צילום: יעקב נחומי

במעמד רבני ומשגיחי בד"ץ העדה החרדית הוכשרו במחלבת טרה קווי הייצור לפסח

מחלבת טרה בהיערכות מקיפה לקראת חג הפסח

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

מחלבת טרה נערכת לקראת חג הפסח לספק את הביקוש הגדול למוצרי חלב בכשרות המהודרת של בד"ץ העדה החרדית. במהלך השבועות האחרונים הוכשרו כל קווי הייצור לפסח בפיקוח צוות מורחב של מפקחי ומשגיחי הכשרות של בד"ץ העדה החרדית.

המפעל הענק, המשתרע על פני שטח של כ- 100 דונם, נוקה באופן יסודי בפיקוח הרבנים ומשגיחי הכשרות: דוודי הענק לאחסון החלב המגיע מהרפתות, מערכת המכונות המסועפת ורצפת אולמות הייצור. צוות משגיחי הבד"צ מלווה את תהליך הייצור לפסח בכל השלבים: תזונת הפרות, החליבה ברפתות, הובלת החלב למפעל, ייצור מוצרי החלב ואריזתם.

לקראת השלמת ההיערכות לפסח, נערך במחלבת טרה ביקור מיוחד של רבני בד"ץ העדה החרדית ומעמד מכירת חמץ, הגאון הגדול רבי אברהם יצחק אולמאן שליט"א חבר הבד"צ ורב פוסק בוועד הכשרות; הגאון הגדול רבי יהושע ראזענבערגער שליט"א, חבר הבד"צ ורב קריית הרמ"א בבית שמש; חברי הבד"ץ: הגאון הגדול רבי יעקב מענדל יאראוויטש שליט"א, הגאון הגדול רבי יהודה פישר שליט"א; הגאון רבי יוסף יודא ווייס שליט"א – יו"ר רבני ועד הכשרות וכן רבני ועד הכשרות: הגאון רבי גבריאל נויפלד שליט"א, הגאון רבי אברהם ישעי' סטאריק שליט"א, הגאון רבי יהושע מענדל לויפער שליט"א והגאון הרב פנחס כהן רב העיר נתיבות וצוות מערך הכשרות שבראשותו

משלחת הרבנים הגאונים ערכה סיור במפעל, פיקחה על ההשגחה והתרשמה מקרוב מההשקעה הרבה בהכשרת המפעל לפסח,עם סיום הביקור נערך מעמד מכירת חמץ לרבנים הגאונים חברי הבד"ץ שליט"א.

לאחר מכן נערך התכנסות של כל הרבנים המשגיחים, מנכ"ל טרה טל רבן ובכירי הנהלת המחלבה.

מר תומר סגיס, דובר החברה, הנחה את האירוע ופתח בדברי ברכה לרבני הבד"ץ ולמשגיחי הכשרות על ההשקעה הרבה בכשרות המחלבה. בדבריו הביא את הקשר שבין המעמד לבין פרשת השבוע, פרשת ויקרא, העוסקת בענייני הכשרות. "אין עיתוי מתאים מזה עבור מעמד שמציין את הכשרות ואת ההקפדה על כל ההידורים שנשמרים כאן בשימת לב מיוחדת על ידי מערכת הכשרות של הבד"ץ, ובפרט לפני חג הפסח".

לאחר מכן הציג הרב יצחק שלמה בלוי ספרא דדינא של  בד"ץ העדה החרדית, את הרבנים שכיבדו בהשתתפותם את המעמד בפני הנוכחים והנהלת המחלבה, וסיפר על הפעולות שנעשו לקראת המעבר לכשרות בד"ץ העדה החרדית והכשרת המפעל לפסח.

הגאון הגדול רבי יצחק אולמאן שליט"א, שכיבד בהשתתפותו את המעמד, סיפר לנוכחים על הדיונים הנרחבים שנערכו בין חברי הבד"ץ לקראת כניסת טרה לפיקוח הבד"ץ לגבי שאלות הלכתיות מורכבות על הכשרת קווי הייצור.

הרב הגאון שליט"א שיבח את המאמצים ואת הדבקות במטרה של מחלבת טרה, דבר שאיפשר לה לעמוד ביעדים ולייצר את מגוון מוצריה בכשרות המהודרת. בסייעתא דשמיא, עלה בידיה להכשיר את המפעלים לפסח בכל ההידורים, ולספק מוצרי חלב בכשרות מהודרת גם בפסח.

הרב הגאון גבריאל נויפלד, מרבני ועד הכשרות, נשא אף הוא דברים. בדבריו שיבח את הנכונות של מחלבת טרה לעמוד בכל דרישות הכשרות של הבד"ץ, וציין את חותמת הכשרות של הבד"ץ שבולטת על גבי המוצרים ומעידה על הרצון של מחלבת טרה להדגיש את עובדת הכשרות המהודרת. "אתם עושים מה שצריך לעשות על פי הוראות הרבנים, לא 'מחפשים הקלות' אלא פיקוח והשגחה בדיוק כמו שנכתב בהלכה בלי שום היתרים וקוּלות והציבור באמת מחפש את הכשרות ויודע להעריך את העובדות".

טל רבן, מנכ"ל מחלבת טרה, סקר את המהלך הממושך שהתבצע במחלבה בחודשים האחרונים: השקת מוצרי המחלבה בכשרות בד"ץ העדה החרדית. הוא הביע בשם מחלבת טרה את ההערכה הגדולה לרבני מערכת הכשרות ולמשגיחים, ובפרט על עבודתם הנאמנה לפני חג הפסח.

מנכ"ל טרה ציין בדבריו כי "כשרות בד"צ העדה החרדית היא סמל של הידור ושל איכות בלתי מתפשרת. אנחנו שמחים מאוד לשאת את סמל הבד"ץ על מוצרינו וממשיכים לפעול, ולשדרג את מוצרי החלב שלנו מכל הבחינות כדי להעניק לצרכנים מוצרי חלב מהודרים, בריאים וטעימים יותר". בכך מחלבת טרה השלימה את היערכותה לחג הפסח הבעל"ט

צילום: יעקב נחומי

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture