כנס בנתניה לזכרו של הרב שמעון גבאי זצ"ל • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

למעלה מאלפיים איש מבני הציבור הדתי והחרדי מנתניה ומחוצה לה, גדשו בהמוניהם את האוהל הענק שהוקם ברחבת ת"ת "אור לציון" לרגל יום השנה הרביעי לזכרו של מייסד המקום הגאון הצדיק ר' שמעון גבאי זצ"ל בלטו בנוכחותם מאות תלמידי ובוגרי הישיבות פרי גידוליו של הרב זצ"ל אברכי הכוללים חברי הקהילה ועמך בית ישראל שבאו להוקיר את זכרו של הרב שפעל במסירות נפש ללא לאות להרמת קרן התורה בנתניה רבים מהם סיפרו על הזכות שנפלה בחלקם להכיר מקרוב את הרב ולהימנות בין תלמידיו הקרובים שלולא הוא רחוקים היו היום מחיי תורה ומצוות ובמאור פניו קירבם אט אט עד שנכנסו ושקעו באוהלה של תורה.

בזה אחר זה הגיעו גדולי התורה ופוסקי ההלכה והעלו קוים לדמותו רבת ההוד של הר"ר שמעון גבאי זצ"ל.

ראשון הנואמים: הגאון ר' משה חיים לאו שליט"א מרבני העיר, שעמד בדבריו על גדלותו של הרב זצ"ל שחולל מהפיכה בנתניה.

הרה"ג ר' משה בן משה שליט"א ראש מוסדות "נר רחמים" תלמידו המובהק של הרב זצ"ל הזכיר את דברי חז"ל "חזקה על המת שמשתכח מן הלב אחר יב' חודש" אבל מה לעשות שאת הרב אי אפשר לשכוח! נתניה חייבת הכרת הטוב למי שהפך אותה מעיר של יהלומים גשמיים לעיר של יהלומים רוחניים!!! וכשהרב אבא שאול זצ"ל הציע לרב בוא לירושלים ואגדלך בתורת הנגלה והנסתר הרב בענווה השיבו איך אעזוב את תלמידי…איך אנטוש את הצאן ונתניה מה תהא עליה.

הרה"ג יוסף חיים גבאי שליט"א ראש המוסדות קידם בברכה את בואו של שר הפנים הפריפריה הנגב והגליל ר' אריה דרעי וסיפר שרב חלקו בהקמת המוסדות ושאבא זצ"ל היה חוזר על זה מפעם לפעם שר' אריה הוא שדאג לקבלת השטח ולסכום הגון להתחלת הבנייה וגם היום אוזנו פתוחה וכרויה לעזור בכל ליבו ונפשו.

הרב אריה דרעי שר הפנים – העלה זיכרונות מתקופת היכרותו את הרב כבר למעלה מ 30 שנה משנת תשד"מ "הסבתא שלי הייתה גרה בנתניה בשיכון סלע ואני זוכר את תחילת דרכו של הרב ואומר אני בפה מלא "ויעש כן אהרון-מלמד שלא שינה" אותם הנהגות שהיו לו כשהכרתי אותו בצעירותו בשנות אברכותו היו לו גם כשהתפרסם לשם ולתהילה, אותה ענווה אותה פשטות ההתבטלות המוחלטת לגדולי ישראל לרה"ג ר' בן ציון אבא שאול ולמרן פאר הדור הרב עובדיה יוסף זצ"ל שאהבו אהבה עזה והיה נהנה להגיע לנתניה לראות את הפעילות והמהפכה והיה משבח אותו בכל עת, ועליו נאמר "אשרי בניו אחריו" שהותיר לנו את בניו היקרים ובראשם ראש המוסדות הרב יוסף חיים שליט"א".

הגאון הגדול חבר מועצת חכמי התורה הרב שמעון בעדני שליט"א שיהיה ידיד נפש של הרב במשך רבות בשנים, סיפר בערגה על אותם ימים כאשר חשבו להקים ישיבה בנתניה ומרן הרב ש"ך זצוק"ל אמר 'נתניה זה עיר של חוף לא עיר של תורה' והנה בא הרב זצ"ל, ועשה מהפכה ובמסירות נפש הוציא יקר מזולל ומאות רבות של אברכים ותלמידי ישיבה מתהלכים בעיר וכולם מפירותיו של הרב זצ"ל.

נאום חוצב להבות נשא הגאון הגדול ר' אליהו אבא שאול שליט"א ראש ישיבת "אור לציון" שהביא את דברי הגמ' "והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע … ומצדיקי הרבים ככוכבים.." אלו מלמדי תינוקות וכשר' יוחנן נפטר הספידו אותו "קשה היום לישראל כיום בא השמש בצהריים" השמש תמיד נמצאת ומאירה כך הצדיק רק מסתלק מעיננו, ר' שמעון ממשיך להאיר עלינו ועל המוסדות על בניו היקרים ועל אשתו הרבנית הצדקת שתיחי' וכל מי שתומך במוסדות של הרב זצ"ל מובטח לו שיבורך מיפי עליון וזכותו של הרב תגן עליו.

המרא דאתרא רב העיר הרה"ג קלמן מאיר בר שליט"א שהכיר את הרב אומנם בסוף ימיו אך השאיר עליו רושם עז סיפר על מאור הפנים של הרב לכל תלמיד ולכל אדם! הרב זכר כל תלמיד בשמו ובשם אביו ויהי לפלא… שהרי מדובר במאות רבות של ילדים תלמידי ישיבה אברכים ושאר עמך ישראל, אינני יודע כמה היה זכרונו חזק אבל אבא את שמות בניו אינו שוכח! כך היה הרב כאב לבן, הרב גבאי טיהר את נתניה כמו רשב"י זיע"א שטיהר את טבריה נתניה לא הייתה נראת כמו שהיא היום לולי הרב גבאי זצ"ל.

הגאון המקובל הרב בניהו שמואלי שליט"א עמד על כך שהרב זצ"ל עסק בפנימיות התורה והרחיב בדברי הזוהר הקד' על הפרשה, עוד אמר שע"י לימוד הזוהר הקדוש עם ישראל יצאו מהגלות מבלי מחלות ואסונות ח"ו אלא ברחמים ושצריך להרחיק את המכשירים הטמאים שיש בהם טומאה ומביא צרות ומחלות והוא מוקצה מחמת מיאוס.

הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א התנצל על שנבצר ממנו להשתתף מאחר ועיכבו אותו באירוע אחר ברמת גן שלא כצפוי.

עוד נשאו דברים תלמידיו הרב מיכאל דדון שליט"א ר"מ בישיבה והרב אלון אלבז שליט"א שהיו מקורבים לרב זצ"ל במשך שנים רבות והעלו זיכרונות וגעגועים מאותם ימים בתקווה שנזכה בקרוב לחזות בביאת גואל צדק ותחיית המתים.

כמו"כ נכחו באירוע: הרב דוד אוחיון שליט"א רב אלפי מנשה, הרב אברהם שידלר שליט"א חבר ב"ד הרבני, הרב אשר דדון שליט"א ראש ישיבת אור התורה, הרב מנחם שמואלי שליט"א ראש ישיבת רבנו יואל, הרב מאיר פדידה שליט"א רב הקהילה הספרדית רכסים, הרב חיים ועקנין ראש כולל בנתניה, יו"ר המועצה הדתית ר' אשר אוחנה הי"ו, מנכ"ל אל המעיין משה אילוז הי"ו , סגן ראש העיר ר' חגי חדד הי"ו, חברי המועצה ר' משה לוי, ר' יניב טסה, ר' יהונתן כהן.

במהלך הערב קיבלו המשתתפים חוברת מהודרת בשם "זיכרונות הוד" ובו התראיינו לרגל יום השנה הרביעי הגאון הרב שמעון בעדני הגאון הרב אליהו אבא שאול שר פנים ר' אריה דרעי וחה"כ ר' יואב בן צור שהכירו את פועלו של הרב מקרוב וליוו אותו במשך שנים, בפתח החוברת נפתח בדברי פתיחה בנו הרה"ג יוסף חיים גבאי שליט"א ראש המוסדות.

בתחושת התרוממות ממשית התפזרו ההמונים לביתם בשעת ליל מאוחרת כאשר רבים מקבלים על עצמם קבלות חשובות מדרכיו והנהגותיו של הרב וחלקם מקבלים על עצמם שותפות בהחזקת המוסדות כיששכר וזבולון כדי להיות חלק מהמהפכה אותה התחיל הרב זצ"ל ונמשכת ע"י בניו ממשיכי דרכו.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture