ברוך דיין האמת • הגה"צ רבי אהרן צבי רומפלר זצ"ל

ברוך דיין האמת, בדקות האחרונות מגיעה הידיעה המרה על פטירתו של אב''ד 'תהילות ישראל' הגאון רבי אהרון צבי רומפלר זצ''ל • הלוויתו הבוקר מבית מדרשו ברחוב רבי יצחק נפחא בירושלים, בהשתתפות מאות מתלמידיו וחסידיו.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברוך דיין האמת, בדקות האחרונות מגיעה הידיעה המרה על פטירתו של אב"ד 'תהילות ישראל' הגאון רבי אהרון צבי רומפלר זצ"ל.

הגה"צ רבי אהרון צבי היוותה דמות פלאים בירושלים של מעלה, כשימש כמורה דרכם הרוחני של עשרות משפחות, בתואר הרשמי שימש כאב"ד קהילת 'תהילות ישראל', ומגדולי מעודדי ורבני אנשי הקנאים בירושלים.

בין חומות העיר ירושלים היה מתבודד עם קונו, ומסגף נפשו בתעניות מרובות למעלה מכח אנוש, היה ידוע באהבת הבריות, ובדרכו הרוחנית היחודית.

אמש (ראשון) התמוטט הרב בביתו לאחר תקופה ארוכה של חולי וחולשה ל"ע, כוחות ההצלה הוזעקו לביתו שבירושלים. כאשר נודע על מצבו החמור החלו תלמידיו הרבים לקרוע שערי שמים בעצרות תפילה שארגנו אמש לרפואתו.

הלווית הרב רומפלר בשעה 12 בצהרים מבית מדרשו ברחוב רבי יצחק נפחא בירושלים להר הזייתים.

נולד לאביו הגאון החסיד רבי ישראל אלימלך רומפלר זצ"ל מלונדון, משנות נערותו ניכרו בו סימני גדלות שהיה יושב שעות רצופות על התורה והעבודה,

בהגיעו לפרקו בנה את ביתו עם הרבנית הצדקנית תליט"א בתו של כ"ק אדמו"ר מקיוויאשד זצוק"ל מארה"ב.

לאחר נישואיו התלקטו סביביו אברכים מקשיבים והחל להשפיע עליהם בעבודת ה', שם החל להנהיג את קהילתו, במשך השנים עקר את דירתו לעיר הקודש ירושלים, עמד על משמרת הקודש, במיוחד עסק רבות בעניני צניעות,

היה מבין גדול בענייני חינוך וגדולים רבים שלחו להתייעץ איתו מכל העדות והחוגים, וראשי ישיבות כל העולם הריצו אליו את שאלותיהם בענינים סבוכים. רבות פעל למען קדושת ישראל, והיה בריח התיכון במערכות החינוך התורה והדת.

שיעוריו הרבים שנאמרו בשעות ארוכות התלקטו במאות קובצים. החזיק כולל של אברכים בני עליה להתפלל עמו תפילתו בנחת.

ידיד נעוריו ומחותנו של כ"ק אדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א, שהיה להם קשרי ידידות גדולים עוד מארה"ב.

מחותנם של גדולי הדור, ביניהם: כ"ק האדמו"ר ממשכנות הרועים שליט"א, כ"ק האדמו"ר מפאריסוב שליט"א, כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף סיגעט שליט"א, כ"ק אדמו"ר מזוועהיל זצוק"ל.

גיסיו הם כ"ק אדמו"ר מקיוואשד שליט"א, הגה"צ רבי ברוך נתן הלברשטאם שליט"א אב"ד ור"מ סאטמאר לונדון. כ"ק האדמו"ר מוויזשניץ שליט"א מוויליאמסבורג וכ"ק האדמו"ר מבארנוב שליט"א ממאנסי.

השאיר אחריו תלמידים רבים בניהם רבנים, ראשי ישיבות ומשפיעים מכל העדות והחוגים, שהיו דבוקים בו ולא זזו מבלי לשאות בעצתו

אלפים ישתתפו במסע ההלויה שתצא בית מדרשו בשכונת גאולה בירושלים.


הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בן כמה היה?

65

65

בד"ה ז"ל תנצ"בה

אוי אוי אוי ברוך דיין האמת! מאד מאד עצוב, אני לא מאמין, אני לא קולט, אנחנו מזועזעים והמומים! הצדיק הזה היה קודש קודשים! זה נראה כמו חלום! אמרו עליו צדיקים שהיה בחינת משיח בן יוסף של הדור, וסימנך: "אהרן צבי" בגימטריא "משיח" – ולא לזלזל בזה, וככה חלמתי לפני כמה שנים שהייתי באיזה סעודה ואמרו עליו על הרב רומפלער זיע"א שהוא המשיח… הייתי קשור אליו, התפללתי בבית מדרש שלו, גם בראש השנה ויום הכיפורים. הייתי בטוח שנמשיך איתו עד הגאולה… אוי אוי אוי, "אבד חסיד מן הארץ וישר באדם אין". "וכל בית ישראל יבכו את השרפה אשר שרף ה'"

כמה מילים קצרים ממש על הרב מ"תהלות ישראל" זצוק"ל
שנפטר היום כ"ז חשון תש"פ

לאחר נישואיו התקבצו סביבו אברכים מקשיבים, והחל להשפיע עליהם בעבודת ד', שם החל להנהיג את קהילתו. במשך השנים עקר את דירתו לעיר ירושלים, עמד על משמרת הקודש, במיוחד עסק רבות בענייני שלום בית, חיזוק לכל יהודי, עבודת התפלה, עבודת הצדקה, לימוד התורה, חיזוק המצות, נגד פריצת חפירת קברי ישראל, נגד גיוס השמד, קידש שם שמים ברבים, וחיזוק את הצניעות וכו'.

היה מבין גדול בענייני חינוך וגדולים רבים שלחו להתייעץ איתו מכל העדות והחוגים; ראשי ישיבות מכל העולם הריצו אליו את שאלותיהם בעניינים סבוכים. גם רבות פעל למען קדושת ישראל והיה בריח התיכון במערכות החינוך התורה והדת. היה הראשון לכל דבר שבקדושה.

שיעוריו הרבים נאמרו בהרבה מקומות והחזיק כולל של אברכים בני עלייה על מנת שילמדו בעומק הסוגיה ויתפללו עמו את תפילתו בנחת ובכוונה.

השאיר אחריו בנים תלמידי חכמים, ומשפחה חשובה, תלמידים רבים, ביניהם: רבנים, ראשי ישיבות, רבנים, ומשפיעים מכל העדות והחוגים, שהיו דבוקים בו ולא זזו מבלי לשאול בעצתו. בנוסף שימש כמוהל מפורסם וחשוב , שתחת ידיו נימולו תינוקות רבים, ורבים ביקשו שימול את בנם.

בנוסף יוצא לאור מידי שבוע עלון מדברי תורתו המודפס בעשרות אלפי עותקים ומופץ בכל מקום שאפשר.

אומרים על רבינו שהוא היה קיצוני – גם על פנחס שכתוב עליו, הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם אמרו שהוא היה קיצוני, כדאיתא בחז"ל הרבה ניסים נעשה לפנחס… דהיינו שרבינו דקדק לקיים כל התורה כולה על קוצו של יוד… כל הלכה וכל מנהג לא שינה והיינו שפרוש רש”י: ויעש כן אהרן , להגיד שבחו של אהרן שלא שינה, ובאגרות חזון איש (חלק ג' אגרת ס"א), כותב החזון איש וז"ל, "אם אין קיצוניות אין שלימות. ואם אין שלימות אין התחלה" וכו'

ולחם בכל כוחו על כל פרצה לקדש שם שמים….
כגון:
על חורבן גיוס השמד… על גיוס בנים – ועל גיוס בנות…
על הכשרות…
על עניני חינוך…
על חפירת קברי ישראל…
על לבישת בגדי צניעות…
והיו מבזים אותו עם שקרים כמו שביזו את פנחס עם שקרים, שהוא הרב היחידי בעולם שמעודד את נשות הצנועות וכאילו הוא הרב היחיד שפסק שחייבים להחמיר על הצניעות וכולם נגדו..

אבל… הנה ידוע המציעות שזה לא כן! כידוע – והנה המכתב שיצא לאור ב-כ"ב סיון תשס"א מהבד"ץ העדה החרדית.. שדווקא המו"צים של הבד"ץ חתמו וברכו את אותן נשים שלובשות שאלים ורדיד. וזה לשונם הזהב.

"עטרה ליושנה"
ישמח ליבנו ותגל נפשינו על הבשורה הטובה אשר שמענו שנשים צדקניות נתעוררו וקיבלו על עצמן לחזור למנהג הקדוש שמקדמת דנא בהרבה מדינות שלא לצאת לרחוב בלי "שאל" רדיד מעל הבגדים.
וכמובא ברמב"ם ז"ל בפ' יג ובפרק כ"ד מהלכות אישיות
ובשו"ע אהע"ז סימן ע"ג סעיף א' ובסימן קט"ו סעיף ד'
להרבות קדושה וצניעות בישראל ולהגביר צד הקדושה על צד הטומאה שכנגד השורר בחוצות באופן נורא ומבהיל וזעקתה מגיע עד לשמים השם ירחם.

ובטוחנו שעי"ז יתבטלו גזירות קשות ואכזריות מכלל ישראל בפרט בעת הזאת אשר כל הישוב בארץ הקודש נתון בסכנה ה"י, אנו צריכים לזה מאוד, ויושפע עי"ז רפואות וישועות והרבה השפעות טובות ממרום ויתקרב עי"ז גאולתינו ופדות נפשינו.

וכמו שאמרו חז"ל (סוטה י"א) "בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים" ובזכותן עתידין להגאל, כדאיתא בילקוט רות (אות תרו) "ואין הדורות נגאלין אלא בשכר נשים צדקניות שיש בדור". ובאנו בשורות אלו לחזק ולעודד נשים צדקניות אלו שעליהן נאמר ובזכותן עתידין להגאל.

ישראל יעקב פישר
בנימין ראבינאוויטץ
משה הלברשטאם
מאיר בראנסדארפער
אברהם יצחק אולמאן
הריני מצטרף לדברי הגה"צ הביד"צ, תמוז תשס"ד יצחק טוביה וויס רב גאב"ד דפעיה"ק ת"ו.

והאמת היא… שלא תראו אלו המשכילים שהפגינו נגד רבינו [בחוצפה גדולה] על התחזקות הצניעות, שהם מוחים על חנויות פריצות שמוכרות בגדים שבדיזינגוף בתל אביב היו מתביישים למכור!

הותיר אחריו משפחה גדולה וחשובה, בני תורה, עובדי ד' . היה ידיד נעוריו ומחותנו של האדמו"ר מתולדות אהרן, לשניים היו קשרי ידידות גדולים עוד בימי היותם בארה"ב.

היה מחותנם של האדמו"ר ממשכנות הרועים, האדמו"ר מפוריסוב, האדמו"ר מקרעטשניף סיגעט, האדמו"ר מזוועהיל זצוק"ל. גיסיו הם האדמו"ר מויז'ניץ ויליאמסבורג, האדמו"ר מקיוואשד, הגה"צ רבי בנוך נתן הלברשטאם אב"ד ור"מ סאטמאר לונדון.

מסע ההלוויה יתקיים בשעה 12:00 בצהריים מבית מדרשו שברחוב יצחק נפחא 17 בשכונת גאולה בירושלים להר הזתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

היה בן 73

אוי לנו כי חטאנו,
הצדיק אבד,
ואנו אנו באים???
אוי רבונו של עולם
תגאלינו בקרוב גאולה שלימה ונזכה לראות פני משיח צדקינו ולראות את בית המקדש בבנינו,
ובולע המות לנצח.

מי יורש את מקומו של הצדיק? יש לנו בנים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture