צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: הרב אביחי רונצקי ז״ל

ברוך דיין האמת: הבוקר הלך לעולמו הרב אביחי רונצקי ז״ל, מראשי הציונות הדתית, כיהן כרב הראשי לצה״ל וראש ישיבת איתמר. נפטר בגיל 66 בלבד לאחר מחלה קשה שהתגלתה בזכות רצונו לתרום כליה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

הרב אביחי רונצקי ז"ל הלך הבוקר לעולמו בגיל 66 בלבד לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, אותה גילה לאחר שהחליט לתרום כליה.

הרב רונצקי נולד בשנת תשי"א, וכיהן במהלך השנים כרב הראשי לצה"ל וכראש הישיבה הגבוהה באיתמר.

הלווית הרב אביחי רונצקי זצ"ל, תצא מבית המדרש של הישיבה הגבוהה באיתמר בשעה 17:00 ותמשיך לבית העלמין באיתמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפטירתו ואמר "בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו של הרב תא״ל (במיל׳) אביחי רונצקי ז״ל. הרב רונצקי שירת כרב הצבאי הראשי לשעבר וכראש הישיבה באיתמר. הוא היה לוחם ותלמיד חכם, שאהב את עם ישראל ואת ארץ ישראל. יהי זכרו ברוך".

ראש מועצת שומרון מסר עם הוודע דבר פטירתו של הרב אביחי רונצקי, "עם ישראל כולו אבל על לכתו של אחד האנשים הגדולים בדור הזה. מדמויות ההוד של מדינת ישראל מאז הקמתה. זה אינו אבל רק של השומרון אלא אבל וצער של כל עם ישראל על כל פלגיו וסוגיו".

"הרב רונצקי היה איש חסד, שכמעט כל שבת היה אצל משפחות הורים שכולים או אירח משפחות שכולות. היה דמות מאחדת שאיחדה את כל עם ישראל, ימין שמאל דתיים חילונים חרדים, מתיישבים קיבוצניקים, הרב רונצקי היה ממקימי הישוב איתמר, וזה אחד הדברים שהיו הכי חשובים לו, התיישבות באיתמר. היה גאה בהתיישבות באיתמר, היה מספר בהתלהבות ובמאור פנים על כל דבר חדש. ייסד את ישיבת איתמר, אחת הישיבות הגדולות בשומרון, ועמד בראשה. העמיד עשרות אלפי תלמידים לתפארת, תלמידי חכמים לוחמים קצינים שתורמים למדינה, וגידל יחד עם אשתו היקרה ילדים ונכדים לתפארת|.

בראיון שפורסם באחד המגזינים של ארגון מתנת חיים לפני כשנתיים אמר רונצקי "אני לא מוכן לוותר על הזכות הזו בשום אופן" הרב רונצקי עבר סדרת בדיקות במטרה לתת חיים לאדם אחר. לפי שעה (לפני שנתיים, בעת פרסום הראיון), בקשתו של הרב רונצקי מתעכבת בשל אילוץ רפואי- אולם הוא לא מתכוון לוותר. "אדבר עם מי שצריך ואסביר את בקשתי, זו זכות מופלאה".

הרב רונצקי חזר באחרונה אל הישיבה באיתמר לאחר כהונה סוערת בראש הרבנות הצבאית ושליחות חברתית בגרעין סטודנטים בדרום. לעולם תרומות הכליה נחשף לפני כשנה, כשקרא כתבה ב'בשבע' על התורם אברהם שפירא מיצהר. "התקשרתי לרב יהושע שפירא, אבא של אברהם, והוא הפנה אותי אל הרב ישעיהו הבר. התחלתי למלא את הטפסים כדי להציל אדם אחר מהר ככל שאוכל. לא פחדתי כלל, מה יש לפחד? אני תורם רק אחת, אין בזה סיכון".

אלא שהרופאים חשבו אחרת "התייצבתי ואמרתי שאני רוצה לתרום כליה לכל מי שאוכל להציל. הגעתי לבדיקות בבית החולים בילינסון ולצערי, במהלך הבדיקות הודיעו לי שיש חשש קטנטן לאור התקף לב שעברתי בעברי, והם חוששים מעט משום מה". אך הרב רונצקי, כפי שינחשו כל מי שמכירים אותו, לא מתכוון להרים ידיים. כיצד תעשה זאת? "אני עומד בקשר עם מתאמת השתלות בציפייה שיאשרו לי לתרום. עברתי את כל הבדיקות ואני מוכן. בכוונתי לפנות לראש מחלקת קרדיולוגיה בבילינסון ולבקש ממנו לתרום. אני מקווה שהוא יאשר לי את התרומה, בדקתי את הנושא וראיתי שהסיכון זניח".

בינתיים מסתפק הרב רונצקי בלימוד הנושא והנחלתו למאות תלמידי הישיבה בראשותו. "אני מלמד בישיבה שלנו תשובה של ה'ציץ אליעזר' שקובע שאם התרומה תסכן את חייו של התורם אסור לו לתרום. אנחנו לא מקילים בכך ראש, אך במצב הרפואה היום, כשלא נשקפת סכנה לתורם, אין בכלל ספק שמותר לתרום ויש שלל תשובות בנושא".

את הראיון איתו אנו מקיימים מבית החולים 'בילינסון'. אחרי שנכנס להליך התרומה, הגיעה הצרה גם לביתו הפרטי של הרב רונצקי. "יום אחד, כשכבר הייתי בתוך המהלך, התברר שבני זקוק להשתלה. אמרתי 'קדימה, אני רוצה לתרום לו'. הרופאים הסכימו שאתרום, אך בבדיקות נמצא בן משפחה אחר שיותר מתאים והוא תרם לו. אבל לא איבדתי את התקווה להציל אדם אחר, זו זכותי". למי תתרום? "זו תרומה אלטרואיסטית. אסור לך לדעת למי תתרום. מאפשרים למי שרוצה לפגוש לפני את מקבל הכליה, אני ארצה לפגוש אותו לפני רק אם הוא יסכים כדי לא לגרום לו או לה עוגמת נפש חלילה. אין לי שום העדפה לגבי מגזר או עדה- אשמח להציל כל יהודי שיזדקק, ואם הקדוש ברוך הוא היה נותן לי יותר כליות, הייתי שמח לתרום יותר ולכל אדם".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"הרב רונצקי היה איש חסד, שכמעט כל שבת היה אצל משפחות הורים שכולים או אירח משפחות שכולות"

ברוך דיין האמת. בהחלט עצוב בהלקח הרב. שימש דוגמא אישית. חבל על דאבדין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture