39 בר מצוות בערב ו'ארגון זה לזה' אחד

התרוממות כובשת עדות וקהלים, בשמחת בר המצווה המרכזית ל- 39 ילדי פרויקט 'בני מלכים' של ארגון 'זה לזה' שנערכה השבוע בבני ברק בהשתתפות גדולי ישראל שליט"א * שיאו של המעמד היה כאשר כל חתני בר המצווה עברו להתברך מפיו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א אשר טרח והגיע במיוחד למעמד * גדולי ישראל אשר השתתפו בשמחה איחלו לנערים "מזל טוב" ונשאו דברי חיזוק ועידוד * לאחר מכן פצחו הנוכחים בשירה וריקודים של מצווה שנמשכו שעות ארוכות והשמחה הרקיעה שחקים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

במעמד מיוחד ורב רגש נערכה ביום שני השבוע חגיגת בר מצווה משותפת ל 39 חניכי 'בני מלכים' של ארגון 'זה לה'.דורון דרשה, סט משנה ברורה מתנת 'זה לזה' עין לא נותרה יבשה באירוע, שהתקיים באולמי קונקורד בבני ברק, בהשתתפות גדולי ישראל, אדמו"רים ורבנים ובליווי בעלי מנגנים יידועי שם ואישי ציבור רבים. המעמד כולו היה מיוחד ומפעים, אך הוא התעצם עם כל רגע ורגע שעבר. מעמד הבר מצווה נפתח בהתרגשות עם ההכרזה על כניסתם של חתני הבר מצוה לאולם. כאשר כל האולם מלא במאות משתתפים, בני משפחותיהם ומאות חונכיהם המסורים שהגיעו מכל רחבי הארץ לשמוח עם תלמידיהם וחבריהם, את כניסתם לעול תורה ומצוות.
השירה והריקודים לא פסקו גם בשעה שהנערים התיישבו אל שולחן הנשיאות, שם הוכן להם מקום של כבוד לצד רבנים וגדולי ישראל שהחלו להגיע בזה אחר זה לכבד את היתומים. הרבנים הביעו את הערכתם המלאה לחניכי פרויקט 'בני מלכים' שיושבים באוהלה של תורה ולומדים במסגרת הפרויקט. שעה קלה לאחר תחילת האירוע נכנסו למעמד הבר מצווה, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני כשהוא מלווה בראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שחיזקו ועודדו את הנערים ובני משפחותיהם ובירכו את הנערים שיזכו לגדול בתורה כשאיפת הוריהם, שלצערנו לא זכו לעמוד בשעה גדולה זו של כניסתם לעול תורה ומצוות.
אחר סעודת המצווה שנערכה סביב שולחנות ערוכים ומפוארים כיאה לתלמידים השוקדים על לימוד התורה, הנעים את הערב הבעל מנגן ר' מוטי שטיינמיץ שהגיע לשמוח ולשמח יחד עם כל משפחת 'זה לזה'. אין ספק כי ערב שכזה מלא ברגשות מעורבים, מצד אחד בר מצוה ליתומים, ומצד שני 'בני מלכים' ההולכים בדרך התורה וממלאים את צוואתם הרוחנית של הוריהם. היו אלה רגעים מיוחדים של התעלות והתרגשות כשנשמעו צלילי הניגון הלקוח מתוך תפילות ימים נוראים: 'ותערב לפניך עתירותינו', כאשר הקהל נסחף בשירה מתוך רנן ודביקות, וכשהילדים שרו מתוך כוונה גדולה "אנא רחום ברחמיך הרבים השב שכינתך לציון עירך", התחינה, הבקשה, היתומים והתפילה שנשאה בעוז לא הותירה עין אחת יבשה במחזה מרגש זה.הגאון הגדול רבי דב פוברסקי, כק האדמור מנדבורנא, והרהר הרב הגאון רבי דוד לאו
כשעה קלה לאחר מיכן התקבלו בשירת "ימים על ימי מלך תוסיף" ראש ישיבת פוניבז' הגאון הגדול רבי דב פוברסקי, כ"ק האדמו"ר מנדבורנא, והרה"ר הרב הגאון רבי דוד לאו והנערים עברו בזה אחר זה לקבל את ברכתם. הגאון הגדול רבי דב פוברסקי פתח בדברי קודש כדי לברך ולעודד את הנערים, תוך שהוא מאחל מברכותיו שיזכו להמשיך את הדרך בשמחה ויזכו להיות לגדולי ישראל. לאחר דבריו, דיבר גם הרה"ר הרב לאו ולאחר מיכן נעמדו כל היושבים בשולחן הנשיאות ורקדו יחד עם חתני הבר מצוה בריקוד של שמחת מצווה.
התרגשות מיוחדת אחזה בקהל עם ההודעה על בואו של שר התורה מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי, הקהל נעמד על רגליו כאשר מרן שליט"א נכנס לאולם בשירה אדירה, כאשר את פניו מקבל הרב הצדיק רבי נפתלי צבי רוטנברג נשיא ארגון 'זה לזה'.
לאחר בואו של מרן שר התורה שליט"א הציג בעל המנגן ר' משה וינטרוב את מפעלותיו הכבירים של ארגון "זה לזה", כאשר הוא חוזר את הדבריו ב'גראמען' מרגש ומיוחד, כאשר הדברים היוצאים מן הלב נכנסים אל לבבות מאות המשתתפים. עין לא נותרה יבשה כאשר ניכר היטב כי גם מרן שליט"א התרגש מהניגון המשלב שמחה ועצב, ברגעים מרוממים אלו של מעמד עול תורה ומצוות לחתני בר המצווה היקרים שאחד מהוריהם מביט עליהם מעולם האמת ואין ספק כי הם שמחים בשמחת המצווה של בניהם.
כל חתני בר המצווה עברו בפני מרן שר התורה שליט"א אשר איחל לכל אחד ואחד ברכת "מזל טוב וברכה והצלחה", וחיזקם ועודדם רבות. פניהם של הנערים קרנו מאושר רב והנוכחים התקשו להסתיר את רגשותיהם.
אמת מה נהדר היה המראה המרגש כאשר מרן שליט"א יוצא מהאולם ומאות רבות מהמשתתפים מבקשים להתברך מפי קודשו. ובה בעת ליווה בעל המנגן ר' משה ויינטרוב בשירה אדירה של "כי אורך ימים" אליו מצטרף בעל המנגן ר' שלמה כהן, יחד עם כל הקהל שהצטרף אליהם ושר בהתלהבות מרובה.
כאשר חתני הבר מצווה נישאים על כתפי החונכים כשהם עוברים בין השולחנות ומשמחים את מאות המשתתפים המשלבים ידיים יחד בעשרות מעגלי ריקודים שנמשכו עד חצות. בחצות הלילה הגיעו להשתתף בשמחה, כ"ק האדמו"רים ממודז'יץ, סדיגורא ומחנובקא והגאון רבי מאיר ברגמן ראש כולל רשב"י בבני ברק, בסיום הערב העניק 'זה לזה' שי מכובד סט משנה ברורה מפואר לכל חתני הבר מצוה.
פרויקט "בני מלכים" של ארגון "זה לזה" הוקם כמענה לחסך מרכזי שנוצר בחיי הילדים היתומים, עם לכתו של אחד ההורים. במסגרת הפעילות דואג הארגון להצמדת חונך לכל ילד, אשר לומד אתו מידי שבוע, שומר אתו על קשר רציף, מקדם אותו, מעניק לו אוזן קשבת, משמש עבורו דמות אב, נמצא שם בשבילו בכל עת.
ר מוטי שטיינמיץ

כק האדמורים ממודז'יץ, סדיגורא ומחנובקא והגאון רבי מאיר ברגמן

הרב הצדיק רבי נפתלי צבי רוטנברג נשיא ארגון 'זה לזה' מרן הגרח קנייבסקי

הגאון רבי שמעון בעדני והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף

הגאון הגדול רבי דב פוברסקי, כק האדמור מנדבורנא, והרהר הרב הגאון רבי דוד לאו

דורון דרשה, סט משנה ברורה מתנת 'זה לזה'

בעל המנגן ר' משה וינטרוב סוחף את הקהל בשירי דביקות ורוממות

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture