"דאגה אמיתית לכל אחד" • תלמידים מספרים על הגרמ"מ חדש זצוק"ל

האיכפתיות מכל תלמיד, השיעורים העמוקים, התפילות, השיחות והעצות הנבונות: שעות לאחר הסתלקותו של ראש ישיבת 'אור אלחנן' משרטטים קווים לדמותו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

כאחד מבין אלפי התלמידים שזכו ללמוד מתורתו, הנהגותיו, שזכיתי גם אני להנות מהיחס המיוחד שהיה לו לראש הישיבה לכל תלמיד ותלמיד

Ultra Orthoodx jews from the Or Elchanan Yeshiva listen to Rabbi Mordechai Chadash, the head yeshiva of Or Elchanan in Jerusalem on May 16, 2016. Photo by Shlomi Cohen/Flash90 *** Local Caption *** ????? ????? '??? ?????' ??? ????? ??? ??? ????? ???

שוחחתי עם כמה מתלמידיו חלקם אף היו בישיבה בשנים בהם למדתי אני בישיבה, ואספתי אותם לשיחה מיוחדת שעות ספורות לאחר שהם ליוו את רבם הנערץ למנוחת עולמים, זה לא היה פשוט כי עוד לא עיכלנו את האבידה הגדולה, ציפינו לעוד שנים רבות במחיצתו של ראש הישיבה, לפגוש את מאור פניו, לשאול אותו לעצה בנוגע לכל דבר אשר הם זקוקים לעצה והכוונה, אבל למגינת ליבנו נפלה עטרת ראשנו בהילקח מאיתנו רבנו הדגול הגאון הגדול ר' משה חדש זצ"ל ראש ישיבת אור אלחנן

שוחחתי עם חברי לישיבה עם אלו שכמוני זכו גם הם במהלך השנים הרבות שהישיבה קיימת ללמוד בישיבה להכיר את ראש הישיבה על הימים המיוחדים על הרגעים והנשגבים שהיו להם במחיצת רבם בשנים שבהם למדנו בישיבת אור אלחנן, וגם על הקשר המיוחד שהיה לכל אחד מהם עם ראש הישיבה גם לאחר שנים רבות אחרי שעזבו את הישיבה, העלנו זכרונות מיוחדים על רגעים מיוחדים על זכרונות שנחקקו עמוק עמוק,
ביקשתי מהם לספר כדי שנוכל לשמוע מהם, להבין על הרגעים הראשונים במחיצת רבם כשהם עוד היו בחורים צעירים שנכנסנו זה עתה ללמוד בישיבת אור אלחנן, על ה"אלול" הראשון בישיבה על השיעור כללי הראשון
הרב אריה סילבר – "ביומי הראשון כבחור צעיר שרק עכשיו טועם מה זה ישיבה גדולה על כל המשתמע מכך התקבלתי באור פנים והרגשתי שהוא רואה בי כתלמיד יחיד כאילו אין עוד תלמידים בישיבה ורק אני קיים, הוא טרח לדואג ולוודא שיש לכל בחור כל מה שהוא צריך ברוחניות ובגשמיות"

הרב אלחנן פרומר "כילד גדלתי בשכונה סמוכה לישיבה ושמעתי רבות אודות ראש הישיבה, ובאלול הראשון כשנכנסתי לבית המדרש פגשתי בכניסה לבית המדרש את ראש הישיבה שנתן לי הרגשה מיוחדת ונעימה כבר ביומי הראשון בישיבה"

הרב אברהם מונק "זכיתי ואני בן למשפחת כהנים כבר בימים הראשונים כתלמיד בשיעור א' לאחר תפילת שחרית הוא ניגש אלי בחביבות והודה לי על הברכת כהנים שברכתי אותו ואת שאר המתפללים וכל זה בלי להכיר אותי עדיין בכלל.
ההרגשה של בחור חדש שעדיין לא מוצא את מקומו והכל גדול ומנוכר כשהוא ניגש אליך בכזה מאור פנים היא ההרגשה המיוחדת הזאת מלווה אותי עד היום"

ביקשתי מהם גם לספר על הנהגותיו של ראש הישיבה על הדברים שראינו, שנחקקו בנו חזק וניסינו לנסות לתמצת מהם הדברים המיוחדים שראינו בראש הישיבה
הרב אריה סילבר "ראינו אצל ראש הישיבה אכפתיות מיוחדת ולב רחב חיוך לכל אחד ואחד מילה טובה, זכינו לקבל ממנו טפיחה על השכם דרבון להתקדם ולהתקדם"

הרב אברהם מונק "הדברים המיוחדים אצל הראש ישיבה רבים הם ואין ניתן למנותם הרגש לכל אחד נער וזקן.
החיוך המיוחד.
הדאגה האמיתית שבאה ממקום של דאגת רב לתלמידו כאב לבנו, לא אשכח את הסיטואציה הזו בערב ראש השנה שהוא קרא לי לחדרו וביקש שאקבל על עצמי למענו להפסיק את חטא העישון. הכל בא ממקום רך ורגיש בצורה מתחשבת ומבינה,אבא לכל תלמיד כפשוטו"

מספרים שהתלמידים הרבים שלמדו בישיבה ברבות השנים, גם היום אחרי הרבה שנים שהם כבר לא לומדים בישיבה הם מאוד קשורים אל הישיבה, ניסינו להבין מה ההסבר לזה?

Rabbi Mordechai Chadash, the head yeshiva of Or Elchanan arrives to deliver a lesson in Jerusalem on May 16, 2016. Photo by Shlomi Cohen/Flash90 *** Local Caption *** ????? ????? '??? ?????' ??? ????? ??? ??? ????? ???

הרב אריה סילבר "החביבות המיוחדת של ראש הישיבה גם לאחר שבחור כבר עזב את הישיבה, תמיד היה מתעניין ושואל, גם בפגישות אקראיות היה מתעניין מאוד מה עם תלמידיו עם המשפחות שלהם והילדים שלהם היכן לומדים, היה מדבר איתנו כמו ר' מוישה לא כמו הראש ישיבה, היה מתקשר אל התלמידים לשאול בשלומם והיה נוהג לומר "משה חדש מדבר" ככה הוא נהג איתנו בפשטות מיוחדת"

הרב אברהם מונק "אני נזכר עכשיו ברגע מיוחד שהיה לי איתו אחרי שהתחתנתי, כמה שנים אחרי נישואי כששקדתי על תלמודי בכולל נפגשנו והוא אמר לי ליד אשתי "שמעתי שאתה מאברכיה החשובים של פתח תקוה"
איזו נחת, איזו הרגשה מדהימה לשמוע כזה משפט מלב אוהב ומתעניין באמת!"

כל מי שהיה היום בלוויה ראה את התלמידים הרבים הולכים שבורים ורצוצים אחר מיטתו, ניכר היה על פניהם שהם מרגישים כצאן ללא רועה, כבנים שאיבדו את אביהם שאלנו את עצמנו מה גרם לתלמידים להרגיש כל כך מחוברים אליו?

הרב אלחנן פרומר "היחס המיוחד שכל אחד זכה לקבל ממנו ראינו בו כדמות גדולה אך בגלל היחס המיוחד שלו הרגשנו מאוד בנוח לידו וקיבלנו ממנו גם הערות בצורה טובה כי הרגשנו שחשוב לו ואכפת לו מאיתנו"

הרב יעקב עזרן "זה ככה כי למרות שמצד אחד הוא היה הראש ישיבה שלנו שהיה לנו יראת כבוד ממנו, כשהיינו מדברים איתו הרגשנו אותו כמו אבא  ה"ראש ישיבה" היה כתובת לכל דבר לעצה והכוונה עם לב חם והקשבה מיוחדת לכל אחד ואחד,

עוד סיפור מיוחד ששמעתי על דברים שקרו ממש לאחרונה ילד של אחד התלמידים שלמדו בישיבה חלה, ותוך כדי שראש הישיבה היה חולה לאחרונה והיה טרוד סביב בריאותו הוא לא שכח את התלמיד והתקשר לשאול אותו מה שלום הילד שלו"

מדברים רבות בעולם הישיבות על השיעור כללי ב"אור אלחנן" על השיעור כללי של ר' מוישה חדש ביקשנו מהתלמידים לנסות להסביר למי שלא היה שם שיוכל גם הוא להבין קצת, מה היה מיוחד בהם?

Ultra Orthoodx jews from the Or Elchanan Yeshiva listen to Rabbi Mordechai Chadash, the head yeshiva of Or Elchanan in Jerusalem on May 16, 2016. Photo by Shlomi Cohen/Flash90 *** Local Caption *** ????? ????? '??? ?????' ??? ????? ??? ??? ????? ???

הרב יעקב עזרן "השיעורים היו מצד אחד מאוד עמוקים אך מצד שני ראש הישיבה ידע למסור אותם בצורה ברורה ומיוחדת שגרמה לכל תלמיד ותלמיד להבין את השיעור, גם אנשים שאינם נמנים על תלמידי הישיבה היו מגיעים במיוחד כדי לשמוע את השיעורים המיוחדים"

הרב אברהם מונק "השיעור כללי אצלו היה שם דבר למדנות משולבת בהגשה שתתאים לכל צורבא דרבנן המשפטים הקולעים להבנת הפשט שיעור כללי שכל מה שנשאר לנו התלמידים זה לשבת ולהנות מזיו ידענותו משיעור מיוחד על הסוגיא.

"ראש השנה ויום כיפור ראש השנה ויום כיפור" שומעים עוד פעם ועוד פעם את הבוגרים והתלמידים מדברים בערגה מיוחדת על הימים הנוראים בישיבה במחיצת "ר' מוישה" מה עומד מאחורי זה, מה גורם לכל התלמידים לדבר כך על הימים ההם?
הרב אריה סילבר "התלמידים מאוד אהבו לשמוע אותו מתפלל הם הרגישו את התפילה בוקעת מליבו של ראש הישיבה,ממש כרועה שמנהיג את צאנו היה מלהיב את כולם בתפילה והרגיש ממש שהוא נושא את משא כל התלמידים ואת הבקשות שלהם, לחיצת היד החמה והלבבית אחרי המתנה בתור הארוך בליל ראש השנה לאחרת תפילת מעריב ולקבל ממנו את הברכה ה"לשנה טובה וכו' "

הרב אברהם מונק "האלול הראשון הוא חויה מיוחדת שלא רבים זוכים לה שאין כמעט בנמצא בעולם הישיבות.
ההכנה לימים הנוראים, התפילות המיוחדות בהשתפכות הנפש,הרגש,הבכי, לקח לי שנים רבות להסתגל לתפילות אחרות במנין השכונתי ולכן כל שנה נסעתי לישיבה ביום כיפור כדי לחוות את טוב תפילות יום כיפור כדי להיזכר ברגעים המיוחדים האלה שהיו לי כתלמיד מן המניין בימיים בהם למדתי בישיבה"

הרב אלחנן פרומר "לא רק ראש השנה ויום כיפור כל החגים הראש ישיבה דאג להעביר יחד עם הבחורים את החגים בצורה מיוחדת להשריש בהם הנהגות ואת הדברים החשובים שיש בחגים ושאפשר לקבל מהם, גם חג הסוכות היה חג מאוד מיוחד בסביבת הראש ישיבה רק תלמידי הישיבה יבינו על מה אני מדבר כשאני מדבר על תחילתה של שמחת בית השואבה בסוכתו של ראש הישיבה אלו היה רגעים מיוחדים ונעלים"

 

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture