Olivier Fitoussii/Flash90

תרגיל יחסי ציבור: עיריית בני ברק עומדת מאחורי ה"סרטון האנטישמי"

בעיריית בני ברק מודיעים אנחנו אחראים לסרטון בו נראה אדם אומר בכניסה לרכבת "אין כניסה לחרדים", ומסבירים: "לאחר שכל פניותינו לא עצרו את חברת נת"ע מלהגיש תוואי שעוקף את העיר, נאלצנו להמחיש זאת". רגב: "התנהלות העירייה פגיעה מכוערת וצינית בכבודו של הציבור החרדי"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

התיעוד המקומם שפורסם היום (חמישי) בו נראה כיצד אדם בעל חזות של פקח ברכבת ישראל מונע כניסת חרדים לרכבת ישראל בתחנה בבת ים. תוך כדי שהוא אומר "אין כניסה לחרדים". עורר סערה רבתית, ובשעות האחרונות מתברר כי מדובר בחלק מקמפיין.

בתחנת הרכבת בבת ים התרחשה הבוקר תקרית מוזרה ומקוממת שבמהלכה אדם המחופש למאבטח בתחנה עמד בכניסה לרציף, והורה לנוסעים חרדים לא לעלות לרכבת בטענה ש"אין כניסה לחרדים". נוסעים המומים שהיו בתחנה תיעדו את מעשיו והתעמתו איתו, תוך שהוא דורש מהם לא לצלם אותו. כעת מתברר שהאדם הוא למעשה שחקן שעיריית בני ברק שכרה כדי למחות על כך שמתוכנן קו רכבת קלה בגוש דן שלא עובר בעיר החרדית.

בהמשך התברר כי עיריית בני ברק בעצמה הפיצה את הסרטון, במטרה להדגיש את מחאת התושבים על כך שחברת נת"ע הגישה תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר.

בהודעת העירייה נאמר "לאחר שכל פניותיה של עיריית בני ברק ותושביה לא עצרו את חברת נת"ע מלהגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר, נאלצנו להמחיש את ההצעה ההזויה בסרטון. יודגש כי בניגוד לנת"ע, ברכבת ישראל לא מונעים מחרדים לעלות על הרכבות. בשעות האחרונות מציף את הרשת סרטון שמתעד לכאורה פקח שמונע מנוסעים חרדים לעלות לרכבת. למעשה מדובר בשחקנים שהצטלמו כדי להמחיש את חומרת התוכנית של החברה הממשלתית נת"ע לעקוף את בני ברק בתוואי המטרו שמוגש בימים אלה."

"בני ברק היא העיר שמובילה בשימוש בתחבורה ציבורית במטרופולין גוש דן )%88 ,)ועם המספר הנמוך ביותר של כלי רכב לנפש באיזור – מכונית אחת ל-10 תושבים. למרות זאת, בחברה הממשלתית נת"ע מתכוונים להגיש בימים הקרובים תוואי של המטרו שיעקוף את העיר החרדית וישאיר אותה היחידה מבין 24 ערי גוש דן – ללא תחנה."

בהודעה ציינו כי "קו M2 הוא קו 'רוחב' מראש העין במזרח בואכה תל אביב במערב כשבדרך הוא חולף על פני הערים פתח תקווה, גבעת שמואל ורמת גן. בהחלטה שערורייתית, הודיעו בחברה הממשלתית נת"ע שיגישו תוכנית ללא שתי תחנות המטרו שתוכננו בעיר."

עוד נכתב בהודעה כי: "ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין פנה בנושא הבוקר לשר הפנים אריה דרעי ולשרת התחבורה מירי רגב, על מנת שיעצרו את רכבת הגזענות של נת"ע. הסרטון צולם ברכבת, אבל נועד רק כדי להמחיש את ההזייה שמתכננת לנו חברת נת"ע. יצויין כי בניגוד לנת"ע, אין כל טענה כלפי רכבת ישראל שמשמשת דוגמה ומופת לשירות לכלל הציבור ויש לה כמובן גם תחנה בבני ברק."

שרת התחבורה מירי רגב גינתה את "ההתנהלות השערורייתית" של עיריית בני ברק, לאחר שהתברר כי היא שעומדת מאחורי צילום והפצת הסרטון. לדבריה: "התנהלות העירייה מהווה פגיעה מכוערת וצינית בכבודו של הציבור החרדי, באמצעות התנהגות לא מקובלת שהכתימה והכפישה את עובדי הרכבת והטעתה את הציבור. בושה וחרפה".

כזכור, מייד לאחר פרסום הסרטון שוחח שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן עם שרת התחבורה מירי רגב, אודות התיעוד המזעזע בו נראה פקח רכבת ישראל, מתעלל בנוסעים חרדיים ומונע מהם כניסה לרכבת תוך קריאה “חרדים לא עולים כאן”. שרת התחבורה הודיעה לשר ליצמן כי "המקרה הקשה ייבדק באופן מיידי ובצורה הדחופה ביותר, במטרה להביא למיצוי הדין עם הפקח לאור התנהגותו זו שאינה הולמת."

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, מסר בתגובה: "בני ברק נמצאת באחת התקופות הקשות בתולדותיה: הקורונה משתוללת בעיר, משפחות ועסקים בעיר קורסים כלכלית, מוסדות החינוך נסגרו והוטל סגר לילי על העיר, ובמקום לעסוק אך ורק במיגור הקורונה, עסקני העירייה משתמשים במיליוני השקלים שקיבלנו מהממשלה למלחמה בקורונה כדי לשכור עוד ועוד יועצים וליצור פרובוקציות תקשורתיות, שפוגעות קשות בכבודם של תושבי בני ברק ושל הציבור החרדי כולו. כיו"ר ועדת הביקורת העירונית עדיין לא קיבלתי הסבר מי אישר העברת כספי ציבור לכך ומדוע, בטח בתקופה מורכבת כל כך, וככל שלא אקבל תשובות המניחות את הדעת אנחה את מבקרת העירייה לפתוח בבדיקה רשמית בנושא".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לשיטת רגב: לשחק הצגה שפוגעת בציבור החרדי זה שערורייתי. לפגוע 'על אמת' ולא במשחק זה לגיטימי לגמרי.

יו"ר הליכוד מתנהג כאחד שמגן על השילטון ולא על האזרח. מחלה ידועה !!!

באמת עיריית בני ברק הגזימה

גאוני!

יוסי צודק…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture