בציון שבע שנים לטרגדיית תאונת הרכבת המפורסמת – מכון הקריאה ברנשטיין יד אריה באירוע מיוחד

כ"ה אב נהפך בשנים האחרונות ליום זכרון לטרגדיה הנוראה שזיעזעה את העולם, ר' אריה ברנשטיין ומשפחתו נהרגו בתאונת רכבת, בתאונה נהרגו ראש המשפחה וזוג', בתם ובנה התינוק, בתם הנערה, בנם הבחור, וילדם בן ה 10. מכון הקריאה ברנשטיין יד אריה מוסיף נדבך ופותח סניף חדש בבית שמש

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

זה זמן רב אשר הכיכר בעיר בית שמש בין רח' הרצוג לרח' נהר הירדן לא זכה להתרגשות והתעלות כפי שחווה היום בשעת קביעת המזוזה לסניף החדש של מכון הקריאה ברנשטיין בבית שמש.

מכון הקריאה ברנשטיין יד אריה ע"ש הר"ר אריה ברנשטיין ומשפ' ז"ל הוסיף נדבך נוסף למפעל הכביר בציון שבע שנים לטרגדיה הנוראה בתאונת הרכבת המחרידה לפני שבע שנים.

כ"ה מנחם אב, יום שנחקק בשבע השנים האחרונות כיום זיכרון למשפחת ר' אריה ברנשטיין ז"ל שנספו בטרגדיה המזעזעת בתאונת הרכבת ביום כ"ה מנ"א תש"ע.

בכ"ה מנ"א נזכרים ונעשים כל קהל עדת ישראל לעשות למען נשמתם ולהשתתף בצער המשפחה, בארץ ובחו"ל מעלים את זכרם וההרהורים הנוגים עולים מידי שנה ומציפים את המוח והלב שמתקשה עדיין להאמין את גודל האובדן והכאב.

זו השנה השלישית ברציפות אשר קרובי המשפחה שיחיו לאורך ימים ושנים דואגים להרחיב ביום זה את מפעל חייו של ר' אריה ז"ל ולהוסיף עוד סניף לטובת נשמתם במכון הקריאה ברנשטיין "יד אריה".

סניפים כבר נפתחו בביתר ובמודיעין עילית, והיום זכתה העיר בית שמש לפנינת יופי. עשרות תלמידים המתקשים בקריאה כבר עמדו בתקופה האחרונה במבדק קריאה מקצועית לקראת פתיחת הלימודים ביום א' אלול הבעל"ט.

במעמד חנוכת הבית וקביעת המזוזות השתתפו נשיא המכון ומייסד שיטת ברנשטיין הרב אברהם ברנשטיין, המרא דאתרא הרה"ג ר' נתן קופשיץ שליט"א, ראש העיר הרב משה אבוטבול, מחזיק תיק החינוך בעיריה הרב ישעיהו ארנרייך, מנהל אגף החינוך יוחנן קירשנבאום, אישי ציבור וחברי מועצת העיר.

את המעמד הנחה הרב טוביה פריינד סגן ראש עירית מודיעין עילית ומחזיק תיק החינוך שעמד על החשיבות העצומה במפעל חשוב זה של לימוד קריאה עם המתקשים בזה, ודווקא ביום זה אשר ר' אריה ז"ל שרק כמה שבועות קודם פטירתו הגיע בעצמו לבית שמש לחפש מקום לפתיחת סניף, ובסגירת מעגל נפלא, אחרי שבע שנים ביום פטירתו נחנך סניף בבית שמש.

נשיא המכון הרב אברהם ברנשטיין אשר ייסד את שיטת ברנשטיין סיפר על ההתמודדות עם האובדן והכאב הבלתי נתפס והנחמה הנמצאת במכון ומפעל כביר זה.

ראש העיר נאם על החשיבות שבכל עיר ועיר יוקם מכון אשר ידאג לאלה המתקשים בקריאה בכל רמה של קושי, וב"ה שזכינו להגשים את החלום של הרבה הורים ותלמידים שהיו נוסעים אל מחוץ לעיר בית שמש יום יום כדי ללמוד במכון של ברנשטיין בערים אחרות, ולהקים סניף מפואר ומוצלח בתוך העיר בית שמש עצמה.

הרב אפרים שבדרון חתנו של הרב ברנשטיין ומנהל המכון סיפר על עשרות תלמידים והורים העומדים ומתחננים למציאת פתרון לבעיה קשה זו אשר בין היתר גורמת רבות לנשירה ר"ל, ובמיוחד הוסיף הרב שבדרון שלאחרונה אשר מקיימים "שבוע הקריאה" בערים השונות בארץ. שבמסגרתו הוא פוגש פנים בפנים בילדים ובחורים המתייסרים בשתיקה אילמת ובהורים הנקרעים מצער ומוכנים לשלם כל הון דעלמא למען יוכלו בניהם ללמוד את מלאכת הקריאה.

מכון הקריאה "יד אריה" ברנשטיין, ידוע ומפורסם בכל העולם כמכון העומד בראש סולם ההצלחות בעז"ה, וגם במקרים קשים של קריאה במקום שהרבה נכשלו הם מצליחים בסייעתא דשמיא ללמד קריאה. הסניף החדש נמצא ברח' הרצוג 33 פינת רח' נהר הירדן טלפון 02-5370728

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שרוליק .עלה והצלח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture