מקרית יואל למירון: האדמו"ר מסאטמאר יגיע לביקור היסטורי • הלו"ז המלא

התרגשות גדולה בקרב חסידי סאטמאר לקראת ביקורו ההיסטורי של האדמו"ר. הרבי צפוי להגיע למירון היישר משדה התעופה. בדברים שנשא הבוקר אמר כי, הוא נוסע למירון להודות לה' על הניסים שהיו כשהוא הגיע יחד עם כל החסידים למירון לפני מספר שנים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן

כ"ק האדמו"ר מסאטמאר יגיע מחר (שלישי) בשעות הבוקר לביקור קצר והיסטורי בישראל זאת לאחר מספר שנים שלא הגיע למקום בין היתר במהלך השנה האחרונה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הביקור מעורר התרגשות גדולה בקרב חסידי סאטמאר בארץ ובעולם כולו.

ביקורו של האדמו"ר מסאטמאר יחל מחר בשעות הבוקר עם נחיתתו בשדה התעופה בן גוריון כשלאחר מכן ימשיך לתפילת שחרית בבית האכסניה בסביון שם ימתינו לו ילדי החסידות מבני ברק וירושלים שייערכו מעמד קבלת פנים.

לאחר מכן צפוי האדמו"ר לנסוע למירון שם הוא יישא תפילה בציון הרשב"י זיע"א. לראשונה מדובר בביקור שהחסידים מארצות הברית לא מצטרפים אליו והרבי יגיע לישראל בליווי מצומצם של מספר מקורבים.

במהלך ימי שהותו בישראל יקבל האדמו"ר מסאטמאר את חסידיו לברכה ולעצה. הרבי יקבל קהל בירושלים, בני ברק ובבית שמש, שם בעיקר מתגוררים החסידים. לעת עתה הרבי לא צפוי להישאר גם לשבת הקרובה. אך עד אז הוא עתיד לקבל את כל חסידיו המתגוררים בישראל לעצה ולברכה באופן אישי.

הבוקר נשא האדמו"ר דברים נרגשים לקראת המסע ההיסטורי לארה"ק. בדבריו שהגיעו לידי 'חדשות JDN' אמר האדמו"ר, "אי"ה מחר נוסע אני לארץ ישראל לביקור קצר. אני נוסע לאתרא קדישא מירון לציון המצוינת של התנא האלוקי רבי שמעון בן יוחאי. זה זמן רב שאני משתוקק לנסוע למירון, אמנם כמו שכולם יודעים זה זמן ארוך שלא יכלו לנסוע לארץ ישראל".

עוד הוסיף הרבי בהתרגשות, "אבי ז"ל היה אומר כמה פעמים 'הלוואי והייתי יכול לברוח בלי בלאגן ובלי ציבור לנסוע למירון'. גם אני נוסע מחר אי"ה לארץ ישראל בלי באלגן, להיות על ציון התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי. רעדה אחזתני, אמרתי היום (בשיר של יום ראשון) 'מי יעלה בהר ה' ומי יקום במקום קדשו', זה חישמל אותי מכף רגל ועד ראש, 'מי יעלה בהר ה', ומי יקום במקום קדשו'".

הרבי אף ציין את הנס שארע לפני מס' שנים במירון, "מונח בזכרוני שבת פקודי לפני מספר שנים. התרוממות הנפש בשבת – שהיתה כולה רוחניות, בחצר התנא הק' רבי שמעון. כל היהודים שהיו שם חוו את השבת בהרגשי קודש, הרגשים מיוחדים. אני נזכר, היה זה בליל שבת בעת שנעמדו להתפלל שמונה עשרה – באוהל הגדול שהוקם על בנין – האוהל רעד לרגע".

"לאחר הטרגדיה שאירעה בל"ג בעומר האחרון, התבוננתי קצת וחזרתי לחשוב על העבר עלינו בעת שהיינו בשבת במירון. התחלתי לחשוב מה אירע שם – ניסים ונפלאות שהמבנה לא קרס. לא טוב לחשוב מה היה עלול לקרות, לציבור יהודים גדול כל כך. יש לי הרגשה שאני צריך ללכת למירון ולהגיד בשם כל הקהל שהיה שם – 'ברוך שעשה לנו ניסים במקום הזה'. רק זכותו של התנא הקדוש רבי שמעון – עמדה לנו, שהדבר התעקם ושוב חזר והתיישר".

"נוסעים אנו לארץ ישראל, למירון, אני נוסע רק למירון. 'מי יעלה בהר ה' ומי יקום במקום קדשו'. אני מקווה שאוכל להגיד כמה פרקי תהילים באתרא קדישא ולהתפלל על הציון הקדוש, בעבור עצמי, בעבור משפחתי, ובעבור כל אנשי שלומנו, וגם לכל לומדי חבורת 'יסודי התורה', וגם ללומדי חבורת 'תורתך שעשועי".

לסיום אמר האדמו"ר, "אני רוצה לבקש מהעסקנים שיסדרו, מי שרוצה לשלוח 'פתקא' לתנא הקדוש רבי שמעון, מי שרוצה שיסדר זאת מול העסקנים, ואני מבקש מהעסקנים שיסדרו את הדבר. ואפשר לשלוח את זה היום כדי שכשנגיע לשם זה כבר יהיה שם. יעזור השי"ת, ה' ישמור צאתנו ובואנו, שניסע בשלום, נגיע בשלום ונחזור בשלום לבתינו, ונפעל כל מילי דמיטב לכל אנשי שלומנו ולכל עם ישראל, והשי"ת יעזור שנזכה לקבל את פני משיח צדקנו במהרה בימינו אמן".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture