בשורה לתושבי שכונת 'עמק יזרעאל' בעפולה

בהליך מואץ ובמשאבים רבים מקדמים במרכז הארצי לטהרת המשפחה בניית מקווה טהרה בשכונת 'עמק יזרעאל' בעפולה העתידה לקלוט אלפי משפחות* עלות בניית המקווה עומדת על כשתי מיליון ש"ח

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

ביוזמת המרכז הארצי לטהרת המשפחה, נמצא בימים אילו בתנופת בנייה מקווה טהרה חדש בשכונת 'עמק יזרעאל' בעיר הצפונית עפולה. השכונה המדוברת ממוקמת בחלק המזרחי של עפולה סמוך למרכז ג'י ולבית חולים העמק. מדובר על שכונה חדשה בעלת 4100 יח"ד, השכונה נחשבת לפורצת דרך ועתידה לקלוט אלפי משפחות. התושבים בשכונה עוקבים בהשתאות אחרי הליך התכנון ולא מפסיקים להביע את הוקרתם ותודתם לראשי "המרכז הארצי למען טהרת המשפחה", שנטלו על עצמם את המשימה לבנות את המקווה החדש, מאחר וכעת אין בכל האזור מקווה אחת לרפואה.

כאמור, העבודה נמצאת בשלבי התכנון הסופיים ובקרוב מספרים רבני המרכז כי יוחלו לדווח בעז"ה על מקווה נוסף בא"י שבנייתו הסתיימה. מקווה טהרה זה צפוי לשמש אלפי ורבבות תושבים המתגוררים באזור ובנקודות ישוב סמוכות, שעד כה לא היה להם מקווה. כמו בעבר ובמקומות רבים אחרים, גם מקווה זה יגרום לעלייה רוחנית ולהוספה בקודש ביישובי ישראל.

הרב חיים לוי, יו"ר "המרכז הארצי", מציין כי: "מקווה זה הינו, אחד מתוך שורה של מקוואות הנמצאים בבניה, מלבד אחרים הנמצאים בתהליכי שיפוץ, כמו רבים אחרים שזוכים לתחזוקה רצופה בכל ימות השנה.

עוד מוסיף הרב חיים לוי, : "כי גם אחרי שנשלמת המלאכה, כמו בכ-1000 מקוואות שנבנו על ידי "המרכז הארצי" בכ-75 שנותיו, מאז הוקם בשנת תש"ב, נמשך הקשר הרצוף עם המועצות הדתיות, או אנשי הועד המקומי, כדי לעקוב אחרי הנעשה ולוודא שבכל מקום ומקום המקווה פועל כהלכה בלי תקלות, ובאם יש צורך לחוש ולתקן כל מה שנדרש"

על פי התכנון, עלות הבנייה של המקווה תהיה כשתי מיליון ₪ – יו"ר המרכז הארצי הרב חיים לוי שליט"א מציין כי העלות, בהתאם לגודלו של המבנה והתכנון הפנימי המוקפד שנעשה ברמת עיצוב מיוחדת ביותר, בנוסף שוקדים רבני המרכז הארצי בליווי הפרויקט מהצד ההלכתי על מנת שהמקווה יבנה ברמת ההידור הגבוהה ביותר

הרב חיים לוי יו"ר המרכז מציין עוד, כי: "כל תרומה מכל נדיב לב מתקבלת בברכה וזוכה לברכתם של גדולי ישראל, העוקבים אחר הנעשה ואף נוטלים חלק במעמדים של חנוכת מקוואות ברחבי הארץ. לא מעט מקוואות נבנו כבר בעבר בעזרת נדבת לב הציבור, שכן כל תרומה גדולה כקטנה מסייעת ומוסיפה נדבכים במגדלי הטהרה בכל רחבי הארץ.

בנוסף, בימים אלו עמלים רבני המרכז הארצי על סיום תכנון וועידת 'טהרת המשפחה' בחודש תמוז הבעל"ט. הרב עקיבא ווינר מנכ"ל ארגון 'טהרת המשפחה' מפרט: בימי העיון שיתקיימו בעזרת השם בין התאריכים כ"ז וכ"ח בתמוז. מתעדים להשתתף רבנים וגדולי הדור וביניהם גם הגאונים הרבנים הראשים לישראל. במהלך ימי העיון דנים ומלבנים בחידושי ההלכתיים האחרונים שהתעוררו כהמשך ישיר לעבודת הקודש של רבני המרכז. בנוסף, בימי העיון יציגו רבני המרכז את החידושים המקצועיים המשתלבים באופן מעורר התפעלות יחד עם שמירה קפדנית של ההלכה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture