סגן שר החינוך פרוש סייר בבני ברק: "נסייע למוסדות התורניים לקבל המגיע להם" • גלריה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

"אנו עושים הכל כדי לסייע בידי תלמידי המוסדות התורניים לקבל את המגיע להם כמו כל ילד אחר בארץ, ובמסגרת זו אנו פועלים כדי שיאושר תקציב מתאים לבינוי ולשיפוצים גם במוסדות אלו"- כך אמר ח"כ הרב מאיר פרוש , סגן שר החינוך בסיורו בתלמודי-התורה בבני ברק, לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה, כאורחו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר.

יום הסיורים נפתח במתחם הת"תים שבמעלה רחוב חזון אי"ש, ובמסגרת זו, התקיים ביקור בכיתות הלימוד של תלמוד-תורה בוסטון, המונה 250 תלמידים, בהדרכתו של הרב נתן פוקסברומר, מנהל תלמוד-התורה, שסקר את תולדות הת"ת, כשכבר בעת הקמתו לפני שנים רבות הושם דגש, בנוסף לרמה הלימודית הגבוהה, גם על הטיפול הרגשי שבאותם ימים, לעומת היום, איש כמעט לא נתן דעתו על כך, והתוצאות, אכן, הוכיחו את עצמן.

הרב חנוך זייברט, ראש העיר עמד על הגידול המבורך במספר התלמידים לשנת הלימודים החדשה, שככל שהעיר בני ברק וותיקה יותר, מספר תלמידיה גדל יותר, ובשנת הלימודים ה'תשע"ו ילמדו בה כ-71,000 תלמידים במגזרים השונים, תוך שימת דגש מיוחד על בינוי מאסיבי ביותר במוסדות חינוך ושיפוצים בבתי"ס ובגני-ילדים רבים. בהתייחסו לעבודת מנהלי הת"תים, הוא הטעים, כי חיזוק מעמדם של המנהלים הביא להעלאה משמעותית של הת"תים, הן ברמה הלימודית והן בהיבט הארגוני.

ביום הסיורים נטלו חלק גם הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע; הרב אליהו דדון, סגן רה"ע וראש אגף החינוך; הרב שלמה קוסטליץ, חבר הנהלת העירייה; הרב פרץ אברמוביץ, חבר מועצת העירייה; הרב ישראל דרנגר, רמ"ט רה"ע; אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה; הרב יוסף גרליץ, יועץ רה"ע לחינוך ולרווחה; הרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח; הרב יהונתן ספרא, מנהל אגף החינוך; הרב יהודה לוי, המשנה למנהל אגף החינוך;; הרב יוסף צימט, עוזר רה"ע; אינג' שמואל כהן-צדק, מהנדס אגף החינוך וצוות בכיר מלשכת סגן השר ומהעירייה.

לאחר הביקור בת"ת בוסטון, נכנסו סגן השר , רה"ע והמשלחת לתלמוד-תורה "תלפיות", שבהנהלת הרב יוסף אהרונוב, והמונה 170 תלמידים, כאשר המבקרים שמעו סקירה מהרב אליהו דדון, סגן רה"ע וראש אגף החינוך והרב יוסף אהרונוב, המנהל על שיטות הלימוד בת"ת ורמתו האיכותית, כאשר התוצאות של תלמידיו המעולים מצביעות על ההשקעה והמסירות של הצוות החינוכי.

משם יצאו המשתתפים למתחם תלמוד-תורה "דרכי חינוך" לחינוך המיוחד, המונה כ-100 תלמידים, ובמקום נשמעו דברים מפי הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע; הרב שלמה שטרן, חבר מועצת העירייה ויו"ר העמותה והרב אריה קופמן, מנהל התלמוד-תורה. המשתתפים התרשמו מעבודות הענק המתבצעות במקום, כאשר המבנה הישן נהרס כליל, ובימים אלו הולך ונבנה המבנה החדש, שיכלול 16 כיתות לימוד, אולם כינוסים וחדרי ספח. עלות הבניה- 9 מליון ₪, ועבודות הבניה מתבצעות ע"י העירייה ומינהל הפיתוח במשרד החינוך, שבהנהלת מר תמיר בן-משה, המגלה אהדה לצרכי המגזר החרדי.

EDT_7626

בהמשך יום הסיורים ביקרו המשתתפים במבנה תלמוד-תורה באבוב שברחוב חזון אי"ש , והמונה 172 תלמידים. דברים על שיטות הלימוד האיכותיות במקום נשמעו מפי הרב משה בן-ציון לנדא, מנהל התלמוד-תורה, שגם עמד על צרכי הפיתוח, בעקבות הגידול המתמיד והמבורך במספר התלמידים. הרב מאיר פרוש, סגן שר החינוך והרב חנוך זייברט, ראש העיר התרשמו מהעבודה החינוכית העניפה המושקעת בת"ת והודיעו על הכוונה לסייע לת"ת במסגרות האפשריות השונות.

את יום הסיורים חתמו סגן השר וראש העיר בביקור בתלמוד-תורה "זיו התורה", ובו שמעו דברים מפי המנהל והמייסד, הרב מאיר ויסמן שסקר את שיטות הלימוד היחודיות של הת"ת, ובין היתר "זכרו תורת משה" של שימת דגש מיוחד על השינון של החומר הנלמד. הרב חנוך זייברט, ראש העיר מסר על הסיוע העירוני לתלמוד-תורה עד כה ועל תכניות להרחיב את תקצוב העירייה למקום. הרב מאיר פרוש, סגן שר החינוך הביע את כאבו על הקשיים הממשלתיים המוצבים לסיוע לת"תים מסוג זה, כשיש בכך קיפוח משווע לעומת מוסדות חינוך במסגרות האחרות והבטיח את פעילותו למנוע את המשך אפליה חמורה זו. במסגרת המעמד גם התקיים מעמד קביעת מזוזה לאגף בתלמוד-התורה.

EDT_7864

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture