Yehuda Haim/Flash90

פרוש על עיכוב חלוקת הטלפונים הכשרים לתלמידים: "פגיעה קשה"

צו הביניים שמעכב את חלוקת עשרות אלפי הטלפונים הכשרים לתלמידים: לפני כחודש הגישה סלקום עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים בטענה כי רכישת הציוד לשירות המבוקש חורג מתנאי המכרז. סגה"ש פרוש: "אנחנו מצפים שימצאו את הדרך לשלב ידיים ולעבור את המכשול כדי למנוע פגיעה קשה בתלמידים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעוד הסתה תקשורתית, מלובה על ידי נציגים שונאי דת, משתוללת באיבה נגד המגזר החרדי והתפשטות הקורונה המיוחס לו, מסתבר כי פתרון הגון וראוי שאמור היה לאפשר למידה מרחוק לכלל תלמידי המגזר, מעוכב בשל צו ביניים שהוציא בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית הדין לעניינים מנהליים.

במסגרת ההיערכות ללימודים במוסדות החינוך החרדים בצל ההתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, גייס שר החינוך יואב גלנט תקציב של עשרות מיליוני שקלים עבור הצטיידות במכשירים סלולריים כשרים ללמידה מרחוק. כך שגם במשפחות מבורכות בילדים ניתן יהיה ללמוד באין מפריע ללא בעיה של מחסור במכשירים.

כזכור, עוד בסבב הראשון של הקורונה, גייס סגן השר הרב מאיר פרוש תקציבים של מיליוני שקלים עבור רכישת מכשירים כשרים לטובת ילדי החינוך החרדי. לאור זאת, משרד החינוך פרסם 'קול קורא' למנהלי מוסדות החרדים, לאספקת כמות המכשירים הכשרים שעל המדינה לרכוש לטובת הלימוד מרחוק במוסדות החינוך החרדי.

בשל סדר הזמנים הלחוץ, וכדי לקצר את התהליך, פנו ממנהל הרכש לספקים הפועלים עם מנהל הרכש במהלך השנה, חברות התקשורת פלאפון ופרטנר אשר זכו במכרז של המדינה לאספקת מכשירים סלולריים למשרדי הממשלה, וביקשו מהם לספק במהירות האפשרית 64 אלף מכשירים כשרים, בעלות של עשרות מיליוני שקלים לטובת הלימוד מרחוק במוסדות החרדים.

אלא שלפני כחודש הגישה סלקום עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים בטענה כי רכישת הציוד לשירות המבוקש חורג מתנאי המכרז לפיהם זכו אותן חברות, וכאן מדובר בהספקת ציוד לתלמידים שהינו לדבריה תמהיל שונה לחלוטין ולפיכך היא דורשת שייערך מכרז פומבי חדש.

המדינה מצידה השיבה שהיא מחויבת משפטית לספקים שזכו במכרז של המדינה להספקת סלולארי במהלך השנה למשרדי הממשלה, כאשר ישנה חובה לרכוש מהם גם עתה, במקרה זה את המכשירים הכשרים לטובת הלימוד מרחוק. כעת ממתינים להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים בעניין זה, לאחר מתן צו ביניים לעצירת התהליך, כאשר הילדים במוסדות הלימוד החרדים יוצאים נפסדים.

סגן השר פרוש אמר כי, "בחצי השנה האחרונה בעקבות המלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה, אנו עדים לכך שבכל ויכוח שהתעורר מצאו את הדרך לשלב ידיים ולהסיר מכשולים בכל רבדי האוכלוסיות. אני בטוח שגם במקרה הזה מאחר ומדובר במתן פתרון של למידה מרחוק למאות אלפי ילדים של החינוך החרדי, ימצאו את הדרך לשלב ידיים ולהסיר מכשולים כדי שהפרויקט ייצא לדרך, מה שימנע פגיעה קשה באותם ילדים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture