מזעזע: קלף של מזוזה מלא בקשקושים התגלה כ'מזוזה' • תיעוד

בעקבות מקרה מצער זה, יו"ר המועצה הדתית באשדוד הרב עובדיה דהן קורא שוב באמצעות אתר JDN, "כשניגשים לרכוש תפילין ומזוזות יש לרכוש אך ורק ממקום מורשה עם תעודה מוסמכת בהכשר הרבנים, ולא להתפתות ולקנות מאנשים לא ראויים במחירים מצחיקים ומוזרים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

שבועיים מאז הודעתה של המועצה הדתית לציבור הרחב על מבצע בדיקת תפילין ומזוזות 'חינם' לתושבי העיר, וכבר מגיעים למועצה מידי יום ביומו, תושבים מאזורי העיר השונים לבדיקות מזוזות וכן תפילין.

במהלך בדיקות אלו מתגלים פסולין שונים כמו אותיות שהתפוררו כתוצאה מחום חזק שלאחר בירור קצר התברר שהתפילין היו מונחים מול שמשת הרכב, מה שגרם לקרני השמש הלוהטות 'לבשל' את התפילין שכידוע עשויות מעור בהמה וזה הדבר המסוכן ביותר עבור התפילין שנפסלו מיידית.

אלא שהשבוע הציג לנו יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן יחד עם הרב חיים בן חמו המרכז את המבצע של הבדיקות, 'הפתעה' מאוד לא נעימה, נציג של מוסד ציבורי בולט וחשוב בעיר, ראה את הפרסום של המועצה הדתית, וכך הסיר את שני המזוזות עם הבתים שלהם וניגש למועצה הדתית, הרב בן-חמו אשר לו נוהל קבוע שהמועצה מקבלת אך ורק את המזוזות בלבד ללא הבתים! עיכב את האזרח ופתחו יחד את בתי המזוזה ולתדהמתם התגלה מראה כואב, באחד, כלל לא היתה 'מזוזה' ובשניה כשהוציאו את הקלף, חשכו עיניהם כאשר התברר שהיה רשום על הקלף מס' אותיות זהים ועוד קוים ושום מילה מתוכן המזוזה של שמע ישראל…

הרב בן-חמו הרגיע את נציג המוסד שלרגע היה בהלם מוחלט, "טוב שזכרת להביא את המזוזות לבדיקה היום, המזוזה היא השמירה על בני הבית על העובדים ולכל מי שנכנס ויצא בבית", אמר הרב בן-חמו.

הרב דהן והרב בן חמו מציגים את הקלף עם הקשקושים

DSCF9011

בעקבות מקרה מצער זה, יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן קורא שוב באמצעות אתר JDN, "כשניגשים לרכוש תפילין ומזוזות יש לרכוש אך ורק ממקום מורשה עם תעודה מוסמכת בהכשר הרבנים, ולא להתפתות ולקנות מאנשים לא ראויים במחירים מצחיקים ומוזרים וכך נינצל מתופעות חמורות כמו אלו".

במועצה הדתית מבקשים להתריע כי מי שהתגלו על בתי התפילין שלו, מבחוץ, סימני התנפחות בצבע או קילוף ניכר – ראוי שיבדוק את התפילין, משום שאלו סימנים "מחשידים", המעידים או על רטיבות או על עמידה ממושכת בתנאי חום ושמש קיצוניים, שיכולים להשפיע גם על הפרשיות. כך גם מי שירש תפילין, חייב בבדיקה, וכן מי שתפיליו לא היו בשימוש יומיומי, כי יתכן שבהיותם בארון התעפשו. כדי לשמור על התפילן צריך להיזהק מכל מגע עם מים לתפילין כמו למשל חשוב לנגב היטב את שער הראש לפני הנחת תפילין אם היה קודם לכן במקוה או במקלחת, כמו"כ להיזהר מ"חום" – שמש וחום זה מזיק ישירות לתפילין ופוגע בפרשיות הנמצאות בתוך התפילין.

צריך לזכור שימים אלה, הם ימי חודש אלול, הם ימי חשבון נפש, ולכן נוהגים לשים לב בימים אלה, אם יש צורך לבדוק את התפילין או המזוזות בבית, ולבדקן כדת.

ראש המועצה הדתית בבדיקת מזוזות במכון

הרב חיים בן-חמו מדגיש בפני הפונים, צריך להתעורר ולחשוב טוב מהיכן קונים ומי שמסופק, שיבוא לבדוק ויפה שעה אחת קודם וינצל מברכות לבטלה ומקיום מצוות תפילין ומזוזה.

יצויין כי, המבצע כולל בדיקת התפילין והתיקון. פתיחה וסגירה בעלות כוללת של 100 ₪ בלבד, מחיר מסובסד. הבדיקה והתיקון כאמור 'חינם'. בדיקת מזוזות – ללא תשלום כלל. את התפילין והמזוזות ניתן למסור במשרדי המועצה הדתית אצל הרב חיים בן חמו קומה ג' כל יום בין השעות: 12:00 – 09:00 פרטים נוספים ניתן לקבל באתר: "המועצה הדתית אשדוד". תיקונים נוספים שידרשו יבוצעו בתיאום מראש עפ"י מחירון מוזל, אותו ניתן לקבל במועצה הדתית. הבדיקה מתבצעת במכונים העומדים תחת פיקוח והשגחה בראשותם של רבנים חשובים מורי הוראה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תגובה:זה קלף ניסוי הקולמוס של הסופר כנראה "טעות סופר" מאוד מצערת גם זה יכול לקרות לא להכנס לפניקה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture