Yaakov Cohen/Flash90

העיר הראשונה בישראל: חדרה תנציח רחוב על שמו של הראשון לציון

לראשונה בישראל: העיר חדרה תהיה החלוצה הראשונה שתנציח את זכרו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל ותקרא רחוב על שמו של הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק"ל. ההחלטה להנציח את שמו של הרב זצ"ל שנפטר מנגיף הקורונה, בעיצומו של המאבק בנגיף הקורונה, היא סמלית ויש בה אמירה ברורה

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
מיכאלי מאשרת תחבורה ציבורית בשבת; הרכבלית תפעל ללא הפסקה?

לפני מספר חדשים חבר מועצת העיר מטעם תנועת ש"ס משה אלמליח, שלח מכתב לחברת המועצה ויו"ר וועדת שמות הגב' חדוה יחזקאלי ולמ"מ יו"ר הועדה המשנה לראש העיר ויו"ר תנועת ש"ס בועז ביטון, בו המליץ להנציח את זכרו של הרב ולקרוא רחוב על שמו בעיר חדרה.

במכתב פורט באריכות על מורשתו של הרב – "הרב אליהו בקשי דורון שימש בתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל, נפטר בתאריך 12.4.2020. באישיותו ובאורחותיו ייצג רבנות על־מגזרית וא־פוליטית, אשר אינה כבולה לאידיאולוגיות גדולות. כדוגמה לכך נציין שהרב שימש נשיא קרן פיצ'וטו שהעניקה מיליוני שקלים לבניית בתי כנסת בכל המגזרים, החל מהדתיים "הלייטים" וכלה בליטאים ובחסידים. גישתו ההלכתית והרבנית אופיינה בענייניות פסיקתית ובניסיון מתמיד לפתור בעיות קשות ככל שיהיו".

בהמשך המכתב ציין חבר המועצה אלמליח את הקשר של הרב לעיר חדרה בפרט, "לפני כשנתיים הרב אליהו בקשי דורון המליץ למשפחת פיצ'אטו לבנות בית כנסת בחדרה בשכונת קלרין, עקב חוסר של בית כנסת ספרדי באזור. ובאמת בימים אלו מתבצעות עבודות לסיום בניית בית הכנסת המפואר "זכור לאברהם" שישמש כמרכז רוחני וקהילתי לכלל תושבי השכונה".

יו"ר תנועת ש"ס המשנה לראש העיר ומ"מ יו"ר ועדת שמות בועז ביטון, בעזרתה של יו"ר ועדת שמות המשנה לראש העיר הגב' חדווה יחזקאלי, העבירו החלטה זאת פה אחד בוועדת שמות שהתקיימה בחודש יוני האחרון, ולאחר שהנושא עבר את כל הבירוקרטיה הנדרשת וכלל התהליכים, הדבר הובא השבוע להחלטת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי ואישרה ברוב קולות לשנות את שמו של רחוב "התפוז" לרחוב "הרב אליהו בקשי דורון".

הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל נולד בח' בניסן ה'תש"א, 5 באפריל 1941 היה הראשון לציון והרב הראשי לישראל בשנים 1993–2003, שימש כראש מוסדות "בנין אב" ברמת שלמה ו"דבי אליהו" בבית וגן בירושלים.בצעירותו למד בישיבת הדרום, לאחר מכן בישיבת חברון ובכולל קול יעקב. בשנת 1970 מונה לרב שכונות רמת הנשיא ורמת יוסף בבת ים. בשנת 1974 מונה לרב הספרדי של העיר. ב-1975 מונה לרב הראשי של חיפה תפקיד שמילא במשך שמונה עשרה שנים.

בתקופת רבנותו בעיר הקים את מוסד "מורשה", שם מסר שיעורי תורה. חלק משיחותיו שם קובצו בספרו "בנין אב". בשנת 1993 נבחר לתפקיד "הראשון לציון" – הרב הראשי הספרדי לישראל, בתמיכת מרן מאור ישראל רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל נשיא מועצת חכמי התורה. הוא כיהן בתפקיד עד שנת 2003, לצדו של הרב הראשי האשכנזי הגאון רבי ישראל מאיר לאו. במהלך התפרצות נגיף הקורונה בישראל נדבק הרב בקשי דורון בנגיף ונפטר מסיבוכי המחלה במרכז הרפואי שערי צדק ביום י"ט בניסן ה'תש"ף, 12 באפריל 2020 והוא בגיל 79. הרב הובא לקבורה בהר המנוחות בהלוויה מצומצמת שהתנהלה ע"פ ההנחיות של משרד הבריאות.

המשנה לראש העיר בועז ביטון אמר: "זה הוא יום מרגש מאד לתושבי חדרה בכלל ולתושבי דרום העיר בפרט. העיר חדרה היתה מאד קרובה לליבו של הרב בקשי דורון זצ"ל, ובדיוק בימים בהם מסתיימת הבניה של המרכז הרוחני המפואר בשכונה בראשותו של הרב ברוך בוזנה שליט"א – שנבנה בעידודו של הרב זצ"ל, הצלחנו להעביר את ההחלטה לקריאת רחוב על שמו.

ההחלטה להנציח את שמו של הרב זצ"ל שנפטר מנגיף הקורונה, בעיצומו של המאבק בנגיף הקורונה, היא סמלית ויש בה אמירה ברורה – בסוף וב"ה ננצח את הנגיף ונצא מחוזקים יותר מהתקופה הזו. עד אז חובה עלינו להישמע להוראות משרד הבריאות. ולהקפיד על ההנחיות. אנחנו לא שומרים עליהם רק בשביל הדאגה לבריאות של עצמנו, אלא מתוך אחריות אישית, וערבות הדדית. אני רוצה לומר תודה לכל הנוגעים בדבר, ובראשם לידידי חבר המועצה מטעם סיעת ש"ס משה אלמליח, ולמשנה לראש העיר ויו"ר וועדת שמות הגב' חדווה יחזקאלי".

חבר הנהלת העיר משה אלמליח: "זכות גדולה נפלה בחלקי להיות שותף בבניית מרכז התורני "זכור לאברהם" בשכונת קלרין בראשות רב הקהילה הרב ברוך בוזנה, שבימים אלו עבודות הבנייה נמצאים בשלבים הסופיים, להקמת מרכז תורני שיהווה אבן שואבת לכלל הציבור בשכונה לתפילות ופעילות תורנית לבני הנוער.

הגשתי לפני מספר חודשים בקשה לוועדת שמות בעיריית חדרה בראשות הגב' חדוה יחזקאלי ובשיתוף פעולה עם חבר הוועדה בועז ביטון יו"ר ש"ס, לשנות את שם רחוב התפוז לרחוב ע"ש הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל, ואכן הועדה אישרה פה אחד לקרוא את שם הרחוב בו נמצא בית הכנסת לרחוב הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל שתמך וסייע רבות בהקמת מרכז תורני "זכור לאברהם" שנתרם ע"י משפחת פיצ'אטו שהרב זצ"ל היה נשיא הקרן. בשם ועד בית הכנסת ובשם ציבור המתפללים ותושבי השכונה, אנו מודים לגב' חדוה יחזקאלי ולבועז ביטון שפעלו ללא ליאות עד לאישור הסופי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture