"ר". מסיים הגר"ד במכתבו הנדיר. בתנועת ש"ס מביעים קורת רוח רבה ממכתב נדיר זה שאין ספק יגרום לרבים לתת את קולם אך ורק לתנועת ש"ס אשר מאחוריה עומדים כל גדולי ומאורי הדור שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture