שִׁירַיִם מדליק נרות: מעמד ההדלקה המרטיט בגור והאדמורי"ם שניגנו בכינור

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: הרבי שהחל להצמיח חסידות ורב העיר שלבש בגדים מיוחדים בהדלקה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

לסכם שבוע של חנוכה זה מהמשימות המורכבות והקשות שיש. ׳שיריים׳ השנה החליט באורח חריג כי מלבד אי אלו הדלקות הוא יישאר במעונו לקיים את מה שנאמר ״נר חנוכה איש וביתו״. לצורך כך הוא גייס את שליחו הנאמן שיגיע לכל הדלקה של אדמו״ר או רב וראש ישיבה באשר הוא בכדי לתעד את המעמדים המרטיטים הללו. והרי החדשות.

בנר ראשון של חנוכה הגיע 'שיריים' למעמד ההדלקה שנערכה בחצר הקודש סאדיגורה בירושלים. המעמד שנערך בראשות האדמו"ר בנוסח רוזינאי' גרם ל'שיריים' להתרגש עד למאוד. לאחר מעמד ההדלקה הוא אף זכה להיכנס לקודש פנימה ולהתברך במשך דקות ארוכות כאשר לאחר מכן העניק לו הרבי 'דמי חנוכה' לשמירה ולהצלחה. 'שיריים' מגיש תיעוד מיוחד מהדלקת הנרות בנוסח מלכות רוזי'ן המרטיט והממיס.


ובמעמד ההדלקה בחצר הקודש גור ראה 'שיריים' את אורחו של ח"כ ליצמן, ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי בצאתו מן הקודש, כשהוא מלווה ביועצו לענייני חרדים ר' עזרא שור איש חסידות פיטסבורג.

דקות קודם לכן הצליח 'שיריים' להשתחל לבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים שם הוא ראה את רבבות החסידים מצטופפים בכדי לחזות בהדלקת הנרות של כ"ק האדמו"ר שליט"א. 'שיריים' אף הצליח לשים את ידו על תיעוד מלכותי במיוחד של הרבי מתבונן על אלפי החסידים לאחר הדלקת נרות החנוכה.

'שיריים' שהגיע לשאת תפילה חרישית לישועת הכלל והפרט בקברי האבות בחברון הבחין בהדלקה מיוחדת שערך הרבי מאשלג במקום. 'שיריים' שהיה עסוק בתפילה לא יכל להוציא את מכשירו ולצלם. מי שנחלץ לעזרתו ותיעד את המעמד היה הצלם אלימלך קרזן.

ובהדלקתו המרגשת של ראש הישיבה מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א ראה 'שיריים' את עשרות בחורי הישיבה נדחקים סביבו שעה שהוא העלה את האור בנרות הקודש. לאחר מכן התאספו קבוצה מצומצמת מתלמידיו בסלון ביתו שם הם שוררו במשך שעה ארוכה שירי רגש והתעלות. 'שיריים' מגיש את התיעוד המיוחד.

את רבה של כפר גדעון הרב אברהם ליפשיץ שזוכה לארח מידי שבת בשבתו בחורי ישיבה רבים ראה 'שיריים' כשהוא מדליק את הנר הראשון של חנוכה בהתרגשות עצומה. 'שיריים' יודע לספר על אדם מיוחד אשר דואג לבחורים רבים כביכול מדובר היה בבניו ממש.

האדמו"ר מקאמרנא התיישב מיד לאחר הדלקת נרות החנוכה וחילק דמי חנוכה לילדי החסידות כסגולה לשמירה ולהצלחה. בשונה ממקומות אחרים שיש דוחק וצפיפות בשעת החלוקה, בקאמרנא עמדו כלל החסידים בסבלנות רבה עד אשר יסיים הרבי לחלק את דמי החנוכה לילדי החסידות.

'שיריים' שמכשירו רוטט מאז נר הראשון של חנוכה עם אלפי תיעודים של מעמדי ההדלקה קיבל גם תמונה יפה של מעמד הדלקת נרות חנוכה במעונו של הגאון הרב אלעזר זאב רז המשמש כראש ישיבת בית אליעזר. ראש הישיבה אף נשא דברי חיזוק קצרים לאחר המעמד לתלמידיו ולבני משפחתו שהגיעו למעמד.

אמנם 'שיריים' לא היה במגדל העמק אך ליבו התמלא בהתרגשות עצומה שעה שהוא ראה את רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א מדליק את נרות החנוכה בהתעוררות עצומה כשהוא לבוש במלבושי הקודש. 'שיריים' החליט שהוא חייב לשתף את התיעוד הזה כאן כי אחרי הכל מדובר בתמונה עם בגדים שלא רואים בכל יום.

ואין חנוכה בלי התיעודים מרטיטי הלב של האדמורי״ם מגזע קרעטשניף אשר נוהגים לנגן בכינור מיד לאחר הדלקת נרות החנוכה. רבים ניגשו ל׳שיריים׳ וניסו לברר אצלו מדוע האדמורי״ם לא לוקחים כמה שיעורי נגינה והרי יש טווח של שניים עשר חודש מחנוכה לחנוכה. ׳שיריים׳ ישיב בקצרה וייאמר כי מדובר במנהג עתיק יומין ובסוד קדושים מי יעמוד. ניגון הכינור הינו משפיע השפעות כבירות דווקא בעצם הרעש המקרטע שלו וזוהי הסיבה שהאדמורי״ם מנגנים בו למרות שהם לא יודעים לפרוט בו כדבעי. ״יתירה מזאת״, הסביר אחד הבנשקי״ם המופלאים לשיריים במהלך השבוע האחרון: ״הרעש הצמרמורת שנשמעת מהכינור מסלקת את המקטרגים וזו הסיבה שהם מנגנים כך״.

תחילה הגיע שיריים לחצר הקודש זוטשקא אמסנא בבני ברק, שם אל מול החנוכייה הדולקת התיישב הרבי בחרדת קודש וניגן על הכינור המיוחד. החסידים מספרים כי בשעה שהרבי ניגן עיניו היו עצומות ונראה היה כי הוא משוטט בעולמות העליונים.


ואילו בחצר הקודש נדבורנה האדמו״ר עצמו וויתר על המנהג העתיק ובמקום זאת כיבד מספר בחורים מהחסידות לפרוט על מיתרי הכינור מיד לאחר המעמד המרכזי של הדלקת נרות החנוכה בבית מדרשו שבבני ברק.

גולת הכותרת של מצעד הכינורות הייתה הופעתו הבכורה של הרבי ממונסי שבארצות הברית, בליל ראשון של חנוכה הוא קיבץ מספר חסידים טריים בסלון ביתו והדליק את נרות החנוכה. לאחר מכן הוא ניגן על כינור, חילק דמי חנוכה ואפילו קיים את מעמד ״זריקת התפוחים״. את שמו של הרבי נביא כאן בשעה שהוא יחליט בדיוק מה שם החסידות, עד אז נאחל לו בהצלחה בדרכו החדשה.




ותמונה יפה קיבל שיריים היישר ממעמד ההדלקה אצל הרבי החביב ממבקשי השם. בתמונה נראים יותר ממניין של בחורים אשר הקשיבו לדברי החיזוק של הרבי קודם מעמד הדלקת הנרות. כך או כך, מסתבר שהחסידות הזו מתפתחת כל העת למרות השמועות ברחוב החסידי.


׳שיריים׳ חייב עוד להספיק להיות הערב בעשרה טישים שונים אז הוא יסיים את המדור בברכת חנוכה שמח והוא מבטיח לעשות בשבוע הבא סיכם חגיגי במיוחד מימי החנוכה. אפרילכען שבת יהודים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדוע לא מביאים תמונות מסאדיגורה?
יש שם שפע מעמדים!
[אינני חסיד סאדיגורה]

מרתק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture