בהלוויה כאובה: שני הרוגי האסון הנורא בקרלין הובאו למנוחת עולמים • צפו

בהלוויה רווית היגון ליוו המונים למנוחות את האברך הצעיר הרב החסיד רבי מרדכי בנימין רובנשטיין ז"ל ואת הנער הצעיר הבחור החשוב מאיר גלויברמן תושבי העיר ביתר עילית שקיפחו את חייהם באסון הכבד והנורא. מאות חסידים השתתפו בהלוויה הכאובה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו


מאות חסידי קרלין ליוו הערב (מוצאי החג) למנוחות את שני ההרוגים שנהרגו באסון שהתרחש דקות לפני כניסת החג בחסידות כאשר טריבונה ועליה מאות חסידים קרסה בפתע פתאום.

בהלוויה רווית היגון ליוו המונים למנוחות את האברך הצעיר הרב החסיד רבי מרדכי בנימין רובנשטיין ז"ל ואת הנער הצעיר הבחור החשוב מאיר גלויברמן תושבי העיר ביתר עילית שקיפחו את חייהם באסון הכבד והנורא.

מסע ההלוויה יצאה הערב ממרכז חסידות קרלין בגבעת זאב כאשר מאות מבני החסידות משתתפים במסע ההלוויה הכואב. משם מסע ההלוויה המשיך לבית ההלוויות שמגר בירושלים.

כזכור, דקות ספורות לפני כניסת החג התרחש אסון של ממש בבית המדרש הגדול של חסידות קרלין בגבעת זאב כאשר באמצע תפילת המנחה בנוכחות כ"ק האדמו"ר שליט"א קרס בפתע פתאום הפראנצע'ס (טירבונה) עליו עמדו מאות חסידים שהגיעו לחגוג את חג השבועות בצל האדמו"ר בבית המדרש הגדול של החסידות בגבעת זאב.

מיד עם קריסת הפראנצע'ס הוזעקו כוחות ההצלה למקום והוכרז על אר"ן – אירוע רב נפגעים, כוחות הצלה רבים התקשו להגיע לזירת האסון בשל הדרכים הצרות המובילות לבית המדרש ובשל כך הוזנקו אף מסוקים שעזרו בפינוי הפצועים לבתי החולים.

האסון התרחש בהיכל הטישים החדש שנבנה בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים. קודם החג פרסמו בחסידות כללים נוקשים בכדי למנוע צפיפות כהפקת לקחים מאסון מירון, אך לפתע הטירבונה קרסה. כוחות ההצלה קבעו את מותם של שני הרוגים ופינו עשרות פצועים לבתי החולים לקבלת טיפול רפואי.

מטעם חסידות קרלין נמסר בתגובה לאירוע הקשה, "אנו כואבים ומזועזעים נוכח האבל הכבד והצער הנורא על האסון שפקד את קהילתנו. בשם המשפחות והקהילה כולה, אנו מוסרים את תודתנו לכוחות החירום וההצלה ולצוותים הרפואיים בבתי החולים, פעילותם ומסירותם הצילו חיים רבים".

"חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. כידוע שמירה על פיקוח נפש הינה אצלנו ערך עליון במעלה. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות (יציאות חרום, דרכי מילוט, ערכות חירום וכו)".

"יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו, שכן צויידנו באישורים המתאימים כולל אישורי בטיחות נדרשים, אותם נציג בפני גורמי הרשויות, מבלי לפגוע בהליכי הבדיקה והחקירה. על פי הנראה בשלב ראשוני זה מדובר בכשל נקודתי חמור בבנית הטריבונה. חסידות קרלין, תפעל בשקיפות ובאחריות בשת״פ גורמי הרשויות הבודקים את האירוע הקשה".

עוד נמסר מטעם חסידות קרלין כי, "אנו סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש. כאמור, החסידות תסייע ככל הנדרש להגיע למיצוי וחקר האמת. אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחות, מחזקים ומתפללים לשלום הפצועים ומשפחותיהם".

מאמר קודם

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture