בסיום ב'תולדות אהרן': זקן הפוסקים – "דנים על החיסונים ושוכחים להתפלל"

ראב''ד ה'עדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך שליט''א התייחס השבוע במעמד מיוחד בחסידות תולדות אהרן לנושא החסיונים ונשא דברי חיזוק בעניין. בדבריו אמר כי "סוף המגיפה יהיה מהקב''ה". לכל השואלים בעניין מורה זקן הפוסקים לשאול את דעת הרופאים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

במעמד סיום סדר מועד שנערך על ידי קהילת תולדות אהרן בראשות האדמו"ר מתולדות אהרן, הגיע זקן הפוסקים וראב"ד ירושלים הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א לפאר את המעמד בהשתתפותו, ואף נשא במעמד את המשא המרכזי ועורר את אלפי אברכי החסידות לחיזוק בתורה ואמונה.

בדבריו הרחיב על מעלת קביעת עיתים לתורה, וביקש מכל בני הקהילה להמשיך לשקוד על תקנתו של הרבי מתולדות אהרן ללמוד מידי יום ביומו "עמוד היומי" על סדר הש"ס.

באורח נדיר, האדמו"ר מתולדות אהרן אשר מתחילת המגיפה נמנע מללחוץ ידיים בכדי להימנע מהידבקות בקורונה, רקד יד ביד עם הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א, אשר ישב על כסאו ורקד עם הרבי.

במשאו המרכזי של זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, התייחס לנושא הבוער על סדר היום – סוגיית החיסונים, ועורר כי יש לזכור שמלבד חובת ההשתדלות בפעולות למיגור המגיפה, אסור לשכוח את התפילה שהיא העיקר.

במרכז דבריו אמר זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך: "יש מגיפה בכל העולם, רבים חללים הפילה. והרבנים והאדמורי"ם יושבים ודנים בשבועות האחרונים אם יש חיוב לקחת את החיסון או לא. אמנם לצערינו התרגלנו לתלות הכל בטבע, חושבים שהמחלה באה בדרך הטבע והיא תסתלק רק בדרך הטבע על ידי החיסונים, אבל שוכחים שמלבד חובת ההשתדלות צריכים בעיקר לפנות בתפילה להקב"ה, שהרי הקב"ה הוא בעל המגיפה, וצריכים להתפלל אליו שהוא יסיר את המגיפה".

"צריכים אנו לדעת שהמגיפה באה מהקב"ה ולא ממשהו אחר, והישועה תבוא כי זהו רצון הבורא, והבורא עולם ממתין שאנחנו נשוב בתשובה ונבין שהוא הבעל הבית של כל הבריאה. אין טבע בעולם, הקב"ה מנהיג את העולם מתחילתו ועד סופו, והקב"ה בצער גדול שבזמן כזה שיש צער, לא מדברים כלל על הקב"ה".

עוד אמר ראב"ד ה'עדה החרדית', "בשנים קודמות כאשר יהודי אחד נפטר, כל המדינה היו רועשים בתפילה לקב"ה. אני זוכר בתחילת המלחמה, כאשר עוד לא היה כ"כ נורא, ולא ידעו שהולכים להרוג יהודים, כולם בכו ובכו ללא שיעור בתפילות. והיום שכבר מתו יהודים בכל העולם מהמחלה, ואין איתנו יודע עד מה אם יהיה חלילה יותר גרוע, הרי היו צריכים לשמוע תפילות ותחנונים, וכל הרבנים והאדמורי"ם צריכים לפעול שכולם יקראו לקב"ה בתפילה".

"בעוונותינו הרבים אנחנו יושבים בשקט, ולא מדברים על תפילה עד שאפילו אבינו מלכנו לא אומרים, רק יושבים ודנים האם לקחת את החיסון או לא".

"צריכים אנו להכיר בכך שהקב"ה מנהיג העולם ואין טבע ומקרה בעולם כלל, תחילת המגיפה היה מהקב"ה, וסוף המגיפה יהיה גם מהקב"ה, ובזכות שיהודים יושבים ולומדים תורה ומקבלים על עצמם להמשיך ללמוד תורה, נזכה לראות ישועת ה' בקרוב" – סיים זקן הפוסקים את דבריו.

יצוין כי ראב"ד ה'עדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א עונה לכל השואלים בדבר חיסוני הקורונה שיש לשאול את דעת הרופאים ויש לנהוג כדעתם. עד כה סירב לפסוק בעניין.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture