גדולי ישראל במכתב מחאה על הפגיעה במרן הראשון לציון שליט"א

בעקבות דברי הבלע החמורים שנשמעו על ידי ח"כ שטרן ממפלגת יש עתיד כנגד הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף יצא הגאון רבי ציון בוארון במכתב מחאה חריף ביותר כאשר אל המכתב מצטרפים מרנן ורבנן גדולי התורה וההוראה • המכתב המלא בפנים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בעקבות דברי הבלע החמורים שנשמעו על ידי חבר הכנסת אלעזר שטרן ממפלגת יש עתיד כנגד הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, יצא הגאון רבי ציון בוארון במכתב מחאה חריף ביותר כנגד אלעזר שטרן ולחזק את ידיו ודרך הנהגתו ופסיקתו ההלכתית של הגר"י יוסף כאשר אל המכתב מצטרפים מרנן ורבנן גדולי התורה וההוראה חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה ובעל ההלכה ברורה הגאון רבי דוד יוסף, ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה, גאב"ד בני ברק הגאון רבי שלמה בן שמעון, ועוד גדולי תורה ובכירי הדיינים.

זה נוסח מכתב המחאה:

"לפני מספר ימים שמענו את ח"כ א. שטרן מיש עתיד כאשר בחוצפה ושפל חסר תקדים אומר מעל בימת הכנסת אני מזלזל ברב הראשי (הספרדי) ואת העילה לדברי הבלע הוא מוצא בגין הדיון ביחס לכשרותו של הגט המסוים אשר יצאו נגדו גדולי הדיינים וכל גדולי הפוסקים בארץ ובחו"ל.

ובכן! אילו היה מדובר בעניין שבשטח הרפואה או אפילו בתחום הביטחוני לא היה מעיז ח"כ שטרן להתערב ולהביע דעה, ואילו כאן בעניין הלכתי שהוא מן החמורות שבחמורות (איסור א"א…) והשלכותיו החמורות לעניין כשרות הילדים המתייחס גם לאנשים אחרים בא אדם שאין לו שיג ושיח בכך והוא מביע דעה ואף מרשה לעצמו לחרף ולגדף רב ראשי בישראל קבל עם ועידה, קבל העולם כולו הצופה בשידור ישיר בנעשה בכנסת ישראל!

הנשמע כזאת אי פעם בישראל או מחוצה לה. ואגב אותו תיק של אותה עגונה אני בעצמי טיפלתי בו ויש לי מה לומר בזה אך אין זה המקום. ונוסיף שהחרדה לגורלן של העגונות לא מפיו של ח"כ שטרן נלמד, על כך נצטווינו בתורתינו הקדושה, במשנה ובתלמוד ובמקומות אין ספור בספרי הפוסקים והשו"ת מכל הדורות.

[pdf-embedder url="http://www.jdn.co.il/wp-content/uploads/2016/12/מחאת-התורה.pdf" title="מחאת התורה"]

ועל כן כאשר אנו נוכחים שגט מסוים נעשה בצורה ואופן שאינן מקובלים בישראל. מחובתנו עם כל עומק הצער שבדבר לעיין לדון ולהחליט בדבר הכשרות ואכן זוהי גם סמכותו של כב' נשיא ביה"ד הרב הראשי שליט"א להביא את העניין לפני ביה"ד הגדול ע"מ לדון ולהחליט לכאן או לכאן מתוך יראת ה' ועומק החרדה לגורל אשה אומללה.

וכאן מתפרץ ח"כ שטרן תוך חוצפה של שפל המדרגה ממש ובצורה אשר ריח גזענות נודף ממנה מעיז לבזות ולהשפיל רב ראשי אשר יושב על כס הראשון לציון, והחרדה לעיגון וההגנה על כבוד העדה האתיופית הן לדעתי רק כסות עיניים ותו לא.

ונוסיף שכב' הרה"ר אשר מאחריו עשרות ספרי הלכה הנלמדים בכל קצוות תבל אינו זקוק להכשרו של ח"כ שטרן לא בדבר ההסמכה לדיין ולא בדבר עיסוקו בעניין הגט המדובר.

ובסיכום: לא רבינו עובדיה זצ"ל מתהפך בקברו, אלא בלא ספק אביו או זקנו של ח"כ שטרן מתהפכים בקברם וזאת מכל הסיבות שבדברים כולל ויתורו על ברית מילה לנכדיו בגין התנהגות אוילית של מוהל פ' אלמוני, וכלשונו של ח"כ שטרן "זו היהדות שלי"!. "יהדות" של זלזול בהלכה ובתלמידי חכמים יהדות של זלזול במצוה כה חמורה וקדושה אפילו אצל החילונים ביותר כי זו היהדות שלו ואין ספק כי גם נכדיו מתהפכים בחייהם מן החרדה שהסבא שלהם יפר ברית לבטל מהם מצוה כה קדושה וחמורה, ולדעתי טוב יעשה ח"כ שטרן אם יסיק את המסקנה הראויה.

צ. בוארון

אל מכתבו של הגר"צ בוארון כאמור הצטרפו מרנן ורבנן: חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני – שהוסיף בכת"י "הנני מצטרף לכל הנ"ל ואוי לאוזניים שכך שומעות", חבר מועצת חכמי התורה ובעל ההלכה ברורה הגאון רבי דוד יוסף, ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה, גאב"ד בני ברק הגאון רבי שלמה בן שמעון, חבר בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק אלמליח, חבר בית הדין הגדול הגאון רבי יעקב זמיר, ראש ישיבת כתר תורה הגאון רבי מכלוף פחימה, כ"כ כנציג רבני התפוצות הצטרף, רבה של אמסטרדם וחבר ועידת רבני אירופה הגאון רבי אליעזר וולף.

יצוין כי כל העת ממשיכים לחתום עוד אבות בתי דין ודיינים רבים, ששמעו בזעזוע רב את הדברים המחוצפים.

בושה: הח"כ ה"דתי" פער פיו נגד הראשל"צ מעל בימת הכנסת

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture