הדרישה: "יש להקים מיידית מוסדות לחרדים בטבריה"

מתחברים לשטח: הוועדה המוניציפאלית הארצית של 'שלומי אמונים' בסיור ראשון בצפון • על הוועדה נמנים ראשי הערים ביתר עילית ואלעד וסגר"ע ירושלים, שקיימו מפגשים בלתי אמצעים עם ראשי הקהילות ומנהלי המוסדות של ציבור הכלל-חסידי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

הוועדה המוניציפאלית הארצית של סיעת 'שלומי אמונים' קיימה אתמול סיור ראשון מסוגו בצפון וכחלק מהרחבת הפעילות המוניציפאלית של נציגי 'שלומי אמונים' ברשויות המקומיות.

על הוועדה נמנים ראש עירית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ראש עירית אלעד ישראל פרוש וסגן ראש עירית ירושלים יוסף דייטש שקיימו מפגשים בלתי אמצעים עם ראשי הקהילות ומנהלי המוסדות של ציבור הכלל-חסידי.

הסיור נפתח בחיפה שם נועדו הנציגים עם נציגי הכלל-חסידי וראשי הקהילות המקומיים. במהלך הפגישה הטו הנציגים אוזן קשבת לכל המצוקות שהועלו על השולחן בתחומי החינוך, תחבורה שיכון ובינוי ועוד.

מעבר לקשיים העוסקים בענייני הכלל, הוצגו בפניהם אף בעיות הנוגעות לפרט. הנציגים הבטיחו לטפל בכל בעיה שהועלתה על השולחן על הצד הטוב ביותר.

בתום המפגש הדגישו הנציגים כי מדובר בסיור ראשון מתוך סדרה של סיורים באזור ובשאר ערי הארץ וזו הסיבה שהמפגש התקיים בשלב הזה אל מול מנהלי המוסדות וראשי הקהילות, כשבמפגשים הבאים יתקיימו מפגשים בלתי אמצעיים עם כלל הציבור הכלל-חסידי המקומי.

מחיפה נסעה הוועדה המוניציפאלית לטבריה שם נועדה עם נציגי הכלל חסידי וראשי הקהילות המקומיות. אין זה סוד שבשנים האחרונות החלה העיר טבריה לשנות צביונה ולהסביר פנים לציבור החרדי ובשנים האחרונות החלה להתפתח נהירה לטבריה מקהילות חסידיות רבות. הנחשונים הראשונים היו חסידי קרלין שרבים מבניה רכשו דירות יד שנייה בעיר ובשנים האחרונות מוקמת קריה חדשה בתוככי השכונות הוותיקות לטובת קהילת צאנז המקומית.

"הפריחה המבורכת בטבריה מצריכה חישוב מסלול מחדש", אומרים הנציגים, "יש להקים במקום תלמודי תורה, בתי ספר לבנות, בתי כנסת, דברים אלמנטאריים לכל איש חרדי המבקש להתגורר במקום. יש כאלה שכבר עברו לשכונה החדשה ואלה צריכים מענה מיידי", סיפרו.

במהלך הסיור התוודעו חברי הוועדה לחסר הגדול במבני ציבור לטובת מוסדות החינוך. באחד המקרים רכשה חסידות קרלין בכסף מלא אולם תרבות ששימש עד לפני כעשרים שנה לפעילויות קלוקלות ובשנים האחרונות עמד מיותם. "במקרה הזה לא היתה כל עזרה מהממשלה. אסור שדבר כזה יישנה בעתיד. בעיר מעורבת כמו טבריה שיש בה פריחה חרדית כה מובהקת, על הרשות לתת כתף ולסייע", אמרו.

משם הצפינו חברי הוועדה המוניציפאלית לצפת שם נועדו עם מנהלי המוסדות וראשי קהילות הכלל חסידי שהתכנסו סביב שולחן אחד לדיון פורה ותועלתי.

גם שם התוודעו הנציגים לחסר הגדול הקיים במבני ציבור בקרב הקהילות החסידיות המקומיות ואף בתקציבי התרבות התורנית. הנציגים המקומיים הציגו את בעיית התחבורה הקיימת בעיר והעלו על שולחן הדיונים את מצוקות הציבור בענייני הכלל והפרט.

לאחר המפגש הפורה פקדו חברי הוועדה את מעונו של הרה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליט"א, מנהיגה של קהילת ברסלב בצפת, שהביע קורת רוחו מפעילותם הענפה של נציגי 'שלומי אמונים' והרחיב אודות האחדות הגדולה השוררת בעיר. בדבריו בירך את הוועדה המוניציפאלית שתמשיך להועיל לטובת כלל ישראל בענייני הכלל והפרט.

לקראת סיום הסיור בצפון ציין ואמר ראש עירית ביתר, מאיר רובינשטיין כי "חשוב היה לנו לפגוש את השטח גם באמצע קדנציה ולא רק בערב בחירות". באשר לסיור עצמו אמר כי "נפעמנו לנוכח האחדות הנפלאה השוררת בין הקהילות השונות בערי הצפון.

"ישבנו עם כל נציגי הקהילות, והעובדה שהציבור החרדי מתלכד יחד כאיש אחד בלב אחד למען המטרה הנעלה של ריבוי כבוד שמיים בערי הצפון מחממת את הלב ומעניקה לנו כח לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו כנציגי ציבור. בהזדמנות זו יש לציין לשבח את העובדה שהציבור החרדי מגיע בהמוניו לערי הצפון. מדובר בפריחה מבורכת שתרבה כבוד שמיים".

ראש העיר אלעד ישראל פרוש אמר כי "הסיור שערכנו היום הוא המשך ישיר של הוועידה שנערכה בקיץ האחרון. המטרה שלנו היא לשמור על קשר ישיר ורציף בין כל הנציגים של שלומי אמונים ברחבי הארץ.

"כאחד שמגיע מהתחום המוניציפאלי, אנחנו רואים שהעשיה הציבורית החשובה ביותר היא העשיה העירונית, בה כל נציג מחובר לקהילות בעיר בה הוא נבחר. זהו החיבור האמיתי לציבור. לכן, היה חשוב לנו הסיור היום, כדי להכיר טוב יותר את השטח ולמצוא דרכים לייעל ולשפר את השירות לציבור ואת החיבור לתושבים. מתוך מטרה לקיים את השליחות שלנו בצורה הטובה ביותר.

סגן ראש עירית ירושלים יוסף דייטש אמר כי "היה חשוב לצאת לסיור הזה שכן אנחנו רואים שהציבור מעוניין בקיומו". דייטש התייחס בדבריו לסיור בחיפה, טבריה וצפת ואמר כי "החוט המקשר בין שלוש הערים הללו זה הרוח הצעירה הנושבת בין כתליהן, האחדות הרבה השוררת שם ותופעת הפרגון ההדדי הקיימת בערים הללו בקרב הדור הצעיר".

"אני בטוח שבגיבוש נכון ובעבודה משותפת מעכשיו, נוכל להגיע להישגים מרובים בכל הערים האלה. דבר אחד הוכח: כשעובדים בצורה מאוחדת ומגובשת – גם התוצאה מבורכת. לפי המפגש שחתמנו היום, בע"ה ובסייעתא דשמיא נגיע להישגים מבורכים לטובת הכלל והפרט".

IMG-20170205-WA0215

IMG-20170205-WA0050

IMG-20170205-WA0136

IMG-20170205-WA0240

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture