מחאה בכפר סבא: קניון חדש יפתח שעריו ביום השבת

רבני העיר מתארגנים לקראת מעמד גדול של תפילת מחאה המונית – תפילת מוסף בשבת, ברחבה שמול בניין העירייה • תלונות כי פתיחת הקניון בשבת מסכנת פרנסתם של השובתים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

השבת נרמסת ברגל גסה: הבוקר פורסם בעיתון יתד נאמן כי עם פתיחתו של קניון חדש בכפר סבא שיחלל שבת, רח"ל, רבני העיר ועסקני השבת מתארגנים לקראת מעמד גדול של תפילת מחאה המונית – תפילת מוסף בשבת, ברחבה שמול בניין העירייה.

הקניון החדש מכונה "אושילנד", משלב מתחם של מסחר ומתחם "בילוי", עם אטרקציות לילדים. המתחם הענק משתרע על שטח של 34 אלף מ"ר (4 קומות), ויש בו שורה ארוכה של חנויות מותגי הלבשה ועיצוב, מאפיות ושוק אוכל גדול עם מסעדות ובתי קפה, וכן אטרקציות לילדים ולכל המשפחה. במתחם יש פארק משחקים רחב ממדים המשתרע על פני 1,200 מ"ר.

"אתם מוזמנים להגיע גם בשישי שבת, בין השעות עשר בבוקר לאחת עשרה בלילה ופשוט… לקנות חוויות!", זועקות מודעות הפרסום של הקניון, הפעיל למרבה החרפה, שבעה ימים בשבוע. בעיר מצביעים על כך כי יש מי שמעלים עין או מעניק אישור שבשתיקה, באישור ראש העירייה יהודה בן חמו.

יצוין כי חוק העזר העירוני של העיר כפר סבא, קובע במפורש כי "אסור לכל אדם לפתוח חנות או בית קפה בשבתות ובימים טובים בתוך אזור המועצה המקומית של כפר סבא". חוק העזר אף מתנה מתן רישיון לפתיחת חנות או בית קפה בכך שבעל העסק יוכיח כי לא יפתח את שעריו בימי המנוחה השבועית ובחגי ישראל. אך בפועל החוק נרמס ברגל גסה.

העבריין שיפתח את שערי העסק בשבת, יקבל קנס של 600 שקלים, "ואם הייתה העבירה נמשכת, דינו קנס נוסף של 24 שקלים לכל יום שבו נמשכה העבירה אחרי שנמסרה לו עליה הודעה בכתב מאת ראש העירייה או אחר הרשעתו", לשון חוק העזר העירוני.

אך למרות הוראות החוק הברורות, ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו הבטיח לבעלי הקניון אושילנד, סמי קצב, שלא יאכוף לגביו את החוק.

Outlet in Herzelia,where there are all the best shops in Israel. Photo by Nati Shohat/Flash90. *** Local Caption *** ?????? ?????? ?????
קניון. אילוסטרציה. צילום: Nati Shohat/Flash90.

יצוין כי פתיחת הקניון החדש, מסכנת באופן ממשי את עמידתם של בעלי העסקים האחרים בכפר סבא. נכון להיום קיימים מספר קניונים שסגורים בשבת בעיר. כך למשל, קניון ערים סגור בשבת, לאחר מאבק משפטי שנוהל לפני כעשור. וגם קניון שבירו סגור בשבת. רק קניון G, השוכן מחוץ לכפר סבא – אך העירייה גובה מבעלי העסקים שבו את דמי הארנונה, פתוח בשבת. לאחרונה נפתחה בשבת בקניון הזה חנות של רשת נעליים, מעשה שגרר אחריו את פתיחת הסניף של רשת נעליים נוספת באזור התעשייה. בעלי עסקים קטנים הפועלים במרכזה של העיר כפר סבא נפגעים באופן ישיר מפתיחת הקניון ואף פנו במכתב אישי על כך לראש העיריה.

"המציאות החדשה בעיר, צפויה ליצור אי צדק בלתי נסבל, המפר את ההגינות המסחרית בעיר. פתיחת עשרות חנויות מסחר בשבת, לא מותירה בפנינו שום ברירה אלא להשמיע את צעקתנו. מי שרוכש בשבת מוצרים, לא ישוב לרכוש אותם במהלך השבוע ובכך אנחנו עתידים לספוג הפסדי ענק, עד כדי קריסת עסקים" – כתבו בעלי העסקים ואליהם הצטרף יאיר קורח יו"ר התאחדות הסוחרים בישראל.

רועי לחמנוביץ' מנכ"ל קואליציית "שבת שוויון": "העיר כפר סבא מורכבת מבעלי עסקים דתיים וחילונים כאחד, המבקשים להמשיך ולהתפרנס בכבוד. יש מי מהם המבקשים לציין את יום השבת באופן הדתי ויש מי מהם המבקש לציין אותו במסגרת המשפחתית. מה שמאחד את כולם הוא התנגדות נחרצת להקריב את יום המנוחה. מדובר בעובדים ולא בעבדים. לא יעלה על הדעת שגופים כלכליים גדולים מבקשים לדרוס את השבת ולא יהיה מי שיעמוד מנגד". ניסינו לשווא, לקבל את תגובת עיריית כפר סבא.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture