Yonatan Sindel/Flash90

למרות הכל, ברגע האמת ננהר לקלפיות – ונקדש שם שמיים / מאמר מערכת

במהלך החודשים האחרונים, ניסו גורמים שונים להחליש את ההצבעה החרדית הן באמצעות קמפיינים לעידוד הימנעות מהצבעה והן על ידי עידוד חרדים להצביע למפלגות שאינן חרדיות • מול הצהרת הכוונות של מבקשי רעתנו, אין לנו פריבילגיה להתחשבנויות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בואו נודה על האמת: המצב של המפלגות החרדיות, לפחות לפי הסקרים, אינו מזהיר. מרבית הסקרים צפו היחלשות בכוחן של ש"ס ויהדות התורה בכנסת הבאה, לעומת הכנסת היוצאת.

זאת, עוד לפני הבעיה הגדולה יותר: אין רוב לממשלת ימין. מהצד השני, למרות שמרביתנו מעדיפים שלא לחשוב שזה מעשי בהתבסס על תוצאות הבחירות האחרונות, קיים סיכוי ממשי להקמת ממשלה בה ישאירו את המפלגות החרדיות באופוזיציה.

"שילמדו לקח פעם אחת", חושבים לעצמם חרדים רבים, הממורמרים מההתנהלות החרדית בתקופת הקורונה. כן, הנציגים שלנו, להם הצבענו, לא הצליחו, למרות שאין חולק על כך שניסו, למנוע גזירות שונות שנדמה היה כי כוונו ישירות מול הציבור החרדי.

מהאיסור על הטיסות לאומן לראש השנה ועד להגבלות התנועה בשושן פורים, דרך ההגבלות על חתונות. אין חולק. הציבור החרדי חטף, ובגדול, במהלך השנה החולפת.

אבל רגע לפני שאתם משתכנעים מהקמפיינים הקוראים לכם להישאר הפעם בבית, נסו להיזכר רגע בפעם הקודמת בהם השאירו את החרדים באופוזיציה. היה זה בזכות ברית האחים בין המפלגה שייצגה את הציונות הדתית לבין יש עתיד של יאיר לפיד.

קיצוצים בקצבאות הילדים ובתקציבי עולם התורה; פגיעות חמורות בכל הקדוש והיקר לציבור שומרי התורה והמצוות ומגוון הצעות חוק שפרצו את הסטטוס קוו עליו הקפידו מאז ייסוד המדינה, ועד לאותם שנים.

כעת, די אם נביט בהצהרת הכוונות של אותם מסיתים המשתלחים בציבור החרדי, ומעודדים את החילונים לצאת ולהצביע בהמוניהם כדי להקים ממשלה שלא תיכנע ל"סחטנות החרדית" כלשונם.

מבחינתם, הפתרון לבעיה הכלכלית של מדינת ישראל עקב משבר הקורונה, נמצא בשקלים הבודדים שמקבלים עדיין ילדים ואברכים כקצבה מהמדינה, ומאיימים לפגוע בהם ולקצץ אותם.

אבל אתה, לך לא אכפת. אתה עובד והאיום הכלכלי לא משפיע עליך ישירות. אבל הם מתכננים דברים גרועים הרבה יותר. די אם יצליחו להעביר את הצעת החוק שתתיר נישואין שלא כפי ההלכה, על מנת לפגוע בעם ישראל לדורות רבים ולגרום לנזק בל יתואר, שאין דרך חזרה ממנו.

כן, אתה כועס. אבל מה תעשה כשתהיה סבא ויהיה לך עגמת נפש כאשר שידוך של הנכד שלך ייקלע לקשיים בגלל בעיות בבירור האילן המשפחתי, תסביר לו שבבחירות תשפ"א כעסת כי שוטר תנועה לא אפשר לך לעלות לירושלים בשושן פורים ולכן לא הצבעת?

אין שום צורך לשכנע אף אדם חרדי, עם מעט רגש ולב יהודי מדוע הוא צריך להצביע. תעשו חיפוש קטן כאן באתר עם שמותיהם של הפוליטיקאים המסיתים נגד הציבור החרדי, תקראו מה הם מתכננים לעשות לנו, ותחשבו שניה אחת בהיגיון.

בהתאם להוראתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות מכל החוגים והעדות, מחר יהיה האות הזה. ביום שלישי, נצעד כולנו בגאון לקלפי. נשלשל פנימה את הפתק עם שם המפלגה החרדית לה הורו לנו רבותינו להצביע, ג' או ש"ס, ונקדש שם שמיים.

לא בשביל הנציגים. בשבילך. בשביל הילדים שלך.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד למערכת. "ועשית ככל אשר יורוך" זה צו השעה.

לא מבhi איך אדם חרדי יכול להישאר בבית,
ולמה צריך לשכנע?
מדובר ביסודות הדת

כמובן שניתן אף להצביע סמוטריץ, המאמר מתייחס לעצם היציאה להצבעה

מחר חוסמים את הזיכרון אוטמים עיניים ואת המצפון וכל החושים בדיוק כמו הביבר שבוכה ונכנס לצידה ונותנים כל הכוח להריסת התורה והיהדות כי "הכסף יענה את הכל"

שכחתם לציין שקיצוץ הקצבאות הגדול והעיקרי היה דווקא בתקופת שר האוצר הצדיק הנסתר, אוהב החרדים המושבע, בן הברית הבלתי נלאה : בנימין נתניהו!! אז תפסיקו לשכנע אותנו. מי שרבו הורה לו להצביע- חייב לעשות את זה, כי אנחנו אמונים על ציות לגדולי ישראל. אבל מי שאצלם לא הורו כך, או הורו אחרת – זה ממש לא מיסודי הדת להצביע, ולא הרס לעולם התורה. אולי להיפך

אני לא יכול לשכוח שהייתי אברך צעיר כשהתחיל ברית האחים ואז את כל הקיצוצים כמה קשה זה היה כשהדתות ירד בחצי וכדו'
ואם אני זוכר טוב מאז ברית האחים אין חוק גיוס מסודר ובגלל זה ורק בגלל זה נכנסנו לתוך כל הסיבובי בחירות… 🤔
אז אנא הרי זה ברור שזה או 61 לימין או בחירות חמישיות ואם גם לכם נמאס כבר צאו להצביע לגוש הימין!!!
נכריע את המערכה ונסיים אותה.
ונחזור לחיים!

אחרי כל הנ"ל אין שום סיבה למה לא להצביע סמוטריץ

זה ברור שמי שלא עשה כלום צריך ללמוד לקח כדי שפעם הבאה יעשה יותר מי שמצביע ג או שס אומר לנציגים האלו תעשו מה שאתם רוצים את תתאמצו ותמשיכו להיות דבוקים לכיסאות חזק שיצביעו סמוטריץ שלא חושב שלא יעזור לחרדים בכל נושא

אני מכיר טובה לציונות הדתית , שהיא זאת שלחמה ודאגה לחינוך דתי לעולים מארצות המזרח, נגד כפיית העסקתם בשבתות וחגים , בעד שהמושבים עבורם יהיו בהנהגה דתית וכו' וכו'.
הרבה מוחקים מהזיכרון את העובדה שש"ס קמה בעצם על ידי המפד"ל הדתית. וכך זה היה בחרו את הרב הספרדי יצחק פרץ מרעננה לראש המפד"ל לכנסת.
זה היה כמובן בהסכמתו , אבל עדיין התלבט ופנה לרב ש"ך אם להיות ראש המפד"ל אך להפוך את המפד"ל לעוד מפלגה אגודאית.
הרב ש"ך אמר לו שימשיך בפעילות הפוליטית אך בדרך ישרה. שיהיה ראש של מפלגה ספרדית שתהיה כפופה לאגודה. זה מה שקרה . הם לקחו את השם ש"ס מאיזו סיעה ירושלמית שכעסה על זה והם הוכרחו לשנות ל"ש"ס העולמית). אחר כך נכנס הרב עובדיה איך שהוא לעסק .
אז אני שומר תודה לציונות הדתית שהיום זה אך ורק סמורטריג' ט' על זה שהם בעד כל היהודים שומרי התורה ובעד זה שהארץ שנתן לנו הקב"ה תהיה שלנו , ובעד זה שבכלל נמשיך להתקיים ושכולם שם דתיים לגמרי ואין שם אף אחד חוטא או מחטיא כמו שאפשר למצוא בכל מפלגה אחרת ולכן אני אצביע ט' . ובטוח שכל רב גדול יסכים אתי בפרטי שאני עושה לגמרי בסדר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture