שיא הצביעות: לרב אסור להתבטאות נגד ח"כ שהתבטא נגד רב?

תנועה המכנה עצמה "נאמני תורה ועבודה" תוקפת את מכתב הרבנים שפורסם הבוקר בJDN ומכנה אותה "פשקוויל" • הצביעות זועקת לשמיים: מגנים רבנים שחתמו נגד ח"כ, אך תומכים באותו חבר כנסת שהשתלח בצורה בזויה מעל דוכן הכנסת במרן הראשל"צ

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

כנראה שאין גבול לצביעות. הבוקר פורסם כאן באתר JDN מכתבו של הדיין הגאון רבי ציון בוארון שליט"א, עליו חתומים מרנן ורבנן גדולי התורה וההוראה חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה ובעל ההלכה ברורה הגאון רבי דוד יוסף, ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה, גאב"ד בני ברק הגאון רבי שלמה בן שמעון, ועוד גדולי תורה ובכירי הדיינים.

במכתבם מבקשים הרבנים למחות על דבריו הבזויים של חבר הכנסת אלעזר שטרן ממפלגת יש עתיד, אשר השתלח מעל בימת הכנסת בצורה בזויה במרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, כשהוא טוען בלעג בלתי מוסתר כי אביו של הראשל"צ, מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, "מתהפך בקברו", על פי לשונו.

תנועה של אנשים המכנים עצמם "נאמני תורה ועבודה" קראו לשרת המשפטים איילת שקד "להגיש קובלנה על פשקוויל הדיינים נגד חבר כנסת מכהן", לשון הודעתם. הבנתם את ההיגיון? לחבר כנסת מותר להשתלח מעל בימת הכנסת בראשון לציון, אך לרבנים אסור למחות על כבוד התורה ולהביע תמיכה ברב נגד אותו ח"כ "דתי".

"תנועת נאמני תורה ועבודה מביעה צער עמוק על דברי רבני ש"ס, בתוכם דיינים בבית הדין הגדול, כלפי חבר כנסת. לצערנו, אלה הם הפנים של בית הדין הרבני הגדול בפני הציבור. מדובר בהמשך תהליך הפוליטיזציה של בית הדין הרבני. לא יעלה על הדעת שדיין בבית הדין הגדול, יתבטא בצורה כזו גסה וחמורה בתקשורת נגד חבר כנסת. אנו קוראים לשרת המשפטים איילת שקד לשקול להגיש קובלנה ולהביא להעמדתם לדין משמעתי של הדיינים החתומים על הפשקוויל", נמסר מהם בתגובה.

מי הם אותם אנשי תנועת נאמני תורה ועבודה? מתברר כי מדובר באנשים משולי הציונות הדתית, אשר פעולותיהם נתמכות כספית על ידי "הקרן החדשה לישראל" הידועה לשמצה, הפועלת גם למימון ארגוני שמאל קיצוניים, ומממנת גם את ארגוני הרפורמים מתוך מטרה לקעקע את דמותה היהודית של מדינת ישראל.

מחאת הרבנים נגד אלעזר שטרן:

להלן נוסח מכתב הרבנים כפי שפורסם כאן באתר הבוקר. "לפני מספר ימים שמענו את ח"כ א. שטרן מיש עתיד כאשר בחוצפה ושפל חסר תקדים אומר מעל בימת הכנסת אני מזלזל ברב הראשי (הספרדי) ואת העילה לדברי הבלע הוא מוצא בגין הדיון ביחס לכשרותו של הגט המסוים אשר יצאו נגדו גדולי הדיינים וכל גדולי הפוסקים בארץ ובחו"ל.

ובכן! אילו היה מדובר בעניין שבשטח הרפואה או אפילו בתחום הביטחוני לא היה מעיז ח"כ שטרן להתערב ולהביע דעה, ואילו כאן בעניין הלכתי שהוא מן החמורות שבחמורות (איסור א"א…) והשלכותיו החמורות לעניין כשרות הילדים המתייחס גם לאנשים אחרים בא אדם שאין לו שיג ושיח בכך והוא מביע דעה ואף מרשה לעצמו לחרף ולגדף רב ראשי בישראל קבל עם ועידה, קבל העולם כולו הצופה בשידור ישיר בנעשה בכנסת ישראל!

הנשמע כזאת אי פעם בישראל או מחוצה לה. ואגב אותו תיק של אותה עגונה אני בעצמי טיפלתי בו ויש לי מה לומר בזה אך אין זה המקום. ונוסיף שהחרדה לגורלן של העגונות לא מפיו של ח"כ שטרן נלמד, על כך נצטווינו בתורתינו הקדושה, במשנה ובתלמוד ובמקומות אין ספור בספרי הפוסקים והשו"ת מכל הדורות.

ועל כן כאשר אנו נוכחים שגט מסוים נעשה בצורה ואופן שאינן מקובלים בישראל. מחובתנו עם כל עומק הצער שבדבר לעיין לדון ולהחליט בדבר הכשרות ואכן זוהי גם סמכותו של כב' נשיא ביה"ד הרב הראשי שליט"א להביא את העניין לפני ביה"ד הגדול ע"מ לדון ולהחליט לכאן או לכאן מתוך יראת ה' ועומק החרדה לגורל אשה אומללה.

וכאן מתפרץ ח"כ שטרן תוך חוצפה של שפל המדרגה ממש ובצורה אשר ריח גזענות נודף ממנה מעיז לבזות ולהשפיל רב ראשי אשר יושב על כס הראשון לציון, והחרדה לעיגון וההגנה על כבוד העדה האתיופית הן לדעתי רק כסות עיניים ותו לא.

ונוסיף שכב' הרה"ר אשר מאחריו עשרות ספרי הלכה הנלמדים בכל קצוות תבל אינו זקוק להכשרו של ח"כ שטרן לא בדבר ההסמכה לדיין ולא בדבר עיסוקו בעניין הגט המדובר.

ובסיכום: לא רבינו עובדיה זצ"ל מתהפך בקברו, אלא בלא ספק אביו או זקנו של ח"כ שטרן מתהפכים בקברם וזאת מכל הסיבות שבדברים כולל ויתורו על ברית מילה לנכדיו בגין התנהגות אוילית של מוהל פ' אלמוני, וכלשונו של ח"כ שטרן "זו היהדות שלי"!. "יהדות" של זלזול בהלכה ובתלמידי חכמים יהדות של זלזול במצוה כה חמורה וקדושה אפילו אצל החילונים ביותר כי זו היהדות שלו ואין ספק כי גם נכדיו מתהפכים בחייהם מן החרדה שהסבא שלהם יפר ברית לבטל מהם מצוה כה קדושה וחמורה, ולדעתי טוב יעשה ח"כ שטרן אם יסיק את המסקנה הראויה.

גדולי ישראל במכתב מחאה על הפגיעה במרן הראשון לציון שליט"א

בושה: הח"כ ה"דתי" פער פיו נגד הראשל"צ מעל בימת הכנסת

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למען ההגינות חשוב לציין כי תנועת "נאמני תורה ועבודה" נחשבת מוקצה מחמת מיאוס גם בציבור הדתי לאומי ברובו

זהו זה. יצא המרצע מן השק. הוא התנתק מהעם היהודי, כשהוא מפיר מ"ע שעונשו כרת!!!

עפרא לפומיה צריך גם את החסינות שלו להסיר. צריך למחות על כבוד התורה יותר מאשר על השבת שהרי היא מצווה שבין אדם למקום .וידוע שהקב"ה מוחל על כבודו, ולא על כבוד תלמידי חכמים כמו שמצאנו במעשה ירבעם ועידו הנביא. שלא תבוא חס ושלום גזרה על הציבור שלא מחו על כבודו כדבעי.

רוב ככל מחריבי היהדות חבשו כיפה בתחילת (ואפי' המשך..) דרכם! אבל בחיים לא הצליחו על התורה כי זאת התורה לא תאה מוחלפת לעולם!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture