מחזור נוסף של עובדי חברות הקדישא סיים בהצלחה קורס הכשרה מקצועית

השר לשירותי דת, ח"כ הרב דוד אזולאי: " קורס זה הוא מהווה בסיס חשוב למהפכת שירותי הדת בישראל והפיכתם לידידותיים יותר ומאירי פנים. נמשיך לשפר בכוח ובחוזק את שירותי הדת בכדי להפכם לנגישים ומוארים יותר לציבור הרחב."

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

ביום ראשון השבוע, נערך טקס סיום לתכנית ההכשרה לעובדי קבורה "מורשת בנימין", ע"ש בנימין הס ז"ל, מנכ"ל חברה קדישא חיפה.

הקורס הינו מיזם משותף של המשרד לשירותי דת ופורום חברות הקדישא ומופעל על ידי אוניברסיטת אריאל שבשומרון כחלק משיפור שירותי הקבורה בישראל.

הטקס נערך בהשתתפות הרב הראשי לישראל, הרה"ג דוד לאו שליט"א, השר לשירותי דת ח"כ הרב דוד אזולאי, מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל פורום חברות קדישא הרב אברהם מנלה, יו"ר פורום חברות קדישא עו"ד זאב רוזנברג, נציגי משפחת הסה משפחת הסה, וגורמים נוספים הקשורים לשירותי הקבורה.

מטרות הקורס הינן מיסוד המקצוע והרחבת הידע הנדרש, הקניית כלים לשיפור השירות ולהתמודדות עם סוגיות ייחודיות בתחום ויצירת סטנדרטיזציה ואחידות בתהליכי העבודה. תוכן הקורס הכיל ידע הלכתי, מיומנויות שירות, מיומנויות תקשורת, מיומנויות מחשב, עזרה ראשונה, נהלים וחירום וסיורים בשטח. בנוסף, הקורס הכיל סדנאות שירות וסדנאות עיבוד רגשי וכן תכנים מנהליים (נהלים, סוגיות משפטיות, בטיחות ועוד).

קורס זה היה המחזור השני של התכנית אשר מיועד לעובדי השטח לאחר שנחל הצלחה רבה, שיפור וכן שיתופי פעולה בכל תחומי שירותי הקבורה ובין העובדים במקומות השונים. בקורס לקחו חלק כ-35 עובדים, מהם עובדי פורום חברות הקדישא הגדולות בישראל ועובדי המועצות הדתיות והאזוריות אשר לוקחים חלק בשירותי הקבורה.

המשתתפים בקורס סיימו עם ממוצע ציונים גבוה, דבר המעיד על הצלחת העברת התכנים. אחד ממעבירי הקורסים היה הרב יעקב רוז'ה, חבר מועצת הרבנות הראשית ויו"ר ועדת כבוד המת שנחשב לאוטוריטה הכי גבוהה בנושא הלכות קבורה והיה המרצה העיקרי בקורס בנושא זה.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו: "אני שמח לברך, זו הפעם השנייה, על קיום הקורס העוסק בהעשרת הידע המקצועי ומתן הדרכות בשיפור רמת השירות הניתן ע"י העובדים האמונים על מתן שירותי הדת לאזרחי ישראל. באמצעות הדרכות אלו, ניתן יהיה יחד עם המשרד לשירות דת, לשדרג את רמת השירות ואיכותו לכל תושב בארצנו, תוך שמירה על גדרי ההלכה וההנחיות ההלכתיות של הרבנות הראשית לישראל."

השר לשירותי דת, ח"כ הרב דוד אזולאי: "אני רוצה לברך את המחזור השני קורס "מורשת בנימין". בשנה שעברה המשרד לשירותי דת הקים יחד עם פורום חברות קדישא קורס המקנה ידע ומיומנויות רגשיות וחברתיות במקצועות הקבורה. קורס זה הוא מהווה בסיס חשוב למהפכת שירותי הדת בישראל והפיכתם לידידותיים יותר ומאירי פנים. הבוחרים במקצוע הקבורה מתמודדים במהלך עבודתם עם קונפליקטים רבים הנוצרים עם המשפחות האבלות. כדי ללוות את המשפחה בשעתם הקשה, ולהתמודד עם העומס הרגשי, על העובדים לעבור הכשרה עיונית ומעשית. לא בכדי המשרד לשירותי דת מקיים קורסי הכשרות במועצות הדתיות על כל גווני המקצועות בכדי לבטא מגמה זו. נמשיך לשפר בכוח ובחוזק את שירותי הדת בכדי להפוך את מתן שירותי הדת לידידותיים יותר ומאירי פנים. יישר כוח לעוסקים במלאכת הקודש ובהצלחה בעשייה המבורכת."

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס: "שירותי הדת מונגשים ומשתפרים בתנופה ובעלייה כל הזמן וסיום המחזור השני לקורס זה הוא ביטוי מובהק לכך. בשנה שעברה הקורס נחל הצלחה רבה לא רק בסיומו אלא גם בהמשכו. ראינו קשרי עבודה בין בני המחזור הראשון שנולדו מהקורס וכן שיתופי פעולה מבורכים בין אנשי שירותי הקבורה אשר עושים עבודתם נאמנה. בטוחני כי הקורס ענה על מטרותיו לרוב. משתפי הקורס הראשון ביקשו וקיבלו ריענון לאחר סיום הקורס דבר שהצביע לנו על חיוניות הקורס לעובדי שירותי הקבורה בישראל. אני רוצה לברך את פורום חברות הקדישא על הצלחת הפרויקט ביניהם אורית מסאמי, מזכירת הפורום, ומוריה פורת, סמנכ"לית משאבי אנוש במשרד לשירותי דת, על ארגון וניהול מקצועי של התוכנית. ולמסיימי הקורס אאחל לכם הצלחה בעבודתכם, בטוחני כי כעת תוכלו להמשיך ללוות את המשפחות האבלות ביתר קלות ולסייע להם ככל הניתן."

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture